Gå til innhold

metakognitiv terapi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Brukes det hovedsaklig mot angst?

S: Ja, så langt er det hovedsakelig mot angst inkl PTSD og OCD

Hvor utbredt er denne fomen for terapi i landet i dag? Det er jo helt utrolig hvor god og rask virkning det har!!

S: Ikke mye utbredt. Jeg skal sjekke om jeg kan finne ut mer.

Finnes det terapeuter på privatmarkedet som behersker denne teknikken, og hvordan finner en ut det

S: Det finnes, men de er svært sjeldne. Jeg tror en best finner ut det ved enten å spørre på psykologisk institutt NTNU eller Norsk forening for kognitiv terapi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319185-metakognitiv-terapi/#findComment-2633865
Del på andre sider

Gjest metakognitiv

Brukes det hovedsaklig mot angst?

S: Ja, så langt er det hovedsakelig mot angst inkl PTSD og OCD

Hvor utbredt er denne fomen for terapi i landet i dag? Det er jo helt utrolig hvor god og rask virkning det har!!

S: Ikke mye utbredt. Jeg skal sjekke om jeg kan finne ut mer.

Finnes det terapeuter på privatmarkedet som behersker denne teknikken, og hvordan finner en ut det

S: Det finnes, men de er svært sjeldne. Jeg tror en best finner ut det ved enten å spørre på psykologisk institutt NTNU eller Norsk forening for kognitiv terapi.

Det ville vært fint om du hadde sjekket ut dette, ja:-) Hvem blir egentlig opplært til dette, må en ta en tilleggsutdannelse for det? Jeg tenker at om det har så god virkning mot angst på flere enn meg f.eks, så burde det vel vært inkludert i utdannelsen til de som utdanner seg i dag og i fremtiden, så flere angstpasienter får muligheten til å prøve denne gode behandlingsmetoden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319185-metakognitiv-terapi/#findComment-2633964
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...