Gå til innhold

Til dere som mottar trygd

Anbefalte innlegg

Gjest Skjønnerikke
Skrevet

Jeg mottar tidsbegrenset uføretrygd, og denne måneden fikk jeg utbetalt 1500 kroner mindre enn forrige måned til tross for at denne perioden er tre dager kortere.

Opplevde dere mindre utbetaling enn vanlig?

Gjest Skjønnerikke
Skrevet

Rettelse: Denne perioden er tre dager lengre enn forrige periode.

Gjest høstløv
Skrevet

Det er fordi det i november er tre arbeidsdager mindre enn i forrige måned, du får utbetalt en dagsats for hver kalenderdag i måneden, unntatt lørdag og søndag. Så utbetalingene varierer fra måned til måned.

Gjest Skjønnerikke
Skrevet

Det er fordi det i november er tre arbeidsdager mindre enn i forrige måned, du får utbetalt en dagsats for hver kalenderdag i måneden, unntatt lørdag og søndag. Så utbetalingene varierer fra måned til måned.

Takk for svar. Jeg skrev feil først, noe som jeg rettet på under. Fra september til oktober var det 20 dager, mens fra oktober til november var det 23 dager. Så egentlig skulle jeg ha hatt 1500 mindre forrige måned og ikke denne måneden. I forrige måned fikk jeg også 500 mer enn jeg vanligvis har fått.

Gjest høstløv
Skrevet

Takk for svar. Jeg skrev feil først, noe som jeg rettet på under. Fra september til oktober var det 20 dager, mens fra oktober til november var det 23 dager. Så egentlig skulle jeg ha hatt 1500 mindre forrige måned og ikke denne måneden. I forrige måned fikk jeg også 500 mer enn jeg vanligvis har fått.

Du får utbetalt for hele måneder, ikke fra utbetalingsdato til utbetalingsdato.

Den utbetaling, du nettopp har fått er for hele november, og i november måned er det 20 arbeidsdager, mens det i oktober var 23 arbeidsdager, og i september var det 22 arbeidsdager.

Så du har nok fått riktig avregning.

Gjest Skjønnerikke
Skrevet

Du får utbetalt for hele måneder, ikke fra utbetalingsdato til utbetalingsdato.

Den utbetaling, du nettopp har fått er for hele november, og i november måned er det 20 arbeidsdager, mens det i oktober var 23 arbeidsdager, og i september var det 22 arbeidsdager.

Så du har nok fått riktig avregning.

Skjønner mer, takk skal du ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...