Gå til innhold

Trenger sårt noen innspill ang en vennerelasjon!

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke nicke
Skrevet

I sommer tok jeg hånd om en venn"mann" etter et samlivsbrudd gift i 25 år"og jeg inviterte ham inn i gjengen "min"! Jeg er selv mann og har god relasjon til alle! De fleste er jenter i denne gjengen er single og noen er samboere\gifte.

Vi hadde en fest hvor jeg fikk god kontakt med en av disse jentene og det oppstod en romanse mellom oss! Tiden gikk og raskt ble min venn ble mer og mer bredskuldret og flørtet vilt med samboere og gifte kvinner inkludert min romanse.

Jeg prøvde å roe ham ned og få ham til å skjønne at han måtte ta det forsiktig for ikke å tråkke noen på tærna men til ingen nytte. For på en hyttetur i høst så går han til sengs med en oversjenket samboende kvinne! Han ber meg holde kjeft noe jeg har gjort og tiden roet dette ned inntil han her hos meg innleder en romanse med min nabo "som forøvrig" er besteveninne med denne han gikk til sengs med!

Nå begynte det for alvor å ulme av irritasjon hos meg siden han oppførte seg som en "ungfole på nye beiter" og det i en alder av 47 år og jeg setter pris på dette gode naboskapet som er gjensidig basert på vennskap. Men jeg ble glad da jeg skjønte at det kunne være ekte følelser fra hans side og de koste seg sammen.Så jeg lot bekymringen fare!

Så på et julebord for kort tid siden som han arrangerte i sitt hjem med hele denne nye gjengen så går han jaggu til sengs med en annen kone mens hans "kjæreste" er nedenunder. Jeg er nå så rystet at jeg vet ikke om han er min venn lengre faktisk!

Dette satte store følelsesmessige svigninger igang for oss som vet om den dette og må holde kjeft eller skal vi det? Denne fyren"min venn" ser ikke ut til å ha noen skrupler frem til nå! Men han ligger ganske flat etter hva jeg skjønner og fortjener nå å steke i eget fett en stund.

Jeg har ganske lenge vært bekymret for hans kontakt med min romanse også for de har mer enn god kontakt siden de bor nærmere hverandre og han fyller rommet som er mer enn naturlig for en mann med begge beina på jorda. Og jeg har merket meg at han er mer på henne "facebook" og sms enn jeg liker! Og det stopper ikke der for jeg har konfrontert ham med dette jeg leser og merker men kaller det "oppspinn" men han gir seg ikke med flørtingen!

Nå har alt dette tilsammen gjort det til at jeg ikke stoler på min venn lengre ei heller min romanse siden dette har tatt helt av og all tillitt er borte fra min side.Nå klorer han seg fast i kjæresten han bedro etter kort tid "respektløst mener jeg" for ikke å miste alle sammen totalt på kort tid. Min nabo "kjæresten" er forelsket i ham enda men har naturlig nok fått smake hva slags egenskaper han har.

Nå vil hun prate med meg idag og jeg sitter da naturligvis på en "bombe" til altså hans "ligg" med hennes besteveninne som jeg naturlig nok ikke kan nevne! Og jeg må juge hvis hun spør og siden jeg setter slik stor pris på denne flotte ærlige jenta har jeg selvfølgelig lyst å fortelle alt!

Jeg er fortvilet forbanna og har lyst å be ham ryke å reise for siden han kom inn i denne flotte rolige gjengen har alt bare blitt kaos! Gi meg råd please! På forhånd takk!

Skrevet

Hvem av dem vil du fortsette å være venner med da? Om dui vil holde på vennskapet med henne så forteller du henne alt du vet.

Vil du fortsette å være kompis med denne drittsekken så holder du kjeft. For når hun får vite at du har visst dette hele tiden og ikke sagt ett ord til henne om det, så har du temmelig sikkert mistet henne som venn uansett.

Skrevet

Du forteller sannheten nå, istedet for å ruge på den. Han fjotten der fortjener ikke bedre.

Gjest Vil ikke nicke
Skrevet

Hvem av dem vil du fortsette å være venner med da? Om dui vil holde på vennskapet med henne så forteller du henne alt du vet.

Vil du fortsette å være kompis med denne drittsekken så holder du kjeft. For når hun får vite at du har visst dette hele tiden og ikke sagt ett ord til henne om det, så har du temmelig sikkert mistet henne som venn uansett.

Takk så langt! Jeg ser meg nødt til å presse "min venn" til å detonere den andre bomba selv! Jeg vil ikke over tid gå rundt med denne saken uten at den har kommet opp på bordet! Til det er vennskapet til min veninne nabo for godt!

Og hennes besteveninne vil helt sikkert bli tilgitt da "han" nå har vist sine sider som den han egentlig er! Jeg tror det er slik det må bli!

Synd egentlig at en slik flott fyr driter seg så inderlig ut men han har nå fått smake medaljens bakside og trenger å bli frontet på sin adferd hos denne gjengen! Håper han har lært.

Skrevet

Denne vennen går over alle støvelskaft med sine handlinger. Sett ned foten og si akkurat hva du mener. Nå er det seks mndr siden bruddet og han har vel feid over det meste i gjengen. Send han bort vel?

Nå har hans handlinger også gått utover deg, både samvittigheten og med at du mangler tillit i forholdet ditt. Du føler deg falsk selv overfor vennene dine med alle hemmelighetene du bærer på.

Når denne venninnen din kommer så fortell akkurat det magefølelsen sier, evt be om hjelp til hvordan dette med han kan takles? Det virker jo som at det er nå i det siste at det har gått virkelig opp for deg hvor ille han er...

Bryr du deg om henne som venninne så fortell alt og kast ut mannen av gjengen og ditt eget forhold blir bare ditt..

Er det kameraten du liker best, så vil alt bare fortsette vil jeg tro. Ikke lett å omvende en mann på 47år, som lever sitt eget liv.

Gjest Vil ikke nicke
Skrevet

Denne vennen går over alle støvelskaft med sine handlinger. Sett ned foten og si akkurat hva du mener. Nå er det seks mndr siden bruddet og han har vel feid over det meste i gjengen. Send han bort vel?

Nå har hans handlinger også gått utover deg, både samvittigheten og med at du mangler tillit i forholdet ditt. Du føler deg falsk selv overfor vennene dine med alle hemmelighetene du bærer på.

Når denne venninnen din kommer så fortell akkurat det magefølelsen sier, evt be om hjelp til hvordan dette med han kan takles? Det virker jo som at det er nå i det siste at det har gått virkelig opp for deg hvor ille han er...

Bryr du deg om henne som venninne så fortell alt og kast ut mannen av gjengen og ditt eget forhold blir bare ditt..

Er det kameraten du liker best, så vil alt bare fortsette vil jeg tro. Ikke lett å omvende en mann på 47år, som lever sitt eget liv.

Takk! Pekka! Jeg setter 2 premisser her! Den ene er til ham om å fortelle det han har gjort og hvis han ikke gjør det så får jeg hennes besteveninne til å fortelle! Hun vil bli tilgitt det vet jeg bare og da sitter han igjen med sjegget i postkassa.

Pokkers suppe laget av en "47 år gammel ungfole på vårbeite" som tror han kan beite hvor som helst og vise ingen respekt for andres romanser eller forhold. Og om tilitten mellom han og meg skal bygges opp igjen avhenger av hvordan han løser denne saken selv og tar ansvar for egne handlinger.

Skrevet

Takk! Pekka! Jeg setter 2 premisser her! Den ene er til ham om å fortelle det han har gjort og hvis han ikke gjør det så får jeg hennes besteveninne til å fortelle! Hun vil bli tilgitt det vet jeg bare og da sitter han igjen med sjegget i postkassa.

Pokkers suppe laget av en "47 år gammel ungfole på vårbeite" som tror han kan beite hvor som helst og vise ingen respekt for andres romanser eller forhold. Og om tilitten mellom han og meg skal bygges opp igjen avhenger av hvordan han løser denne saken selv og tar ansvar for egne handlinger.

Håper det ordner seg til det beste! Litt av ei suppe ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...