Gjest sutrete danglebær Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 ...som fortsatter å komme med håpløse råd selv når man har gitt klar beskjed om at det å hjepe med sykdomsdelen overlater jeg til profesjonelle?vet jo at mange tror de hjelper,men jeg er så dritt-lei av de samme "rådene" år etter år.og så sier jeg pent ifra,men de driter jo i det,og om noe endres,blir det ennå mer "gnål" om alt som visstnok skal hjelpe har vel bare en dårlig dag!! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 De har sikkert bare en dårlig dag, bare la de skravle i fred. 0 Siter
tonie Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Syter og klager du mye da, sånn at de føler at de bør si noe og istedenfor å si stakkars deg kommer med konkrete råd de tror kan hjelpe? Den enkleste måten å få folk til å la være å blande seg er å ikke involvere dem i det en vil ha i fred. 0 Siter
Gjest sutrete danglebær Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 De har sikkert bare en dårlig dag, bare la de skravle i fred. jojo,forsåvidt greit nok det,men de blir jo litt skuffet når de merker at jeg ikke bryr meg særlig.noen som mener de har løsningen på "alt"(enten det er kosttilskudd,div type kurs,etc).det merkes jo at jeg ikke følger stort av det(ville blitt jævlig dyrt å følge alt!) men et godt råd til de kontaktene som ikke legger for mye i det:) 0 Siter
Gjest Akk ja sann Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Jeg er lei av psykologer og rådene demmes,bare humbug! 0 Siter
Gjest sutrete danglebær Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Syter og klager du mye da, sånn at de føler at de bør si noe og istedenfor å si stakkars deg kommer med konkrete råd de tror kan hjelpe? Den enkleste måten å få folk til å la være å blande seg er å ikke involvere dem i det en vil ha i fred. sutrer ikke til andre enn helsepersonell som er der nettopp for å ta den biten,men andre ser jo at jeg er syk,og blander seg i ting jeg ikke ønsker å dele med dem(noen har som begrunnelse at de kjenner til sykdom selv etc,men at noe hjelper for enkelte betyr ikke at det gjelder alle andre med samme typen sykdom). en av legene mine som faktisk sa rett ut at jeg måtte slutte å ha dårlig samvittighet for at jeg er lei velmenende råd fra alle og enhver,og kunne si rett ut at det ikke interesserer meg. 0 Siter
tonie Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 sutrer ikke til andre enn helsepersonell som er der nettopp for å ta den biten,men andre ser jo at jeg er syk,og blander seg i ting jeg ikke ønsker å dele med dem(noen har som begrunnelse at de kjenner til sykdom selv etc,men at noe hjelper for enkelte betyr ikke at det gjelder alle andre med samme typen sykdom). en av legene mine som faktisk sa rett ut at jeg måtte slutte å ha dårlig samvittighet for at jeg er lei velmenende råd fra alle og enhver,og kunne si rett ut at det ikke interesserer meg. Hvis det er som du sier er jeg helt enig med legene dine. Jeg kjenner så mange sytere at jeg tror "alle" er sånn;) 0 Siter
pekkaline Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Jeg kan forstå at en kan bli lei av rådene. Har selv ei i familien som lider av hudsykdom på hender, hodebunn og andre synlige steder. Hun blir overøst om råd og rådet kan plutselig plumpe ut av folk mindt i en samtale fordi de akkurat da kommer på det. Det som er trist for henne er jo at hun stadig blir påminnet om hudsykdommen. MEN hun vet at alle råd er velmenende. Det blir litt sånn sukk og takk liksom. Men de fleste kjenner noen som kjenner noen som detogdet har hjulpet for Derfor sier de det nok. Jeg har selv litt psoriassis på leggene, og jada jeg får høre råd i alle vinkler jeg også. Blir nok litt immun mot alle rådene pga en blir matt av alt som ikke hjelper. Og ja, det koster penger. 0 Siter
nick Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Jeg kan forstå at en kan bli lei av rådene. Har selv ei i familien som lider av hudsykdom på hender, hodebunn og andre synlige steder. Hun blir overøst om råd og rådet kan plutselig plumpe ut av folk mindt i en samtale fordi de akkurat da kommer på det. Det som er trist for henne er jo at hun stadig blir påminnet om hudsykdommen. MEN hun vet at alle råd er velmenende. Det blir litt sånn sukk og takk liksom. Men de fleste kjenner noen som kjenner noen som detogdet har hjulpet for Derfor sier de det nok. Jeg har selv litt psoriassis på leggene, og jada jeg får høre råd i alle vinkler jeg også. Blir nok litt immun mot alle rådene pga en blir matt av alt som ikke hjelper. Og ja, det koster penger. Har du forsøkt Bodøsalven? 0 Siter
Gjest sutrete danglebær Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Jeg kan forstå at en kan bli lei av rådene. Har selv ei i familien som lider av hudsykdom på hender, hodebunn og andre synlige steder. Hun blir overøst om råd og rådet kan plutselig plumpe ut av folk mindt i en samtale fordi de akkurat da kommer på det. Det som er trist for henne er jo at hun stadig blir påminnet om hudsykdommen. MEN hun vet at alle råd er velmenende. Det blir litt sånn sukk og takk liksom. Men de fleste kjenner noen som kjenner noen som detogdet har hjulpet for Derfor sier de det nok. Jeg har selv litt psoriassis på leggene, og jada jeg får høre råd i alle vinkler jeg også. Blir nok litt immun mot alle rådene pga en blir matt av alt som ikke hjelper. Og ja, det koster penger. godt beskrevet igrunn:) selv om det gjelder litt ulike ting 0 Siter
Gjest Men kroniker var opptatt Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Jeg pleier å si at akkurat nå , for tiden så følger jeg legenes råd, og at det faktisk blir slitsomt og forvirrende å skulle forholde seg til alle andres råd, selv om det er i beste mening. Men at personen kan skrive rådet ned, og så kan jeg spørre om det ved en senere anledning ( selv om jeg ikke har tenkt til å gjøre det). Det har iallefall fungert bra for meg. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Jeg har slutet å snakke sykdom med folk, og etter 27 års sykdomsperiode har jeg endelig sluppet å få "gode råd" med på veien, det har ellers ikke manglet på det. PS jeg har prøvd alt av alternative metoder for å bli frisk, unntatt healing. 0 Siter
Gjest sutrete danglebær Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Jeg pleier å si at akkurat nå , for tiden så følger jeg legenes råd, og at det faktisk blir slitsomt og forvirrende å skulle forholde seg til alle andres råd, selv om det er i beste mening. Men at personen kan skrive rådet ned, og så kan jeg spørre om det ved en senere anledning ( selv om jeg ikke har tenkt til å gjøre det). Det har iallefall fungert bra for meg. godt tips:) 0 Siter
Gjest sutrete danglebær Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Jeg har slutet å snakke sykdom med folk, og etter 27 års sykdomsperiode har jeg endelig sluppet å få "gode råd" med på veien, det har ellers ikke manglet på det. PS jeg har prøvd alt av alternative metoder for å bli frisk, unntatt healing. har prøvd mye selv,men er så lei av å måtte fortelle folk hva jeg har prøvd og ikke prøvd. godt du slipper så mye mas nå da:) 0 Siter
pekkaline Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Har du forsøkt Bodøsalven? haha, ventet noe slikt. Nei, hva gjør den? 0 Siter
nick Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 haha, ventet noe slikt. Nei, hva gjør den? Aner ikke. Sett den avertert flere ganger, og alltid oppfattet den som et vidunderprodukt. Whay do you know: http://www.bodosalven.no/ 0 Siter
Gjest elno Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Jeg har slutet å snakke sykdom med folk, og etter 27 års sykdomsperiode har jeg endelig sluppet å få "gode råd" med på veien, det har ellers ikke manglet på det. PS jeg har prøvd alt av alternative metoder for å bli frisk, unntatt healing. Healing er tingen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.