Orio Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Les svaret mitt til "hjertelyden" under, så ser du hva jeg mener... Jeg har lest svaret ditt til "hjertelyden", men fikk ikke svar på det jeg lurte på. At alvorlig fysisk sykdom kan føre til depresjon er ikke overraskende. Men det forklarer ikke hvorfor/hvordan ME skal være i kategorien fysisk sykdom i stedet for psykisk. Heller tvert i mot, kanskje, siden du faktisk har opplevd å bli bedre av "psykologisk" behandling. Det at du ikke er blitt helt frisk er heller ikke noe "bevis", det er mange som kan bli bedre uten å bli helt friske, selv om det ikke ligger en fysisk sykdom i bunnen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319017-lightning-process-mot-angst-og-depresjon/page/2/#findComment-2631031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anti-LP Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg har lest svaret ditt til "hjertelyden", men fikk ikke svar på det jeg lurte på. At alvorlig fysisk sykdom kan føre til depresjon er ikke overraskende. Men det forklarer ikke hvorfor/hvordan ME skal være i kategorien fysisk sykdom i stedet for psykisk. Heller tvert i mot, kanskje, siden du faktisk har opplevd å bli bedre av "psykologisk" behandling. Det at du ikke er blitt helt frisk er heller ikke noe "bevis", det er mange som kan bli bedre uten å bli helt friske, selv om det ikke ligger en fysisk sykdom i bunnen. Skal jeg være helt ærlig, så er det revnene likegyldig for meg om det er en fysisk eller en psykisk sykdom. Jeg har det på akkurat samme måte uansett - og hvis noen kunne finne noe som hjalp meg, spiller det ingen rolle om det ern en psykolog/psykiater eller en somatisk behandler... Poenget med at så mange ME-pasienter går i forsvar, er ikke nødvendigvis fordi de ikke _vil_ at det skal være en psykisk sykdom, det er mer det at folk rundt tror vi _later som_... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319017-lightning-process-mot-angst-og-depresjon/page/2/#findComment-2631055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Skal jeg være helt ærlig, så er det revnene likegyldig for meg om det er en fysisk eller en psykisk sykdom. Jeg har det på akkurat samme måte uansett - og hvis noen kunne finne noe som hjalp meg, spiller det ingen rolle om det ern en psykolog/psykiater eller en somatisk behandler... Poenget med at så mange ME-pasienter går i forsvar, er ikke nødvendigvis fordi de ikke _vil_ at det skal være en psykisk sykdom, det er mer det at folk rundt tror vi _later som_... Det kan jeg skjønne, at dere ikke vil folk skal tro dere "later som". Det er noe jeg møter en del, med en sykdom som helt klart faller inn under psykiatrien. Men det verste er ikke at andre skal tro jeg "later som", men at jeg selv tror at jeg egentlig bare kan "ta meg sammen". Det har jeg prøvd i mange år, det fungerer et stykke på vei, men ikke helt frem. Og da kommer selvbebreidelsene og selvforakten stormende. Fint du er så "open-minded" at du ikke avviser en mulig behandling fordi den hører til "feil fagfelt". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319017-lightning-process-mot-angst-og-depresjon/page/2/#findComment-2631060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.