Gå til innhold

Gå på julebord; selv om han er syk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det er finnes ikke merkelig at du føler det slik.

Men jeg synes likevel det er fullstendig feil.

Enten dere klarer å fortsette sammen eller det blir brudd, hjelper du hverken deg selv, barna eller ham en døyt om du går under sammen med ham.

Du skader eller underminerer ikke ham på noen som helst måte om du drar. Men du risikerer å få det bedre selv med de positive ringvirkningene det kan ha.

;-)

Du trenger ikke kansellere all glede, all kos og alt du setter pris på fordi han har det vondt. Dere har det vondt.

Tvert imot. Det er nå du trenger å gripe hver eneste sunne mulighet til avbrekk fra det vonde og triste begjerlig. Det er god mentalhygiene.

Og jeg tror ikke det er det han ønsker...

Kos deg med god samvittighet med kollegaene. På sikt vil flere enn deg ha godt av det.

mvh

Nei, jeg er slet ikke redd for det du beskriver her. Jeg har veldig gode kolleger, som jeg vet ville støttet meg dersom jeg fortalte alt dette. Men jeg ønsker ikke å snakke om dette i det vide og brede, mest for min manns skyld.

Noe annet er det å gå i et juleselskap med familien, der alle vet om det som har skjedd. Det ville faktisk vært mer ubehagelig for meg, for da hadde dette blitt et tema.

''Noe annet er det å gå i et juleselskap med familien, der alle vet om det som har skjedd. Det ville faktisk vært mer ubehagelig for meg, for da hadde dette blitt et tema.''

Helt på siden. Ville det hjulpet at du på forhånd gav beskjed om at i juleselskapet ønsket du å fokusere på det hyggelig. Og du ønsket at alle skulle ha det hyggelig. Derfor ønsket du at din manns sykdom over hodet ikke skulle være noe tema akkurat da. Kunne noen evt. spre et slikt budskap for deg.

Som nybakt enke opplevde jeg ofte at folk følte seg forpliktet til å bli triste når jeg kom inn i rommet. Selv syntes jeg det var uutholdelig å bevege seg i en konstatn sørgestemning. Og jeg regnet heller ikke med at folk hadde holdt ut med meg særlig lenge om jeg skulle cuppe en hver sammenkomst med sorg og bedrøvelse... De fleste virket lettet når jeg gav uttrykk for dette.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...