Gjest revmatikeren Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 noen som kan noe om midlertidig uførestryg og tilbakeførelse til jobb?? jeg har nå vært midlertidig uførestrygdet i 3 år og har ett år igjen. Har nå tenkt at jeg må prøve meg igjen, men skjønner at 100% vil være uaktuellt. kanskje 50 % også kan være for mye. Spm er - er jobben pliktig til å ta deg inn i varmen igjen?? I en annen stilling da min gml stilling er besatt???? har ikke oppsigelse ei heller permisjonssøknad, så jeg er litt usikker.. Noen som kan svare meg og som vet hva som er riktig. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Nei, det har du ikke krav på. Man mister jobben etter et års sykemelding, skrev ikke Mandolina noe om det her om dagen. Jeg har vært uføretrygdet litt lenger enn deg og kunne jeg gå tilbake på den gamle jobben nå så hadde jeg gjort det. 0 Siter
skal Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Nei, det har du ikke krav på. Man mister jobben etter et års sykemelding, skrev ikke Mandolina noe om det her om dagen. Jeg har vært uføretrygdet litt lenger enn deg og kunne jeg gå tilbake på den gamle jobben nå så hadde jeg gjort det. Det er ikke nødvendigvis sant. Jeg jobber i kommunen og der har jeg krav på å beholde jobben i tre år på rehabilitering (selvom man nå knapt får rehabilitering i tre år..). Mener det var samme regler ved midlertidig ufør. Altså 4 år tilsammen med sykemeldingsperioden. Betingelsen er at jeg søker om permisjon ved hvert vedtak. Er neppe sånn i private bedrifter. 0 Siter
skal Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Har du hatt kontakt med jobben i denne perioden? Søkt permisjon? Jobbet du privat eller offentlig? 0 Siter
Gjest ehrhstfois Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Det kan ha noe å si om bedriften er IA-bedrift også. For et sikkert svar bør du vel forhøre deg med personalavdelingen og NAV. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Det er ikke nødvendigvis sant. Jeg jobber i kommunen og der har jeg krav på å beholde jobben i tre år på rehabilitering (selvom man nå knapt får rehabilitering i tre år..). Mener det var samme regler ved midlertidig ufør. Altså 4 år tilsammen med sykemeldingsperioden. Betingelsen er at jeg søker om permisjon ved hvert vedtak. Er neppe sånn i private bedrifter. Jeg har også jobbet i kommunen som nå er blitt staten og jeg har sett på personalpapirene mine at jeg ikke har hatt jobben siden 2004. Jeg har aldri tenkt på at jeg skulle få tilbake den jobben. 0 Siter
skal Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Jeg har også jobbet i kommunen som nå er blitt staten og jeg har sett på personalpapirene mine at jeg ikke har hatt jobben siden 2004. Jeg har aldri tenkt på at jeg skulle få tilbake den jobben. Er ikke så mange som vet, nav visste det ikke. Men har en veldig bra sjef, som sjekket opp i regler. Men det er altså avhengi av at man søker permisjon hele tiden. vilket er ganske kjipt når man ikke får vite at man må det. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Er ikke så mange som vet, nav visste det ikke. Men har en veldig bra sjef, som sjekket opp i regler. Men det er altså avhengi av at man søker permisjon hele tiden. vilket er ganske kjipt når man ikke får vite at man må det. Det har jeg ikke gjort. Jeg var så sliten, jeg gikk et år sykemeldt og så direkte over på varig ufør og var bare happy for å slippe akkurat da. Men nå kjeder jeg vettet av meg og skulle gjerne hatt den jobben tilbake. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Nei, det har du ikke krav på. Man mister jobben etter et års sykemelding, skrev ikke Mandolina noe om det her om dagen. Jeg har vært uføretrygdet litt lenger enn deg og kunne jeg gå tilbake på den gamle jobben nå så hadde jeg gjort det. Det er ikke automatikk i at du mister jobben etter å ha vært sykemeldt i ett år, men jobben har rett til å si opp deg. Denne personen har ikke blitt sagt opp. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Så lenge du ikke har fått noen oppsigelse, så kan du vel bare henvende des til arbeidsgiveren og be om å begynne å jobbe igjen. Arbeidsgiveren har lov til å si deg opp, når du har vært sykemeldt i ett år, men da de ikke har sendt deg oppsigelse, så er du vel fortsatt blant deres arbeidstakere. Hilsen 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Jeg har også jobbet i kommunen som nå er blitt staten og jeg har sett på personalpapirene mine at jeg ikke har hatt jobben siden 2004. Jeg har aldri tenkt på at jeg skulle få tilbake den jobben. Hvis du aldri har fått noen oppsigelse, så er du vel fortsatt blant de ansatte, prøv deg og se om du får noen jobb. Hilsen 0 Siter
Gjest hmm1 Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Hvis du aldri har fått noen oppsigelse, så er du vel fortsatt blant de ansatte, prøv deg og se om du får noen jobb. Hilsen Hva med meg da. Jeg hadde fast ansettelse som lærer for over ti år siden, men har ikke fått noen oppsigelse. Snakket med dem for fem år siden, og da hadde jeg lagt der på is lenge. De hadde glemt av meg. På den tiden tok jeg attføring og ba om at de ikke sa meg opp da, siden de rett før hadde betalt denne videreutdanningen til et par venninner av meg. Dette var noe de trengte i kommunen. Slik ble det. Årene har gått, opplegget gikk ikke bra, men nå er jeg snart klar for å jobbe igjen. Jeg får meg sikkert jobb der jeg vil nå, siden jeg skal ha lav stillingsprosent, men jeg er nå ikke sagt opp, okke som. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Hva med meg da. Jeg hadde fast ansettelse som lærer for over ti år siden, men har ikke fått noen oppsigelse. Snakket med dem for fem år siden, og da hadde jeg lagt der på is lenge. De hadde glemt av meg. På den tiden tok jeg attføring og ba om at de ikke sa meg opp da, siden de rett før hadde betalt denne videreutdanningen til et par venninner av meg. Dette var noe de trengte i kommunen. Slik ble det. Årene har gått, opplegget gikk ikke bra, men nå er jeg snart klar for å jobbe igjen. Jeg får meg sikkert jobb der jeg vil nå, siden jeg skal ha lav stillingsprosent, men jeg er nå ikke sagt opp, okke som. Ta kontakt med arbeidsgiver og hør, jeg vet ikke hvordan de stiller seg til å få deg tilbake på din gamle arbeidsplass. Arbeidsgiver har lov til å si opp en arbeidstaker etter et års sykemelding, men de har ikke plikt til å gjøre det. Men du får ingenting for ikke å prøve. Har du ikke fått noen oppsigelse så mangler du vel også en attest fra den tiden du jobbet der? Hilsen 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Hvis du aldri har fått noen oppsigelse, så er du vel fortsatt blant de ansatte, prøv deg og se om du får noen jobb. Hilsen Nei, jeg har aldri fått noen oppsigelse faktisk. Jeg har ikke engang fått noen papirer på at jeg har jobbet der og heller ikke noen sluttattest. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Nei, jeg har aldri fått noen oppsigelse faktisk. Jeg har ikke engang fått noen papirer på at jeg har jobbet der og heller ikke noen sluttattest. Da kan du jo bare kontakte arbeidsgiveren og spørre om du kan komme tilbake i jobben. Sluttattest har man krav på å få. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.