Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var 19 og flyttet til studier i en annen by. Var tilbake i foreldreheimen i de lengste feriene de 5 neste årene, men flyttet aldri ordentlig tilbake.

Jeg håper datteren min også flytter sånn litt gradvis.

''Jeg var 19 og flyttet til studier i en annen by. Var tilbake i foreldreheimen i de lengste feriene de 5 neste årene, men flyttet aldri ordentlig tilbake.''

Akkurat det samme gjaldt for meg:-)

Skrevet

Flyttet hjemmefra da jeg var 16, og nå har jeg snart bodd halve livet mitt hjemmefra, men har fortsatt adressen min folkeregistrert hos mamma. Hmmm... dette fikk meg til å tenke... kanskje på tid å melde flytting?

Ja, det burde du!

* ser strengt på black ink *

Jeg håndterer en god del returpost i jobbsammenheng og er driiitlei av at folk ikke melder flytting.

Jeg er sikker på at moren din ordner opp, men voksne folk bør ha adresse der de faktisk bor

synes

Skrevet

18 1/2 da jeg flyttet hjemmefra (etter videregående).

(men flyttet "hjem" en kortere periode under studiene pga. problemer med å finne hybel)

Skrevet

Jeg flyttet fra hjembyen rett etter gymnaset for å studere, men hadde nok flyttet hjemmefra om jeg hadde tatt en jobb i hjembyen også. Jeg hadde det helt fint hjemme, men jeg følte at det var på tide å greie seg på egen hånd husker jeg. :)

Skrevet

Flyttet ut som 16 åring.

Mamma døde da jeg var 10, så da jeg var 12, sa jeg at jeg kom til å flytte så fort jeg var ferdig med ungdomsskolen.

Pappa var alkoholiker, så for meg var det deilig å komme ut hjemmefra. :-)

Huff, det må ha vært tøft for deg, ikke var du gammel da du bestemte deg for hva du kom til å gjøre heller. Håper du har det bedre nå.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra da jeg begynte å studere som 19-åring. Da kom jeg til en ukjent by der jeg ikke kjente noen, og var ikke hjemme på besøk før til jul.

Det var fantastisk deilig å stå på egne ben, jeg var overlykkelig over å komme vekk fra moren min. Heldigvis var dette før mobilens tid, så hun kunne ikke ringe meg, bare svare den ene gangen i uken som jeg var pålagt å ringe hjem.

Aliza1365380759
Skrevet

Flyttet da jeg var 19 år og ferdig med videregående, men bor ennå hjemme i forhold til folkeregisteret pga reisestipend og innboforsikring siden jeg er student ennå. De første årene var jeg hjemme fire ganger i året, blant annet i en mnd på juleferie, og nesten tre måneder på sommerferie, men feriene hjemme blir nå kortere og kortere (2 uker juleferie i år), så jeg har vel også flyttet litt "gradvis" som noen snakket om lenger ned her :-)

Skrevet

''På tross av at jeg flytta hjemmefra forholdsvis tidlig, så har jeg alltid hatt veldig god kontakt med foreldrene og søskenene mine ''

...eller kanskje på grunn av? :o)

Jeg merket i hvert fall at da jeg flyttet hjemmefra (dog som 18-åring), forsvant mange av gnisningene ved å være tenåringsdatter.

Det har du antagelig veldig mye rett i ;)

Skrevet

Jeg flyttet etter videregående, men siden jeg var ett år i USA mellom 1. og 2. var jeg 19 når jeg flyttet.

Skrevet

Obs. Jeg flyttet ikke hjemmefra før jeg var 25 år:-/ det var vist veldig sent ift gjennomsnittet her..Til gjengjeld, så har jeg sluppet studielån. Men det var tøft å bo hjemme så lenge...prater faktisk oftere med foreldrene mine nå enn da jeg bodde hjemme.

Skrevet

Huff, det må ha vært tøft for deg, ikke var du gammel da du bestemte deg for hva du kom til å gjøre heller. Håper du har det bedre nå.

Takker. :-)

Jeg har de tmye bedre nå. Det er oppveksten som har formet meg til den jeg er. På godt og vondt. Men jeg vil si jeg trives godt. :-)

Siden jeg skal jobbe hele helga, ønsker jeg deg ei riktig god helg. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...