PieLill Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Tro meg - han har nå i etterkant skjønt alvoret! Jeg har ikke snakket med ham ennå, men det har pappan gjort og jeg er helt trygg på at han har tatt det på en fin måte. Han er en super far! Poden og jeg skal ha oss en prat i morra og så blir det en rolig helg for å si det sånn. Tror den straffen vi har kommet frem til holder, jeg vet han har det fryktelig vondt inni seg nå. Jeg hadde ikke lest de andre innleggene her før jeg svarte deg. Så det var kun forslag. Og jeg mente ikke at man skulle gjøre alt på en gang. Dere har selvsagt best oversikt over hva som lærer gutten noen dyrekjøpte lekser og hva som bare bryter ned. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ino Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Har kikket igjennom innleggene og det høres ut som han har fått/får nødvendige sanksjoner. Å kontakte politiet for dette tror jeg at jeg hadde drøyd.. det kan være godt å ha til en event. gjentagelse eller ved senere andre anledninger. For min 10-åring ville å bli tatt inn til rektor og blitt fortalt noen alvorsord i fht oppførsl i fht medelever og ansvar man har som en del av en gjeng vært mer enn nok. Bruk politiet vårt til mer alvorlige ting. Skulle vi bruke dem til alle slike episoder ville de bruke alt for mye ressurser på slike guttestreker. (mener ikke at det ikke er alvorlig, men jeg mener dette håndteres mer enn godt nok uten å trekke på et allerede belastet politi) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg tror ikke du skal anta at de andre også har tatt kontakt med offeret. Min gutt har blitt banket både i skoletid og utenom i flere år, og det har aldri stått noen som helst og bedt om unnskyldning på vår trapp i hvertfall. Ellers synes jeg at sanksjonene dine ser bra ut, bortsett fra at min gutt ikke hadde fått vært med på baking heller. Han hadde måttet sitte på rommet sitt i den stunden. Når han alt angrer, synes jeg faktisk det høres litt strengt ut å stenge ham ute fra det som kanskje er en en-gang-i-året-begivenhet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg tror ikke du skal anta at de andre også har tatt kontakt med offeret. Min gutt har blitt banket både i skoletid og utenom i flere år, og det har aldri stått noen som helst og bedt om unnskyldning på vår trapp i hvertfall. Ellers synes jeg at sanksjonene dine ser bra ut, bortsett fra at min gutt ikke hadde fått vært med på baking heller. Han hadde måttet sitte på rommet sitt i den stunden. Det har aldri jeg opplevd heller og jeg har sett minstemann blitt banket og sparket i både hode og rygg uten at noen har brydd seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Har kikket igjennom innleggene og det høres ut som han har fått/får nødvendige sanksjoner. Å kontakte politiet for dette tror jeg at jeg hadde drøyd.. det kan være godt å ha til en event. gjentagelse eller ved senere andre anledninger. For min 10-åring ville å bli tatt inn til rektor og blitt fortalt noen alvorsord i fht oppførsl i fht medelever og ansvar man har som en del av en gjeng vært mer enn nok. Bruk politiet vårt til mer alvorlige ting. Skulle vi bruke dem til alle slike episoder ville de bruke alt for mye ressurser på slike guttestreker. (mener ikke at det ikke er alvorlig, men jeg mener dette håndteres mer enn godt nok uten å trekke på et allerede belastet politi) Politiet ønsker selv å komme tidlig på banen av den enkle grunn at et gram forebygning er bedre enn hundre kilogram reparering. Mye av den 'store' krimminaliteten vi ser, ville ikke eksistert om politiet hadde hatt større midler til å ta småkrimminelle og sette en støkk i dem som bedriver 'guttestreker'. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Politiet ønsker selv å komme tidlig på banen av den enkle grunn at et gram forebygning er bedre enn hundre kilogram reparering. Mye av den 'store' krimminaliteten vi ser, ville ikke eksistert om politiet hadde hatt større midler til å ta småkrimminelle og sette en støkk i dem som bedriver 'guttestreker'. mvh Forebyggende politi her er i hvert fall veldig interessert. De går hjem til foreldre og informere om hva som har hendt og det tror jeg er bra. Jeg pleier jo å si at ungene her er de nye rekruttene til B-gjengen og det mener jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Har kikket igjennom innleggene og det høres ut som han har fått/får nødvendige sanksjoner. Å kontakte politiet for dette tror jeg at jeg hadde drøyd.. det kan være godt å ha til en event. gjentagelse eller ved senere andre anledninger. For min 10-åring ville å bli tatt inn til rektor og blitt fortalt noen alvorsord i fht oppførsl i fht medelever og ansvar man har som en del av en gjeng vært mer enn nok. Bruk politiet vårt til mer alvorlige ting. Skulle vi bruke dem til alle slike episoder ville de bruke alt for mye ressurser på slike guttestreker. (mener ikke at det ikke er alvorlig, men jeg mener dette håndteres mer enn godt nok uten å trekke på et allerede belastet politi) Jeg er helt enig med deg, å trekke inn politiet er, for min unge i alle fall, absolutt i overkant nå. Jeg har vært i sms-kontakt med ham nå på morran (han er hos pappan) og jeg skal love deg at han har ikke sovet godt i natt! Men nå vet han i alle fall at jeg er kjempeglad i ham alikevel og det lettet hjertet hans ikke så lite. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Når han alt angrer, synes jeg faktisk det høres litt strengt ut å stenge ham ute fra det som kanskje er en en-gang-i-året-begivenhet. mvh Han er helt ødelagt av anger og skal få være med på pepperkakebaksten i helga. Han er så nedbrutt at det ikke er mulig å bryte ham ned mer, det han trenger nå er kjærlighet og det at han vet at vi fremdeles er glade i ham, men tar veldig avstand fra det han har gjort. Og det har han fått med seg så det monner nå. Men det blir fremdeles spillnekt og ikke lørdagsgodt i helga da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Han er helt ødelagt av anger og skal få være med på pepperkakebaksten i helga. Han er så nedbrutt at det ikke er mulig å bryte ham ned mer, det han trenger nå er kjærlighet og det at han vet at vi fremdeles er glade i ham, men tar veldig avstand fra det han har gjort. Og det har han fått med seg så det monner nå. Men det blir fremdeles spillnekt og ikke lørdagsgodt i helga da. Det er jo litt viktig å legge det bak seg når han har fått konsekvenser og gjort opp for seg. De reaksjonene han har fått har tydeligvis gjort kraftig inntrykk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Det er jo litt viktig å legge det bak seg når han har fått konsekvenser og gjort opp for seg. De reaksjonene han har fått har tydeligvis gjort kraftig inntrykk. ''Det er jo litt viktig å legge det bak seg når han har fått konsekvenser og gjort opp for seg.'' Det mener jeg også, vi skal ikke gå rundt og gnåle om dette i ukesvis nå og trøkke ham enda mer "nedåt". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest undrende sjel Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 ''Det er jo litt viktig å legge det bak seg når han har fått konsekvenser og gjort opp for seg.'' Det mener jeg også, vi skal ikke gå rundt og gnåle om dette i ukesvis nå og trøkke ham enda mer "nedåt". Enig i at det ikke er noe poeng å gnåle om det i ukesvis. Samtidig synes jeg det er et stort poeng å ikke begynne å nærmest trøste ham alt nå. Gutten som ble banka, vil kanskje komme til å huske episoden resten av livet. Det gjør ikke noe om sønnen din er lei seg noen dager for det han gjorde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milde måne Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Man blir jo både dratt med og drar med andre i slikt gruppepress... mvh ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vårt barn fikk unskyldning Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hei Vårt barn ble overfalt på vei hjem fra skolen, 3 gutter og en som stod ved siden av og så på... Vi ringte til læreren, som kontaktet guttas foreldre (vi er en Connect skole, hvor sånt følges opp veldig strengt). I løpet av kvelden stod det 3 svært duknakkede unge herremenn på teppet i vår stue og bad pent om unnskyldning! En av foreldrene har i tillegg også ringt to uker etter hendelsen for å følge opp. Alle gutta fikk beskjed om at vårt barn satte stor pris på at de kom (h*n stod midt på gulvet og sa "Takk xxx for at du kom og sier unskyld" mitt mamma hjerte eksploderte nesten av stolthet). Alle gutta fikk også beskjed om at vi var stolte av dem som kom og sa unnskyld (det var ingen tvil om at de mente det!) og at vi nå anså saken som ferdig. Vårt barn har heller ikke kommentert saken videre på skolen. Vi ville nemlig unngå kommentarer av typen "Vet du hva, xxx måtte komme hjem til oss i går og si unnskyld" I tillegg til dette fikk de skrape hjemme (antar jeg) og skikkelig samtale med læreren på skolen. Men det beste var nok at vårt barn våget å stå midt på gulvet og se gutta i øynene og si takk! Alle lærte noe av det. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Hei Vårt barn ble overfalt på vei hjem fra skolen, 3 gutter og en som stod ved siden av og så på... Vi ringte til læreren, som kontaktet guttas foreldre (vi er en Connect skole, hvor sånt følges opp veldig strengt). I løpet av kvelden stod det 3 svært duknakkede unge herremenn på teppet i vår stue og bad pent om unnskyldning! En av foreldrene har i tillegg også ringt to uker etter hendelsen for å følge opp. Alle gutta fikk beskjed om at vårt barn satte stor pris på at de kom (h*n stod midt på gulvet og sa "Takk xxx for at du kom og sier unskyld" mitt mamma hjerte eksploderte nesten av stolthet). Alle gutta fikk også beskjed om at vi var stolte av dem som kom og sa unnskyld (det var ingen tvil om at de mente det!) og at vi nå anså saken som ferdig. Vårt barn har heller ikke kommentert saken videre på skolen. Vi ville nemlig unngå kommentarer av typen "Vet du hva, xxx måtte komme hjem til oss i går og si unnskyld" I tillegg til dette fikk de skrape hjemme (antar jeg) og skikkelig samtale med læreren på skolen. Men det beste var nok at vårt barn våget å stå midt på gulvet og se gutta i øynene og si takk! Alle lærte noe av det. Hilsen Fint å høre at det finnes flere foreldre som tar virkelig tak i slynglene sine! Og virkelig flott gjort av barnet ditt, det må jeg si! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hei Vårt barn ble overfalt på vei hjem fra skolen, 3 gutter og en som stod ved siden av og så på... Vi ringte til læreren, som kontaktet guttas foreldre (vi er en Connect skole, hvor sånt følges opp veldig strengt). I løpet av kvelden stod det 3 svært duknakkede unge herremenn på teppet i vår stue og bad pent om unnskyldning! En av foreldrene har i tillegg også ringt to uker etter hendelsen for å følge opp. Alle gutta fikk beskjed om at vårt barn satte stor pris på at de kom (h*n stod midt på gulvet og sa "Takk xxx for at du kom og sier unskyld" mitt mamma hjerte eksploderte nesten av stolthet). Alle gutta fikk også beskjed om at vi var stolte av dem som kom og sa unnskyld (det var ingen tvil om at de mente det!) og at vi nå anså saken som ferdig. Vårt barn har heller ikke kommentert saken videre på skolen. Vi ville nemlig unngå kommentarer av typen "Vet du hva, xxx måtte komme hjem til oss i går og si unnskyld" I tillegg til dette fikk de skrape hjemme (antar jeg) og skikkelig samtale med læreren på skolen. Men det beste var nok at vårt barn våget å stå midt på gulvet og se gutta i øynene og si takk! Alle lærte noe av det. Hilsen Så flott at de kom og sa unnskyld og at det tydeligvis ble fulgt opp skikkelig fra både skole og foreldre. Og så vil jeg gjerne berømme dere for å være ryddige og rause i forhold til "gjerningsmennene". Veldig flott at dere hadde rom for å vise at dere satte pris på unnskyldningen og for å legge det bak dere etterpå. Blir nesten rørt, jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.