Gjest Prøver så godt jeg kan Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg har vært utsatt for overgrep som liten, incest. Men antagelig værre enn det er hva jeg har tillatt meg utsatt for etterhvert som ungdom og voksen. Jeg har også levet under min mor, hvor alt har ligget til å gjøre henne tilfreds og fornøyd. Jeg har ikke kunnet si nei til min mor. Nok om det. Jeg har klart meg veldig bra. Jeg har fått barn, og folk har alltid skrytt av dem, oppdragelse osv. Jeg er i full jobb og i samboerforhold. Men desverre så ser jeg at jeg sliter med enkelte sider i livet mitt. Jeg er redd for mennesker, redd for å knytte meg til dem, og vi har virkelig en sjau ganske ofte i forhold til mine følelser i forholdet, hvordan min mann behandler meg osv. Selvsakt er ikke min mann perfekt, faktisk så er han ganske så spesiell så det er nok ikke bare jeg som hadde hisset meg opp innimellom men jeg ser da selvsakt at jeg har en del issues her, som er fra min fortid og som er problemer med min person og som ikke han stakkaren kan noe for. Jeg ser det klart, og jeg kan be om undskyldning, vi kan prate om ting, jeg er flink til å forklare, vi viser begge hensyn osv. Men så lenge jeg ikke helt skjønner hvorfor jeg føler som jeg gjør, og hvorfor jeg gjør som jeg gjør så er det vanskelig å legge om til en ny stil. Derfor kunne jeg tenke meg litt litteratur, litt hjelp til selvhjelp og informasjon som kan forklare litt tankemåte og reaksjonsmønster til et menneske som har vært utsatt for svært store påkjenninger og press mesteparten av sitt liv. Jeg har ikke noe kontakt med noe familie pr.d.d Jeg er blitt veldig flink til å si nei, jeg er mye flinkere til å tenke på meg selv, og jeg kan gi hjerte og kropp til andre, min mann, som jeg ikke har kunnet før. Og jeg synes ikke synd om meg selv, jeg vil bare ha det helt bra slik "normale" folk har det. Men jeg har altså et steg igjen før jeg slutter å gi både min mann og meg selv grå hår. Er det noen som kan hjelpe meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318962-infob%C3%B8ker-om-psykiske-vansker-etovergrepfam/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lysivente Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hei! Jeg har lest ei bok av Monica Bakka som het "det var ikke din skyld". Jeg hadde stor nytte av boka og kan absolutt anbefale den til alle som har vært utsatt for incest og overgrep. Det var mange ting som jeg kjente meg igjen i og det var godt å lese at dette var normalt. Ha en fin dag:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318962-infob%C3%B8ker-om-psykiske-vansker-etovergrepfam/#findComment-2629123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.