Gå til innhold

Ville dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om livet, at det finnes andre kulutrer enn "landet" Norge.

Det har de allerede lært.

Skrevet

I Qatar ja, hadde jeg ikke tenkt over engang, i andre muslimske land, nja, kommer an på hvilket land og hvor mye terror det hadde vært der. Men jeg hadde ikke flyttet til et land jeg hadde vært så redd for terror at jeg ikke hadde turt å sende barna på skole.

Men som sagt anser jeg ikke Qatar for å være en terrorutsatt plass i det hele tatt!

Skrevet

Men når var det?

Ikke etter 11. september vel?

Jo også etter 2001. Og som sagt kusinenen mine går også på skole der nå.

Skrevet

Jo også etter 2001. Og som sagt kusinenen mine går også på skole der nå.

Jeg leste visst bare halvparten av det du skrev:-)

Skrevet

Spørs hvor det er, selvsagt. Muslimske land er jo forskjellige.

Jeg regner med at vaktholdet rundt en amerikansk skole i et muslimsk land er godt.

Jeg regner med at skolebussene også er godt sikret.

Egentlig tror jeg at jeg ville være mer skeptisk til en amerikansk skole i USA med tanke på sikkerhet. (Også avhengig av hvilken skole, selvsagt)

Og i mange land ville jeg være mer betenkt med tanke på trafikken enn terror mot skolebussen.

Men klart at terror er et moment som må tas med i vurderingen dersom man skal bo i en del land. Jeg vet ikke om det landet du tenker på er utsatt i så måte.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville hatt problemer med å sende barna mine til den amerikanske skolen i Quatar.

Aliza1365380759
Skrevet

Det hadde vært helt uproblematisk for meg.

Skrevet

Jeg er av den engstelige typen - så nei. Overhodet ikke.

Skrevet

Jeg er av den engstelige typen - så nei. Overhodet ikke.

Jeg er ikke av den engstelige typen, men jeg tror ikke man behøver være spesielt engstelig for å skjønne at det i dagens situasjon faktisk er en reel fare.

Skrevet

Nope, det ville jeg ike gjort.

Men nå er nok jeg også redd når det kommer til fremmede plasser...

Skrevet

Tror du er verre å gå på skolen der enn å gå på sentrumsskolene i Oslo, hvor det er bander av muslimer i ungdomsskolen?

Skrevet

Tror du er verre å gå på skolen der enn å gå på sentrumsskolene i Oslo, hvor det er bander av muslimer i ungdomsskolen?

Vel det er vel ikke akkurat de som bomber hoteller og er ute etter amerikanere, slik vi har lest om de siste dagene, for ikke å snakke om de siste årene:-)

Vi har hatt muslimske barn hjemme hos oss også Dorthe. Det er ikke de jeg er redd for:-) Muslimsk dagmamma har jeg også hatt. Det er ikke den vanlige muslim jeg er redd for.

Skrevet

Vel det er vel ikke akkurat de som bomber hoteller og er ute etter amerikanere, slik vi har lest om de siste dagene, for ikke å snakke om de siste årene:-)

Vi har hatt muslimske barn hjemme hos oss også Dorthe. Det er ikke de jeg er redd for:-) Muslimsk dagmamma har jeg også hatt. Det er ikke den vanlige muslim jeg er redd for.

Jeg skjønner jo det da. Jeg kjenner også muslimske unger som er ok, men jeg kjenner også de som banker enhver lyshåret gutt de ser. Jeg har snakket med barnevernet, det har blitt et kjempeproblem her, de lyse ungene er i mindretall sånn 1:20 og dermed har de lite å stille opp med. For selv de greie muslimske ungene stiller seg bak de andre muslimske og "hjelper" til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...