Gå til innhold

Øke til 40mg?

Anbefalte innlegg

Gjest enten eller
Skrevet

Går på Cipramil/Ciltalopram Teva. Fastlegen er ikke gira på å la meg bytte til Cipralex, enda jeg ikke synes jeg får store effekten av Citalopram. Tar 2omg i dag, men vurderer å øke til 40mg for å se om effekten blir bedre.

Det kan jeg vel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du. Du kan også bytte fastlege.

Så sant det ikke er noen spesielle helsemessige årsaker legen har oppgitt, hva nå det skulle være, ville jeg gått opp til 40 mg. Senere 60 mg, hvis ikke 40 mg gav meg ønskede effekt. Da har du i hvert fall prøvd ut cipramil og den mulige effekten av det til det fulle.

Og om ikke det skulle gi den ønskede effekten ville jeg byttet fastlege om han ikke ville la meg prøve cipralex.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Citalopram 20 mg er en svært liten dose. Om du ikke har god effekt, kan du øke til 40 mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...