Gå til innhold

Selskinnssko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv skiller jeg mellom skinn fra dyr som likevel har gått til mat (som saueskinn/kuskinn), og skinn/pels fra dyr som ikke har gått til mat, f.eks mink og rev. Jeg foretrekker skinnimitasjon, men synes det er "bedre" å bruke f.eks saueskinn enn minkpels.

Skjønner hva du mener.

Jeg skiller mer mellom hva salgs lidelser dyrene skal igjennom før de dør... Og måten sel blir drept på syns jeg er rimelig brutal..

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

20

• morsan

12

• Lillemus

6

• Aliza1365380759

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg eier ikke et pelsplagg. Ikke vil jeg jeg eie heller.

Jeg er i mot pelsproduksjonen, og de lidelser de stakkars dyrene må igjennom for at vi skal varme oss.

De selene lever et fritt og godt liv, svømmer rundt og har det bra, helt til de en dag blir drept av fangstmenn.

Det er mer enn hva man kan si om hønene som legger eggene du spiser eller kyllingene som du får kjøtt fra;-)

Skrevet

Pelspannebånd må du for guds skyld ikke finne på å anskaffe deg!!

Skrevet

Pelspannebånd må du for guds skyld ikke finne på å anskaffe deg!!

Etter den nederste setningen, glemte jeg denne ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227608529' post='4023731]

Etter den nederste setningen, glemte jeg denne ;-)

*puster lettet ut*

Gjest skrangle
Skrevet

Ja det har jeg faktisk og de er 17 år gamle. Har sett de i svart i både lave (vanlige) og høye (til under knærne)

Skrevet

Ja det har jeg faktisk og de er 17 år gamle. Har sett de i svart i både lave (vanlige) og høye (til under knærne)

De går aldri av "moten" ;-)

Skrevet

De selene lever et fritt og godt liv, svømmer rundt og har det bra, helt til de en dag blir drept av fangstmenn.

Det er mer enn hva man kan si om hønene som legger eggene du spiser eller kyllingene som du får kjøtt fra;-)

Ja, det er sant. Derfor kjøper jeg alt jeg kan i økologisk.

For å gjenta meg selv, det er måte selen blir drept jeg er i mot, ikke livet den lever ;0)

Skrevet

Selen har nok levd et godt liv før den blir drept ja. Og godt er det. Men det er måten den blir drept på jeg er i mot.

De fleste seler blir da skutt - på samme måte som mange andre dyr til kjøttproduksjon blir det. Hva er så ille med det?

Hakapikken som ble brukt på diesel er det slutt med. I hvert fall formelt sett - tror all jakt på kvitunger er avviklet.

Skrevet

Jeg har ikke selskninnsko, og har heller ikke noe spesielt ønske om det.

Pelspannebånd skal jeg nok aldri ha.

Jeg har en gammel minkkåpe etter min bestemor, og den er utrolig deilig når jeg skal på fest og det er skikkelig kaldt.

Skrevet

Jeg har ikke selskninnsko, og har heller ikke noe spesielt ønske om det.

Pelspannebånd skal jeg nok aldri ha.

Jeg har en gammel minkkåpe etter min bestemor, og den er utrolig deilig når jeg skal på fest og det er skikkelig kaldt.

Jeg skal ønske meg pels til 40-årsdagen....

Skrevet

Et kakk i hodet er vel slik fiskerene fremstiller det. Utallige filmer og dokumentarer viser desverre noe annet..

Burdyr ja, så du den dokumentaren som reven?

Uff, det var helt forferdelig! Men godt det kommer frem i lyset, så får vi håpe det forbudt her også etterhvert..

:0)

''Et kakk i hodet er vel slik fiskerene fremstiller det. Utallige filmer og dokumentarer viser desverre noe annet..''

Tviler på at selen slaktes på en mye mer inhuman måte enn mange andre dyr, f.eks. mink, fjellrev o.l., for ikke å snakke om hva som skjer i mange slakterier.

Tror mye av grunnen til fokuset på sel er at den er så pen og minner om et kjæledyr http://www.tu.no/multimedia/archive/00036/Selunge_canada070315_36843d.jpg

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227633646' post='4024033]

Yes! De er ikke sånn posete over gummikanten. De er gode å ha ut i snøen. :-)

'' De er gode å ha ut i snøen. :-)''

Sikkert! :P

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227633566' post='4024032]

Jeg skal ønske meg pels til 40-årsdagen....

Er glad jeg har arvet minken, for jeg ville ikke kjøpt pels fra et burdyr selv.

Skrevet

'' De er gode å ha ut i snøen. :-)''

Sikkert! :P

Jeg er enig i at de ikke ser særlig ut på det bildet, men det ble noe annet i RL :-)

Skrevet

''Et kakk i hodet er vel slik fiskerene fremstiller det. Utallige filmer og dokumentarer viser desverre noe annet..''

Tviler på at selen slaktes på en mye mer inhuman måte enn mange andre dyr, f.eks. mink, fjellrev o.l., for ikke å snakke om hva som skjer i mange slakterier.

Tror mye av grunnen til fokuset på sel er at den er så pen og minner om et kjæledyr http://www.tu.no/multimedia/archive/00036/Selunge_canada070315_36843d.jpg

Den er nydelig! :0)

Men de flest andre dyrene drepes momentant..Dokumentarer om selfangst viser at den blir hogget flere ganger før den dør..

Trist..

Finnes skrekk historier fra slakterier også. Grusomt!

Skrevet

Den er nydelig! :0)

Men de flest andre dyrene drepes momentant..Dokumentarer om selfangst viser at den blir hogget flere ganger før den dør..

Trist..

Finnes skrekk historier fra slakterier også. Grusomt!

Jeg har sett Lindberg-dokumentaren, men har hørt at denne er overdrevet og at det ikke er vanlig at sel slaktes på så bestialsk vis som i den filmen. Hvordan det i virkeligheten skjer, vet jeg dog ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...