Kammilla Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Blir det gode pepperkaker av ferdig deig som kjøpes på daglivaren? Skal bake pepperkaker i helga, å tenkte jeg skulle slå til med ferdig deig. Men er usikker på om det vil smake godt, men siden tiden likevell er litt knapp, så blir det nok sånn. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Nå har jeg unger som er håpløse i pepperkakeveien så likte ikke kakene av den deigen jeg kjøpte i fjor, jeg husker dog ikke hvor jeg kjøpte den... Antagelig på Ica. De vil helst ha ferdigkjøpte pepperkaker, men insisterer på at vi må bake hjemme selv om de fleste kastes etter jul... Snåle unger. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Ja, jeg synes de blir gode. Men det pleier å variere litt hvilke som er best - det hender det foreligger tester som sammenligner de ulike deigene fra IKEA, bakerier og butikkjeder. Men jeg har ikke sett noe sånt i år!? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Vi har hatt ferdig deig de siste årene, pepperkakene har sklidd ned på høykant hos guttungen. (jeg spiser bare nystekte pepperkaker) 0 Siter
Gjest heiddu Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Vil anbefale deg å kjøpe fra IKEA hvis du bor i nærheten. Den er kjempegod! (Både som smaksprøve av selve deigen og som ferdige pepperkaker;)) 0 Siter
Kammilla Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 Vil anbefale deg å kjøpe fra IKEA hvis du bor i nærheten. Den er kjempegod! (Både som smaksprøve av selve deigen og som ferdige pepperkaker;)) Huff, blir nok uaktuelt å kjøre helt til Trondheim på IKEA bare for pepperkakedeig. Selv om jeg gjerne skulle gjort det. Har de virkelig så god pepperkakedeig der altså? Vet du hvilken det er? 0 Siter
Kammilla Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1227692798' post='4024557] Vi har hatt ferdig deig de siste årene, pepperkakene har sklidd ned på høykant hos guttungen. (jeg spiser bare nystekte pepperkaker) Håper de vil skli ned på høykant her også. Vi skal stivpynte med non-stop, melis og seigmenn. Åsså skal vi lage noen store som vi skal henge opp i vinduene. :-) 0 Siter
Kammilla Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 Ja, jeg synes de blir gode. Men det pleier å variere litt hvilke som er best - det hender det foreligger tester som sammenligner de ulike deigene fra IKEA, bakerier og butikkjeder. Men jeg har ikke sett noe sånt i år!? Jeg må se etter deig på vanlig dagligvare jeg da. IKEA blir litt for langt borte denne gang. Men mulig de fleste fører samme deig, men vet av en type de hadde på Prix. Men må sjekke litt rundt. Har heller ikke sett noen test eller sammenligning på dette. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Jeg synes den jeg kjøper hos bakeren er bedre enn de jeg har prøvd som jeg har kjøpt i matbutikken. Synes også den er bedre enn den på Ikea, synes den er litt oppskrytt jeg. 0 Siter
Kammilla Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 Nå har jeg unger som er håpløse i pepperkakeveien så likte ikke kakene av den deigen jeg kjøpte i fjor, jeg husker dog ikke hvor jeg kjøpte den... Antagelig på Ica. De vil helst ha ferdigkjøpte pepperkaker, men insisterer på at vi må bake hjemme selv om de fleste kastes etter jul... Snåle unger. Hehe ) Smurfen her elsker også ferdibakte pepperkaker.Men i år vil jeg gjøre litt kos utav det uansett. Og med masse god pynt regner jeg med at det vil falle i smak. Men ok, da utelukker jeg muligens ICA. Eller skal i allefall sjekke hvilken type det er, og om noen andre selger likedan. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Håper de vil skli ned på høykant her også. Vi skal stivpynte med non-stop, melis og seigmenn. Åsså skal vi lage noen store som vi skal henge opp i vinduene. :-) Vanlige pepperkaker blir fort mjuke og detter ned, det er min erfaring i alle fall. Lurere å lage dem i trolldeig som du har litt kakao i for å få brunfargen. ) 0 Siter
Kammilla Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 Jeg synes den jeg kjøper hos bakeren er bedre enn de jeg har prøvd som jeg har kjøpt i matbutikken. Synes også den er bedre enn den på Ikea, synes den er litt oppskrytt jeg. Lurer på om de selger deig på noen bakeri her. Er ikke så mange av dem her i dalen, men skal absolutt sjekkes ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Vanlige pepperkaker blir fort mjuke og detter ned, det er min erfaring i alle fall. Lurere å lage dem i trolldeig som du har litt kakao i for å få brunfargen. ) Jeg synes det går bra med vanlig pepperkakedeig, men de må gjerne stekes litt mer enn hva som er ideelt om de bare skulle spises. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Jeg synes det går bra med vanlig pepperkakedeig, men de må gjerne stekes litt mer enn hva som er ideelt om de bare skulle spises. Ah - da er det vel derfor jeg ikke har fått det til, jeg liker ikke knallharde pepperkaker. 0 Siter
Kammilla Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 Jeg synes det går bra med vanlig pepperkakedeig, men de må gjerne stekes litt mer enn hva som er ideelt om de bare skulle spises. Hvor mye lenger da ca? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Ah - da er det vel derfor jeg ikke har fått det til, jeg liker ikke knallharde pepperkaker. ''jeg liker ikke knallharde pepperkaker.'' Skiller derfor kakene som skal spises og pyntes med under stekingen. Delene til huset må også stekes mer enn de ideelt burde om de også skal spises. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Hvor mye lenger da ca? Tar sjelden tiden, men et minutt eller to lengre enn perfekte til spising. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 ''jeg liker ikke knallharde pepperkaker.'' Skiller derfor kakene som skal spises og pyntes med under stekingen. Delene til huset må også stekes mer enn de ideelt burde om de også skal spises. Hus blir uansett ikke spist så der kjøper vi ferdig byggesett. ) 0 Siter
Gjest heiddu Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Huff, blir nok uaktuelt å kjøre helt til Trondheim på IKEA bare for pepperkakedeig. Selv om jeg gjerne skulle gjort det. Har de virkelig så god pepperkakedeig der altså? Vet du hvilken det er? Det er kanskje litt lang reisevei ja. Da finner du sikkert en annen god i nærheten av deg. Jeg synes deigen fra IKEA er supergod. Er faktisk ikke så fan av hjemmelagde pepperkaker vanligvis, men de jeg lager fra den deigen blir helt nydelige. Det skal sies at jeg ikke har prøvd de andre ferdiddeigene, godt mulig at de er like gode. Men vant ikke IKEAs deig en test for noen år siden? Ikea produserer deigen selv. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Hus blir uansett ikke spist så der kjøper vi ferdig byggesett. ) ''Hus blir uansett ikke spist så der kjøper vi ferdig byggesett. )'' Blir mye mer sjarmerende med litt skjevt hjemmelaget :-). Hadde slikt byggesett én gang... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.