Gå til innhold

Repetisjons-teori?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fins det en teori om hvor mange ganger man må repetere noe til det fester seg i hukommelsen?

Skrevet

Jeg har hørt en teori om at alt vi opplever uansett lagres i hjernen. Så ut i fra dette; bare én. Men du mener vel feste seg på en slik måte at du husker det på prøver. Da blir det jo noe annet. Og ganske umulig å svare på.

Jepp. Kan jeg bare bestemme et antall selv?

Skrevet

Jeg prøvde å si en setning på 15 ord 500ganger for noen år siden, og den sitter klistret enda. Men jeg skal love deg at det tok tid! Aner ikke om det virker like bra med mindre antall ganger :)

Skrevet

Søk på "glemselskurven", så finner du nok noe teori om repetisjonsbehov for å styrke innlæringen.

Det er dessverre ikke sjelden det føles som om avlæringen er mer effektiv enn innlæringen. Sukk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...