cathlin Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Fins det en teori om hvor mange ganger man må repetere noe til det fester seg i hukommelsen? 0 Siter
cathlin Skrevet 25. november 2008 Forfatter Skrevet 25. november 2008 Jeg har hørt en teori om at alt vi opplever uansett lagres i hjernen. Så ut i fra dette; bare én. Men du mener vel feste seg på en slik måte at du husker det på prøver. Da blir det jo noe annet. Og ganske umulig å svare på. Jepp. Kan jeg bare bestemme et antall selv? 0 Siter
pekkaline Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Jeg prøvde å si en setning på 15 ord 500ganger for noen år siden, og den sitter klistret enda. Men jeg skal love deg at det tok tid! Aner ikke om det virker like bra med mindre antall ganger 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Søk på "glemselskurven", så finner du nok noe teori om repetisjonsbehov for å styrke innlæringen. Det er dessverre ikke sjelden det føles som om avlæringen er mer effektiv enn innlæringen. Sukk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.