Gjest Lære klokka Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 måte? hun vil så gjerne, men tror ikke jeg er så flink å formidle hvordan. Har noen tips på en god fremgangsmåte? Hun er snart ni år, og mange kan alt klokken. Noen pedagoger her? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Vi tegnet en klokke på en lapp hver kveld, begynte med å tegne klokka ett, så alle hele timer, så alle halve, og så kvarterene. Da satt klokka på et par måneder. Resten har han lært på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Mine har lært klokka pga at vi har en stor klokke på kjøkkenet. De har etterhvert vist interesse for den. Jeg har sagt at den lille viseren bestemmer timen, mens den store bestemmer minuttene. Altså hvis den lille er rett over ni betyr det jo at den er over ni. Da går en over til den store og ser _hvor_ mye over. Så får en ta kvart og halv etterhvert ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Mine lærte veldig tidlig at det var barne-TV når ene viseren stod rett ned og den andre rett opp . Ut fra det har de lært en del. Syvåringen min lærte dette allerede for flere år siden, men klokka sitter ennå ikke helt, så jeg kan nok ha bruk for noen råd jeg også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ui,mn Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Lær først timeviseren: klokka er noe med 3... www.gruble.net www.gyldendal.no/multi Grei tid å få sitt eget armbåndsur. Flett inn tidsbegrep i samtaler: Om ett minutt skal vi.... Denne bilturen varer 10 minutter.... Om en time begynner barnetv.... osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.