Gå til innhold

Trenger masse tips til kalender 11 år - gutt:o)

Hushjelpen

Anbefalte innlegg

Tar imot tips til pakkekalendergaver til gutt på 11 år...

Skal ikke koste masse, ca 15-40 kroner! Kanskje litt mer noen dager:o)

Er veldig lett å finne gaver til søsteren:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flakslodd var populært her i fjor. Griseflaks koster 10 kr. Kinobilletter. Verktøy. skrivesaker. "gavekort" på et eller annet moro, juleaktivitet f.eks. Litt godteri. Badeskum. morro-saker. Liker han godlukt? Kanskje parfymeriet har noen prøver du kan få? Eller miniatyrflasker.

Jeg har ikke jente, men innbiller meg også at det er mye enklere ja. Hårstrikk, smykker, parfyme, lipgloss... blablabla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flakslodd var populært her i fjor. Griseflaks koster 10 kr. Kinobilletter. Verktøy. skrivesaker. "gavekort" på et eller annet moro, juleaktivitet f.eks. Litt godteri. Badeskum. morro-saker. Liker han godlukt? Kanskje parfymeriet har noen prøver du kan få? Eller miniatyrflasker.

Jeg har ikke jente, men innbiller meg også at det er mye enklere ja. Hårstrikk, smykker, parfyme, lipgloss... blablabla.

Jeg har to jenter på 5 og 8. De er null niks interessert i hårpynt, stikker, spenner, lipggloss, shampo, og annet fjas....Håret skal henge rett ned og være i veien hele tiden (stønn). Så da ble det ikke så lett likevel. Har endt opp med å kjøpe en del fine, men fornuftige ting, som de likevel ville fått over tid. Dermed ble det dyrt, men bedre med noe skikkelig de likevel trenger - og ville fått etter hvert enn noe som bare går i bøtta etter jul likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jenter på 5 og 8. De er null niks interessert i hårpynt, stikker, spenner, lipggloss, shampo, og annet fjas....Håret skal henge rett ned og være i veien hele tiden (stønn). Så da ble det ikke så lett likevel. Har endt opp med å kjøpe en del fine, men fornuftige ting, som de likevel ville fått over tid. Dermed ble det dyrt, men bedre med noe skikkelig de likevel trenger - og ville fått etter hvert enn noe som bare går i bøtta etter jul likevel....

Å, det var godt å høre at det ikke alltid er plankekjøring for jenteforeldre heller ;-)

Jeg har også fokus på at ting skal ha en nytteverdi, enten det nå er vinnersjanse på flax, en fin penn eller et verktøy. Her aksepteres til og med sokker og boxer i kalenderen, bare de er kule nok. Jeg gidder iallfall ikke å gi ting som jeg regner med bare blir liggende å slenge. Derfor kjøper jeg heller aldri disse ferdige posene med gaver, selv om jeg noen ganger er fristet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det var godt å høre at det ikke alltid er plankekjøring for jenteforeldre heller ;-)

Jeg har også fokus på at ting skal ha en nytteverdi, enten det nå er vinnersjanse på flax, en fin penn eller et verktøy. Her aksepteres til og med sokker og boxer i kalenderen, bare de er kule nok. Jeg gidder iallfall ikke å gi ting som jeg regner med bare blir liggende å slenge. Derfor kjøper jeg heller aldri disse ferdige posene med gaver, selv om jeg noen ganger er fristet ;-)

samme her. Det er både truser og trøyer i pakkene, og litt penalfyll ettersom 8 åringen er ram til å rote bort penner, blyanter, viskelær etc etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget pakkekalender til en på 12 med bl.a. mini-kortstokk, yatzy-spill, nøtte-pose, sokker, boxershorts, hjemmestrikka lue, nøkkelhenger, mini-kalender, liten lommelykt, tommestokk, mini-pusle-leke, såpe, reisetannbørste, "hals" som kan trekkes over hodet.. Noen forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Min eldste var også null interessert i slikt da hun var på den alderen. Det var en kamp å børste håret hennes. Hun gikk gjerne med det til alle kanter. Nå er hun 13 år, og jeg skal love deg det er andre toner nå. Her en dag nekta hun å gå på skolen om hun ikke fant mascaraen sin..

Datteren min som nå er 5,5 ville blitt ellevill om hun fikk slikt stæsj. Hun er så jålete, og tror visste selv hun er en prinsesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteter som baking, kino, grilltur i skogen osv. er ofte stas.

Tegnesaker, sokker, godteri på lørdager.

Dersom han liker f.eks. lego så kan du kjøpe en litt større ting og dele den opp i flere deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med opplevelser? eller forskjellige quis?

Tenkte på oppgaver han må løse for til slutt å oppnå EN stor/liten ting? Synes det er bedre enn bare sarv og tulleting, hvis du vil ha tingtips så truser, tannbørste, flaxlodd, sokker, legodeler, godteri, tid til å gjøre noe sammen(kino, gå på skøyter, tur i skogen, tur på Mc donalds/peppes, spille fotball, fotballkamp...jeg synes quis er kjempegøy og så må de oppnå så og så mye for å nå hvert steg, litt sånn "ny premie på hvert trappetrinn...."hvis han klarer så og så mye en uke går dere på kino etter en uke og hvis han klarer enda mer får han noe annet...unger synes det er gøy... det er opplevelsene fra ifjor julekalender ungene husker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refleksvest, refleks, hodelykt, fargeblyanter (mettalic), julepynt, cd-cover, drikkeflaske, dracoheads, funkeys, lommelykt, blyantspisser, visk, plastmappe til skolebruk, pakke inn en 20 kroning,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...