Gå til innhold

De små vokser til- begynnende pubertet......

MHC

Anbefalte innlegg

Vår datter på 9 1/2 kom i dag gledesstrålende hjem fra skolen. Rev av seg genseren og sa: "Mamma lukt, kan jeg få deodorant nå?" For første gang en umisskjennelig svettelukt i armhulen. Hun var kjempestolt og strålende fornøyd. Vi har nå vært på supermarkedet å kjæpr en Nivea- deodorant, og har snakket (nok en gang) om hva som skjer med kroppen i puberteten. Hun svever av lykke i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227722567' post='4024985]

*hehe*

Min nevø var 12 og eeelsket at det luktet "mann" som han sa, av ham. Mannelukt var svettelukt *urk*

Usj a min.

*S* Du skrev _var_.

Håper det er et tilbakelagt stadium!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj a min.

*S* Du skrev _var_.

Håper det er et tilbakelagt stadium!

Ja, det er tilbakelagt. Frekk som jeg kan være, så beordret jeg ungen i dusjen, med vaskeinstruks og ny deo... ;-) Jeg forklarte han at ingen gidder å være i nærheten av uhygieniske folk som stinker. Og at mannelukt = godlukt. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig hun er da :) Hvert minste tegn på at de "blir store" er positivt selv om det er "negativt" egentlig (for mange).

Eks kviser, en bør helst kommentere den første synlige ;)

I går kveld stod jenta mi på ti år og speilet seg sideveis. Hva gjør du spør jeg, så peker hun mot brystpartiet. :)

Så ber hun meg om å stille meg opp som henne, og da sier hun, "du mamma, jeg tar deg nok snart igjen" *lol*

Må legge til at hun såvidt har fått littegranne antydning til putter da. Og hva det sier om mine, det får dere tenke dere til selv haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig hun er da :) Hvert minste tegn på at de "blir store" er positivt selv om det er "negativt" egentlig (for mange).

I går kveld stod jenta mi på ti år og speilet seg sideveis. Hva gjør du spør jeg, så peker hun mot brystpartiet. :)

Så ber hun meg om å stille meg opp som henne, og da sier hun, "du mamma, jeg tar deg nok snart igjen" *lol*

Må legge til at hun såvidt har fått littegranne antydning til putter da. Og hva det sier om mine, det får dere tenke dere til selv haha

:-)

Minner om ei venninne av meg som ikke er så voldsomt barmfager - som fortalte at ungene henne hadde kalt de tre små "forhøyningene" på den gule leverposteiboksen (når du har tatt av lokket) - for pupper! Og det sa jo noe om hva disse guttene var vant til å se av pupper :-D Som hun lo da hun fortalte det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg har litt problemer med å se humoren ved pubertet akkurat nå, he he. De første tegna er jo bare spennende, men så blir jo barnet bare mer og mer uberegnelig.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Minner om ei venninne av meg som ikke er så voldsomt barmfager - som fortalte at ungene henne hadde kalt de tre små "forhøyningene" på den gule leverposteiboksen (når du har tatt av lokket) - for pupper! Og det sa jo noe om hva disse guttene var vant til å se av pupper :-D Som hun lo da hun fortalte det!!!!

*lol* ikke så store de nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med å se humoren ved pubertet akkurat nå, he he. De første tegna er jo bare spennende, men så blir jo barnet bare mer og mer uberegnelig.

;)

Den tid den sorg OG glede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Så lenge de er bare 9-10 år er det søtt. Sønnen min er 10, 5 år og lukter som en hest når han kommer fra trening. Han sjkekker stadig armhulene for å se om det har kommet noe hår, og sjekker om overleppa har blitt mørkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de er bare 9-10 år er det søtt. Sønnen min er 10, 5 år og lukter som en hest når han kommer fra trening. Han sjkekker stadig armhulene for å se om det har kommet noe hår, og sjekker om overleppa har blitt mørkere.

Så skjønn :) *sjekker om han har fått hår*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227777888' post='4025519]

Ja, det er tilbakelagt. Frekk som jeg kan være, så beordret jeg ungen i dusjen, med vaskeinstruks og ny deo... ;-) Jeg forklarte han at ingen gidder å være i nærheten av uhygieniske folk som stinker. Og at mannelukt = godlukt. ;-)

Håper tantene til mine er like omtrenksomme om mine skulle bli sånn! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper tantene til mine er like omtrenksomme om mine skulle bli sånn! :o)

Hehe, ja jeg fikk litt nok, ja han satt i stua og sniffet seg under armene, og utbrøt "herlig, det lukter svette" *urk*

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

''Han sjkekker stadig armhulene for å se om det har kommet noe hår, og sjekker om overleppa har blitt mørkere.''

He he. Jeg har også en sønn på 10,5 år som studerer den manglende hårveksten ;) Han påsto en dag det var kommet hår på brystet, men jeg klarte ikke å se et eneste hårstrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille frøken på 11 har begynt å få kviser. Litt fortvilet var hun da hun fikk en liten en midt på nesen, som et horn. Ellers er det humøret vi merker det mest på. Huttetu.......Fra søt liten jente det ene øyeblikket, til søt liten tyrann det neste. Begynner å skjønne hva min mor mente når hun sa at det var MYYYE lettere med gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Min lille frøken på 11 har begynt å få kviser. Litt fortvilet var hun da hun fikk en liten en midt på nesen, som et horn. Ellers er det humøret vi merker det mest på. Huttetu.......Fra søt liten jente det ene øyeblikket, til søt liten tyrann det neste. Begynner å skjønne hva min mor mente når hun sa at det var MYYYE lettere med gutter.

Sitat: "Begynner å skjønne hva min mor mente når hun sa at det var MYYYE lettere med gutter."

Jeg er ikke enig med moren din. Det kommer helt an på barnas lynne det.jeg har hatt tre gutter og en jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 3 gutter, nå voksne. Og ingen av dem har hatt de helt store utskeielsene hverken med humør eller andre ting. Merker allerede nå stor forskjell på guttene og frøkna mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227777888' post='4025519]

Bedre at han fikk høre det av deg, enn av kompisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...