Gå til innhold

vær på vakt, reportage rga -LURERI!!

Gjest obs! obs! obs!

Anbefalte innlegg

Gjest obs! obs! obs!

"italienske" selgere er på ferde. En jeg kjenner ble rundlurt i dag på en parkeringsplass på et kjøpesenter. Det var en italiener (tilsynelatende) som hadde vært på en klesmesse. Skulle nå tilbake med fly og ville gjerne bli kvitt noen av Armani-klærne. Han jeg kjenner endte opp med en dress og 6 (!) jakker til den nette sum: 6.000,-!!!!!!

Vedkommende er verken dum eller lettlurt til vanlig, men italieneren var veldig overbevisende. Jeg har sjekket nettet nå i kveld og det står liknende historier fra alle mulige land. Pass på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Kjøper man merkeklær til den prisen, så syns jeg ærlig talt ikke synd på vennen din. Da måtte han forstå at klærne enten var fake eller stjålet. Og heleren er like ille som stjeleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest obs! obs! obs!

Kjøper man merkeklær til den prisen, så syns jeg ærlig talt ikke synd på vennen din. Da måtte han forstå at klærne enten var fake eller stjålet. Og heleren er like ille som stjeleren.

Kan så si, men poenget mitt her nå var ikke å synes synd på min venn. Det var å advare andre som da kan være like naive..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, åsså på en parkeringsplass:-) Huffameg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå vel ingen som tror at en som står å selger klær på en parkeringsplass har rent mel i posen?? Det er virkelig i overkant naivt;-)

Så naiv er det faktisk ikke lov til å være,

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan så si, men poenget mitt her nå var ikke å synes synd på min venn. Det var å advare andre som da kan være like naive..

Er sånne som selger kniver også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bla! bla! bla!

Det er nå vel ingen som tror at en som står å selger klær på en parkeringsplass har rent mel i posen?? Det er virkelig i overkant naivt;-)

Han solgte ikke klær der, men dukket tilfeldigvis opp ved siden av min venn og spurte etter veien til flyplassen. Begynte som en samtale og så sa han at han var klesselger for armani og hadde vært på en messe -om da vennen min var interessert i noen av prøvene ettersom han likev skulle tilb til italia samme dag. Mye overvekt osv. han var hyggelig, høflig og troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han solgte ikke klær der, men dukket tilfeldigvis opp ved siden av min venn og spurte etter veien til flyplassen. Begynte som en samtale og så sa han at han var klesselger for armani og hadde vært på en messe -om da vennen min var interessert i noen av prøvene ettersom han likev skulle tilb til italia samme dag. Mye overvekt osv. han var hyggelig, høflig og troverdig.

Spiller ingen rolle - det hjelper virkelig ikke hvordan du forklarer at denne personen dukket opp, hva han sa, hvordan han så ut - whatever - det er mer enn i overkant naivt å tro at det er heeeelt lovlig klessalg som foregår på en parkeringsplass:-)

Sorry mac...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bla!bla!bla!

Spiller ingen rolle - det hjelper virkelig ikke hvordan du forklarer at denne personen dukket opp, hva han sa, hvordan han så ut - whatever - det er mer enn i overkant naivt å tro at det er heeeelt lovlig klessalg som foregår på en parkeringsplass:-)

Sorry mac...

er enig med deg jeg, prøver bare å forstå hvordan det kan være mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så naiv er det faktisk ikke lov til å være,

synes

Hehe, helt enig.

"Å nei, den hyggelige, villt fremmede mannen som ville selge meg billige merkeklær på en parkeringsplass var en svindler. Hvem skulle trodd det?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest er da voksne folk

jeg klarer ikke synes synd på kjøperne, men jeg blir imponert over selgeregenskapene til selger... Han presset ikke klærne på de. voksne folk med egne avgjørelser. ja, de angrer etterpå, men de burde vært mer sint på seg selv enn på selger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk han ikke klærne eller fant han ut at det sannsynligvis ikke var ekte merkeklær?

Hvis han har betalt 6000 kroner og fått en dress og 6 jakker har han ihvertfall fått noe for pengene...

Merk dere at det er faktisk lov å selge Kirby-støvsugere på døra for 20-30.000 kroner. Dette er jo også svindel selv om det er et reelt merke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...