Gå til innhold

Sushi farlig under svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter, spiste dere sushi når dere var gravide? Hvis dette er fy fy, så blir det et stoooort savn her hjemme:-//

Skrevet

Det er ikke anbefalt, nei.

http://www.forskning.no/Artikler/2007/august/1187043524.49

Men dersom det er Listeria man er redd for, kan du jo lage sushi hjemme sjøl, og bruke et sånt sushi-kit. Dersom du fryser det først, er vel bakterien garantert død - og så har du jo sjøl kontroll på hvor lenge du tør oppbevare den i romtemperatur.

Skrevet

Husker ikke om det fantes sushi å få kjøpt da, jeg. det var ihvertfall ikke på ethvert gatehjørne, slik som nå;-)

Skrevet

Men dersom det er Listeria man er redd for, kan du jo lage sushi hjemme sjøl, og bruke et sånt sushi-kit. Dersom du fryser det først, er vel bakterien garantert død - og så har du jo sjøl kontroll på hvor lenge du tør oppbevare den i romtemperatur.

Takk for info, da tror jeg at jeg holder meg til trantabletter og venter med sushien ja

Skrevet

Husker ikke om det fantes sushi å få kjøpt da, jeg. det var ihvertfall ikke på ethvert gatehjørne, slik som nå;-)

åh, er så glad for at det kom til skandinavia, smaker så godt:-)

Skrevet

Listeria overlever frysing.

Skrevet

ÅÅÅ det er mye som blir savn når det kommer babyer, men jeg skal si deg at det er verdt det, - og det vet jeg at du også vet! Og - vips - er det gått tjue år :-o

Men nå jobber jo alle unntatt ca ett år, og da sitter de dessuten på kaffebar med venninner. Så kanskje man ikke forsaker så mye av 'vanlig' liv, iallfall hvis man er gift men en god pappa til ungene. Lykke til :))))

Skrevet

ÅÅÅ det er mye som blir savn når det kommer babyer, men jeg skal si deg at det er verdt det, - og det vet jeg at du også vet! Og - vips - er det gått tjue år :-o

Men nå jobber jo alle unntatt ca ett år, og da sitter de dessuten på kaffebar med venninner. Så kanskje man ikke forsaker så mye av 'vanlig' liv, iallfall hvis man er gift men en god pappa til ungene. Lykke til :))))

Åhja, jeg gleder meg skikkelig til å sitte på kaffebar med lille gullet, (og jeg skal dekke til puppene når jeg ammer, så ingen blir støtt;-)

Skrevet

Åhja, jeg gleder meg skikkelig til å sitte på kaffebar med lille gullet, (og jeg skal dekke til puppene når jeg ammer, så ingen blir støtt;-)

Jeg har aldri skjønt hvorfor det skal være så stas å sitte på kafé. Vi møttes alltid hjemme hos hverandre, enten det gjaldt barselgruppe eller venninnetreff, og det var veldig fint å kunne legge barna ned på tepper, eller la de krabbe rundt - når de ble større.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt hvorfor det skal være så stas å sitte på kafé. Vi møttes alltid hjemme hos hverandre, enten det gjaldt barselgruppe eller venninnetreff, og det var veldig fint å kunne legge barna ned på tepper, eller la de krabbe rundt - når de ble større.

Det kan godt være jeg finner ut av det samme når jeg får en liten en. Elsker bare å henge på kaffebar og sludre med jentene nå, så kan tenke meg at det blir jeg ved med å gjøre. Men jeg liker også å tenke praktisk, så godt mulig det blir litt kluss med baby og kaffebar ja, får se:-)

Skrevet

Det kan godt være jeg finner ut av det samme når jeg får en liten en. Elsker bare å henge på kaffebar og sludre med jentene nå, så kan tenke meg at det blir jeg ved med å gjøre. Men jeg liker også å tenke praktisk, så godt mulig det blir litt kluss med baby og kaffebar ja, får se:-)

Kommer vel an på hva slags baby man får også. Noen babyer ser ut til å være storfornøyd med å sitte på fanget, men det var IKKE min!

Skrevet

Kommer vel an på hva slags baby man får også. Noen babyer ser ut til å være storfornøyd med å sitte på fanget, men det var IKKE min!

Ja, jøsses, de er jo individer de også, de får fort mye personlighet:-)

Skrevet

Jeg spiste sushi, men unngikk tunfisk (fare for tungmetaller) og var ekstra nøye med hvor jeg spiste sushi fra.

Skrevet

Om 10 år er det sikkert sundt å spise Sushi.

Tror det er vel så skadelig/usundt med Pizza Grandiosa! *pjuk*

Skrevet

HAHA ... jeg vet!! Men ungene i dag har kanskje glemt lysten til å krabbe... eller prøve å krabbe :=o

Jeg skjønner heller ikke hvorfor ikke mødrene samles et sted der ungene kan ligge på gulvet.

......i tillegg kan jo vi andre gå på kaffebar uten ungeskrål... *dukker*

Skrevet

Jeg spiste sushi, men unngikk tunfisk (fare for tungmetaller) og var ekstra nøye med hvor jeg spiste sushi fra.

Det er ikke bare _fare_ for tungmetaller. Det _er_ tungmetaller. Men vi tåler jo det, sånn en gang i uka iallfall :P

Skrevet

Om 10 år er det sikkert sundt å spise Sushi.

Tror det er vel så skadelig/usundt med Pizza Grandiosa! *pjuk*

Hvis den ikke er fersk, myldrer det med ting du ikke ville sett på i kikkert engang! Så jeg går iallfall på et high quality sted for å spise sushi. For sikkerhets skyld. Og det føles så mye "greiere"...

Skrevet

HAHA ... jeg vet!! Men ungene i dag har kanskje glemt lysten til å krabbe... eller prøve å krabbe :=o

Jeg skjønner heller ikke hvorfor ikke mødrene samles et sted der ungene kan ligge på gulvet.

;-) Det også selvfølgelig;-)

Skrevet

Jeg går da virkelig på kaffebarer hvor jeg vet det ikke er unger og ungeskrål ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...