Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

Jeg tror egentlig det er en myte at rødhårede ikke blir brune. Det er minst like mange blonde som har den lyse huden.

Det kan godt hende, men jeg har alltid lest at rødhårede mangler litt pigmenter. Det stemmer også på noen rødhårede jeg kjenner. Det er kun hun ene jeg vet om som blir skikkelig brun.

Den eldste datteren min har slik lys hud som blir mer rosa enn brun, og hun er relativt blond. Hun har mørknet litt de siste åra, men har sensitiv og tørr hud. Det er litt rart siden både faren og jeg blir kjapt brun. Jeg ble så fornærmet en gang på barneskolen da en medelev sa jeg var brun som en neger ;)

Skrevet

Nå er ikke hodehårfargen min helt naturlig lenger *host*, men jeg har alltid hatt mye, mye mørkere bryn og vipper enn hodehåret. Jeg ville sett skrekkinngytende ut, tror jeg, dersom jeg farget håret i samme farge som brynene, men kanskje det bare er fordi det ville representert så stor forandring??

Skrevet

De aller fleste har vel noe mørkere bryn og vipper enn hårfarge.

Selv har jeg naturlig brunt hår, men har tilnærmet sorte (litt "blass" sort dog) øyevipper og bryn.

Skrevet

Minner meg om en fransk sjømannsvise:

"Je ne suis pas curieux mais je voudrais bien savoir

pourquoi les femmes blondes ont des poils noirs"

:o)

Skrevet

Minner meg om en fransk sjømannsvise:

"Je ne suis pas curieux mais je voudrais bien savoir

pourquoi les femmes blondes ont des poils noirs"

:o)

Som for oss ikke fransktalende er oversatt via Babelfish til engelsk:

"I am not curious but I would like to know well why the fair women have black hairs"

Skrevet

Som for oss ikke fransktalende er oversatt via Babelfish til engelsk:

"I am not curious but I would like to know well why the fair women have black hairs"

Nettopp :)

"Hairs" burde kanskje vært oversatt med kroppshår, men det skjønte du sikkert.

Skrevet

Nettopp :)

"Hairs" burde kanskje vært oversatt med kroppshår, men det skjønte du sikkert.

;-)

Skrevet

Jeg har grålig hår, men brynene er fortsatt mørke ;-)

Hehe, takk og lov for det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...