Gå til innhold

Er du fornøyd med valg av utdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som studerer noe de misliker?

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg misliker det jeg studerer, har aldri brydd meg om temaet, og kjeder meg ihjel når jeg pugger stoffet.

Jeg valgte det kun fordi jeg ikke utstår tanken på å utdanne meg til arbeidsledighet....(noe som kan skje uansett, om ikke karakterene blir gode nok)

Skrevet

Vil ikke si jeg mislikte det, men hadde aldri brennende interesse for det heller.

I dag ville jeg vel antakelig valgt annerledes fra start, og heller toppet med en mer anvendelig master til slutt. Tror jeg.

Skrevet

Jeg studerer til noe jeg har lyst til å bli, men føler at jeg må gjennom store mengder dill de to første åra for å få det til. :(

Skrevet

Jeg har to utdannelser og angrer ikke på noe av dem, så jeg hadde valgt samme bane om jeg skulle velge en gang til. I det ene faget hadde jeg dog ønsket at jeg gikk videre, i det andre har jeg nok, der har jeg aldri ønsket å gå videre.

Men dette er bare hvis jeg kunne skru tiden bakover, nå i dag så har jeg det veldig bra og angrer ikke på noe.

ikke nick i dag
Skrevet

Hva studerer du? Hvorfor skifter du ikke studieretning?

Skrevet

Hva studerer du? Hvorfor skifter du ikke studieretning?

Jeg studerer økonomi.

Har alltid hatt store problemer med tall, så at jeg valgte denne retningen er til alles(inkl. min egen)forbauselse.

Jeg har egentlig få interessefelt, derfor valgte jeg noe jeg visste ville gi meg jobb.

Kunne aller helst tenkt meg å studere kriminologi, men da er det ca. umulig å få jobb etterpå.

Skrevet

Jeg studerer økonomi.

Har alltid hatt store problemer med tall, så at jeg valgte denne retningen er til alles(inkl. min egen)forbauselse.

Jeg har egentlig få interessefelt, derfor valgte jeg noe jeg visste ville gi meg jobb.

Kunne aller helst tenkt meg å studere kriminologi, men da er det ca. umulig å få jobb etterpå.

"Jeg studerer økonomi. Har alltid hatt store problemer med tall, så at jeg valgte denne retningen er til alles(inkl. min egen)forbauselse.

Kunne aller helst tenkt meg å studere kriminologi, men da er det ca. umulig å få jobb etterpå."

Hehe du høres ut som meg for noen år siden. Jeg valgte økonomi fordi jeg visste det var "sikkert" og hadde egentlig ikke noen bedre ideer om hva jeg ville bli. Aller helst ville jeg også studere kriminologi (eller den aller største drømmen var jobb i kripos men da må man helst utdannes til politi først). Jeg har alltid vært flink med tall, men selve studiet synes jeg var ganske kjedelig. Nå jobber jeg (ferdig med utdannelsen), og jeg elsker jobben min!! Jeg synes bransjen jeg jobber i er veldig spennede og jeg gleder meg til å gå på jobb hver eneste dag :-)

Skrevet

Jeg er i gang med min andre høyskoleutdanning. Var veldig fornøyd forrige gang, og veldig fornøyd nå også:)

Skrevet

Eg er ferdig med å studere for godt (forhåpentligvis), men er ikkje fornøyd med yrkesvalget.

Skrevet

Jeg valgte det som interesserte meg mest og det eneste jeg er god til. Det var veldig lurt, tror jeg:)

Bytt hvis du er usikker. Bare tull å utdanne deg til noe du ikke tror du vil trives med, men fullfør for all del året du er i gang med.

Skrevet

"Jeg studerer økonomi. Har alltid hatt store problemer med tall, så at jeg valgte denne retningen er til alles(inkl. min egen)forbauselse.

Kunne aller helst tenkt meg å studere kriminologi, men da er det ca. umulig å få jobb etterpå."

Hehe du høres ut som meg for noen år siden. Jeg valgte økonomi fordi jeg visste det var "sikkert" og hadde egentlig ikke noen bedre ideer om hva jeg ville bli. Aller helst ville jeg også studere kriminologi (eller den aller største drømmen var jobb i kripos men da må man helst utdannes til politi først). Jeg har alltid vært flink med tall, men selve studiet synes jeg var ganske kjedelig. Nå jobber jeg (ferdig med utdannelsen), og jeg elsker jobben min!! Jeg synes bransjen jeg jobber i er veldig spennede og jeg gleder meg til å gå på jobb hver eneste dag :-)

Hvordan klarte du deg sånn karaktermessig sett, siden du syntes det var en smule kjedelig å studere dette?

Skrevet

Da jeg skulle studere, var det litt tilfeldig at jeg valgte det jeg valgte. Jeg kom ikke inn på den linja jeg helst ønsket, men var ganske fornøyd med hva det ble.

Jeg fikk en spennende jobb som jeg har blitt i i mange år. Jeg har fått bruk for noe av det jeg studerte, men skulle kanskje ønske at jeg hadde valgt litt annerledes hvis jeg visste hvilken jobb jeg hadde fått!

Trives veldig godt med jobben min, men hadde kanskje valgt noe helt annet dersom jeg skulle ha studert på nytt. Noe jeg kunne ha tenkt med å studere (hvis ikke økonomien tilsa at jeg måtte jobbe, pluss hvis jeg ikke hadde trivdes i min nåværende jobb) er:

*matematikk

*medisin

*fransk

Skrevet

Kjipt å ha det slik da....

Jeg utdannet meg ikke til det jeg hadde mest lyst til. Av forskjellige grunner. Jeg utdannet meg som oms.arbeider. Kjiiipt....

Aller helst ville jeg blitt dyrlege, eller noe innenfor rusomsorgen.

Jeg har likevel vært heldig å fått jobbe innenfor det jeg ønsket.

:0)

Skrevet

Nei, men jeg fikk ikke bestemme sjøl heller. Nå NAV arbeid, som bestemte. De ville at jeg skulle bli sosionom noe jeg heldigvis ikke gjorde for det er i hvert fall å utdanne seg til arbeidsledighet.

Jeg ville gå på universitetet, noe jeg ikke fikk lov til.

Skrevet

Jeg studerer til noe jeg har lyst til å bli, men føler at jeg må gjennom store mengder dill de to første åra for å få det til. :(

Jeg fikk ikke lov til å studere det du gjør heller :o)

Skrevet

Jeg er fornøyd. Jeg likte det godt mens jeg holdt på, selvfølgelig noen ting bedre enn andre ting, men det var aldri noe "slit" å skulle lese.

En annen ting er om de valgene jeg gjorde da jeg var 18-19 år var de rette. Kanskje jeg ikke skulle hoppet rett inn i videre utdanning etter videregående.

Skrevet

Hvordan klarte du deg sånn karaktermessig sett, siden du syntes det var en smule kjedelig å studere dette?

Som sagt er jeg ganske flink med tall så jeg gjorde det ganske bra selv om jeg ikke synes det var spesielt spennede alt sammen.

Er du på bachelor eller master?

Om man liker studie eller ikke har også en del med skolen og gjøre og hvordan man foretrekker å lære. F.eks BI er mer praktisk og NHH er mere teoretisk.

Gjest monoisos
Skrevet

Nei, men jeg fikk ikke bestemme sjøl heller. Nå NAV arbeid, som bestemte. De ville at jeg skulle bli sosionom noe jeg heldigvis ikke gjorde for det er i hvert fall å utdanne seg til arbeidsledighet.

Jeg ville gå på universitetet, noe jeg ikke fikk lov til.

Du bør ikke utdanne deg til sosionom med mindre du virkelig vil det, nei. Så jeg støtter deg fullt og helt i den :)

Skrevet

Du bør ikke utdanne deg til sosionom med mindre du virkelig vil det, nei. Så jeg støtter deg fullt og helt i den :)

Allerede da var det overskudd på sosionomer også og de skulle ha meg til å gjøre det på full tid med tre unger og ingen mann. Og allerede da så slet jeg meg fatigue ;o) og hadde halv uføretrygd. Knis, jeg skjønner ikke hva han mannen tenkte.

Gjest Fra A til Å
Skrevet

Trist du har det sånn.

Jeg flyttet til utlandet da jeg sluttet ungdomsskolen, og jeg ble der i en del år og gikk rett ut i arbeid da jeg kom tilbake til Norge igjen.

Men jeg utdannet meg til ønsket yrke (omsorg) som voksen, hadde hatt nesa for det yrket i en del år og slo til.

Utdanningen gikk topp, gikk ut med 5, og ble med en gang en ettertraktet vikar.

Men siden jeg var på leting etter fast arbeid så havnet jeg inni noe helt annet yrke.

Dette yrket har jeg null utdanning eller erfaring i. Alikavel så tjener jeg godt mer enn i mitt utdanningsyrke.

Jeg strortrives også med jobben.

Jeg er heldig og er veldig alsidig, og har kunnet finne masse som jeg har kunnet brenne for og masse som har kunnet passe meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...