Gjest ønsker tips Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Er det noen som har lært hvordan man setter navn på organiske forbindeler i kjemi? Jeg må lære det ganske raskt (en uke). Det gjelder for alkaner, alkener, alkyner, aren, haloalkan, alkohol, aldehyd, keton, eter, estere, kaboksylsyrer, ester, amin og amid. Fins det en enkel måte å lære det på? 0 Siter
Gjest ønsker tips Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Du må nok rett og slett studere de ulike strukturene... hvis du ikke lærer det "automatisk" så kan du jo lage kort, med struktur på den ene siden og navn på den andre, og bruke de til å memorere det. Takk for tipset! :-) 0 Siter
Mirabell Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Det hele er ganske systematisk. Du må pugge oppbyggingen og hva hver gruppe heter (metan, etan, propan osv., metanol, etanol, propanol osv.). Men på en hel uke burde det gå helt fint! 0 Siter
Gjest ønsker tips Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Det hele er ganske systematisk. Du må pugge oppbyggingen og hva hver gruppe heter (metan, etan, propan osv., metanol, etanol, propanol osv.). Men på en hel uke burde det gå helt fint! Takk for støtte:-) Jeg begynner å ane et system, og det hjelper. 0 Siter
Mirabell Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Takk for støtte:-) Jeg begynner å ane et system, og det hjelper. Fint! Nomenklatur er som et språk, kan sammenlignes med at du må kunne alfabetet for å lese og skrive, og noter for å spille og komponere... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.