henrikke71 Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Hei jenter, spiste dere sushi når dere var gravide? Hvis dette er fy fy, så blir det et stoooort savn her hjemme:-// 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Det er ikke anbefalt, nei. http://www.forskning.no/Artikler/2007/august/1187043524.49 Men dersom det er Listeria man er redd for, kan du jo lage sushi hjemme sjøl, og bruke et sånt sushi-kit. Dersom du fryser det først, er vel bakterien garantert død - og så har du jo sjøl kontroll på hvor lenge du tør oppbevare den i romtemperatur. 0 Siter
morsan Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Husker ikke om det fantes sushi å få kjøpt da, jeg. det var ihvertfall ikke på ethvert gatehjørne, slik som nå;-) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 Det er ikke anbefalt, nei. http://www.forskning.no/Artikler/2007/august/1187043524.49 Men dersom det er Listeria man er redd for, kan du jo lage sushi hjemme sjøl, og bruke et sånt sushi-kit. Dersom du fryser det først, er vel bakterien garantert død - og så har du jo sjøl kontroll på hvor lenge du tør oppbevare den i romtemperatur. Takk for info, da tror jeg at jeg holder meg til trantabletter og venter med sushien ja 0 Siter
henrikke71 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 Husker ikke om det fantes sushi å få kjøpt da, jeg. det var ihvertfall ikke på ethvert gatehjørne, slik som nå;-) åh, er så glad for at det kom til skandinavia, smaker så godt:-) 0 Siter
Atene Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Det er ikke anbefalt, nei. http://www.forskning.no/Artikler/2007/august/1187043524.49 Men dersom det er Listeria man er redd for, kan du jo lage sushi hjemme sjøl, og bruke et sånt sushi-kit. Dersom du fryser det først, er vel bakterien garantert død - og så har du jo sjøl kontroll på hvor lenge du tør oppbevare den i romtemperatur. Listeria overlever frysing. 0 Siter
adelie Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 ÅÅÅ det er mye som blir savn når det kommer babyer, men jeg skal si deg at det er verdt det, - og det vet jeg at du også vet! Og - vips - er det gått tjue år :-o Men nå jobber jo alle unntatt ca ett år, og da sitter de dessuten på kaffebar med venninner. Så kanskje man ikke forsaker så mye av 'vanlig' liv, iallfall hvis man er gift men en god pappa til ungene. Lykke til ))) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 ÅÅÅ det er mye som blir savn når det kommer babyer, men jeg skal si deg at det er verdt det, - og det vet jeg at du også vet! Og - vips - er det gått tjue år :-o Men nå jobber jo alle unntatt ca ett år, og da sitter de dessuten på kaffebar med venninner. Så kanskje man ikke forsaker så mye av 'vanlig' liv, iallfall hvis man er gift men en god pappa til ungene. Lykke til ))) Åhja, jeg gleder meg skikkelig til å sitte på kaffebar med lille gullet, (og jeg skal dekke til puppene når jeg ammer, så ingen blir støtt;-) 0 Siter
morsan Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Åhja, jeg gleder meg skikkelig til å sitte på kaffebar med lille gullet, (og jeg skal dekke til puppene når jeg ammer, så ingen blir støtt;-) Jeg har aldri skjønt hvorfor det skal være så stas å sitte på kafé. Vi møttes alltid hjemme hos hverandre, enten det gjaldt barselgruppe eller venninnetreff, og det var veldig fint å kunne legge barna ned på tepper, eller la de krabbe rundt - når de ble større. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 Jeg har aldri skjønt hvorfor det skal være så stas å sitte på kafé. Vi møttes alltid hjemme hos hverandre, enten det gjaldt barselgruppe eller venninnetreff, og det var veldig fint å kunne legge barna ned på tepper, eller la de krabbe rundt - når de ble større. Det kan godt være jeg finner ut av det samme når jeg får en liten en. Elsker bare å henge på kaffebar og sludre med jentene nå, så kan tenke meg at det blir jeg ved med å gjøre. Men jeg liker også å tenke praktisk, så godt mulig det blir litt kluss med baby og kaffebar ja, får se:-) 0 Siter
morsan Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Det kan godt være jeg finner ut av det samme når jeg får en liten en. Elsker bare å henge på kaffebar og sludre med jentene nå, så kan tenke meg at det blir jeg ved med å gjøre. Men jeg liker også å tenke praktisk, så godt mulig det blir litt kluss med baby og kaffebar ja, får se:-) Kommer vel an på hva slags baby man får også. Noen babyer ser ut til å være storfornøyd med å sitte på fanget, men det var IKKE min! 0 Siter
henrikke71 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 Kommer vel an på hva slags baby man får også. Noen babyer ser ut til å være storfornøyd med å sitte på fanget, men det var IKKE min! Ja, jøsses, de er jo individer de også, de får fort mye personlighet:-) 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Jeg spiste sushi, men unngikk tunfisk (fare for tungmetaller) og var ekstra nøye med hvor jeg spiste sushi fra. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Om 10 år er det sikkert sundt å spise Sushi. Tror det er vel så skadelig/usundt med Pizza Grandiosa! *pjuk* 0 Siter
adelie Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Kommer vel an på hva slags baby man får også. Noen babyer ser ut til å være storfornøyd med å sitte på fanget, men det var IKKE min! HAHA ... jeg vet!! Men ungene i dag har kanskje glemt lysten til å krabbe... eller prøve å krabbe :=o Jeg skjønner heller ikke hvorfor ikke mødrene samles et sted der ungene kan ligge på gulvet. ......i tillegg kan jo vi andre gå på kaffebar uten ungeskrål... *dukker* 0 Siter
adelie Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Jeg spiste sushi, men unngikk tunfisk (fare for tungmetaller) og var ekstra nøye med hvor jeg spiste sushi fra. Det er ikke bare _fare_ for tungmetaller. Det _er_ tungmetaller. Men vi tåler jo det, sånn en gang i uka iallfall 0 Siter
adelie Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Om 10 år er det sikkert sundt å spise Sushi. Tror det er vel så skadelig/usundt med Pizza Grandiosa! *pjuk* Hvis den ikke er fersk, myldrer det med ting du ikke ville sett på i kikkert engang! Så jeg går iallfall på et high quality sted for å spise sushi. For sikkerhets skyld. Og det føles så mye "greiere"... 0 Siter
morsan Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 HAHA ... jeg vet!! Men ungene i dag har kanskje glemt lysten til å krabbe... eller prøve å krabbe :=o Jeg skjønner heller ikke hvorfor ikke mødrene samles et sted der ungene kan ligge på gulvet. ......i tillegg kan jo vi andre gå på kaffebar uten ungeskrål... *dukker* ;-) Det også selvfølgelig;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 HAHA ... jeg vet!! Men ungene i dag har kanskje glemt lysten til å krabbe... eller prøve å krabbe :=o Jeg skjønner heller ikke hvorfor ikke mødrene samles et sted der ungene kan ligge på gulvet. ......i tillegg kan jo vi andre gå på kaffebar uten ungeskrål... *dukker* Jeg går da virkelig på kaffebarer hvor jeg vet det ikke er unger og ungeskrål ;o) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 I motsetning til da jeg var gravid for åtte år siden skal det nå være greit å spise sushi: http://matportalen.no/artikler/2006/2/ikke_grunn_til_aa_advare_gravide_mot_sushi Men jeg ville holdt meg til sushi fra de anerkjente utsalgsstedene. Selv som ikke-gravid kjøper jeg ikke sushi fra diverse nye buler som pusher take-away sushi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.