Gå til innhold

Lamper i stua

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg likte godt den lille bordlampa :-) Kanskje det hadde vært en idé - å ha ei sånn lampe i hvert av de to vinduene ut mot hagen!

Den firkanta hvite er ikke min stil - beklager!

Den sorte var stilig, men tror ikke den passer i stua vår.

Tenker det var en opplevelse for ungene! Vi kom midt oppi en flom og oversvømmelse og stengte veier i fjor sommer - da vi var på stølen. Måtte gå en lang omvei for å komme til bygda, bilen var innesperret. Broa var borte, og vi måtte balansere på en lang stige over elva. Veien var helt borte - VANNvittige krefter!

Det blir kjempefint med to like lamper i to vinduer ved siden av hverandre :)

Ja, det er snodig og litt skremmende å bivåne naturkreftene... Jeg er forøvrig veldig glad vi ikke bor utsatt til mht ras og oversvømmelse i eget hus (vi bor høyt oppe)!! Er mange som har fått kjellerne fulle av vann idag :-(

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• AneM1365380603

6

• adelie

5

• henrikke71

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva mener du med lampetter? Sånne som henger på veggen?

Men det finnes vel noen litt stilige små lamper som kan henges på veggen? Den vi har er grusom - sånn svingbar i messing og hvit skjerm :-P

Ja, slike lamper man alltid hadde når vi var små.. Slike som hang over sofaen, en på hver side. Skjønner du hva jeg mener?

Jeg har litt fobi mot vegglamper, så jeg antar jeg er "ødelagt" pga de stygge lampettene vi hadde hjemme når jeg var liten ;)

Jeg vil anbefale deg å legge vanlige spotlamper oppå skap eller bokhyller på stua. La lyset skinne mot taket. Dette lyser opp rommet, samtidig som man ikke ser selve lampa.

Skrevet

Det blir kjempefint med to like lamper i to vinduer ved siden av hverandre :)

Ja, det er snodig og litt skremmende å bivåne naturkreftene... Jeg er forøvrig veldig glad vi ikke bor utsatt til mht ras og oversvømmelse i eget hus (vi bor høyt oppe)!! Er mange som har fått kjellerne fulle av vann idag :-(

Vi bor også litt høyt, oppå en knatt, altså absolutt ikke noen fare for flom. Og godt er det!

Men det blåser her!!!! Vi var så nøye mht sola og tomtestørrelse da vi valgte tomt - men glemte å tenke på vinden :-(

Skrevet

Vi bor også litt høyt, oppå en knatt, altså absolutt ikke noen fare for flom. Og godt er det!

Men det blåser her!!!! Vi var så nøye mht sola og tomtestørrelse da vi valgte tomt - men glemte å tenke på vinden :-(

Samme her! Blåser rimelig friskt akkurat nå :-/

Skrevet

Ja, slike lamper man alltid hadde når vi var små.. Slike som hang over sofaen, en på hver side. Skjønner du hva jeg mener?

Jeg har litt fobi mot vegglamper, så jeg antar jeg er "ødelagt" pga de stygge lampettene vi hadde hjemme når jeg var liten ;)

Jeg vil anbefale deg å legge vanlige spotlamper oppå skap eller bokhyller på stua. La lyset skinne mot taket. Dette lyser opp rommet, samtidig som man ikke ser selve lampa.

Høres fint ut. Men hvordan mener du med spotlamper oppå skap?

Jeg skjønner hva du mener med lampetter. Og jeg vil ikke ha sånne!

Skrevet

Vi har to spotskinner i taket med tre spotter i hver og to innfelte spotter som kan dempes i karnappet.Etterhvert som vi nå har blitt "gamle" har vi fått behov for mer lys og har supplert med denne ved sofaen:

http://www.herstal.dk/FileExplorerV3/Fetchfile.aspx?ID=3337&MaxWidth=1000&MaxHeight=620

Den gir veldig bra lys og kan dempes. Veldig fornøyd.

I tillegg har vi denne fra Ikea på en lav hylle:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30089430

Skrevet

Vi har to spotskinner i taket med tre spotter i hver og to innfelte spotter som kan dempes i karnappet.Etterhvert som vi nå har blitt "gamle" har vi fått behov for mer lys og har supplert med denne ved sofaen:

http://www.herstal.dk/FileExplorerV3/Fetchfile.aspx?ID=3337&MaxWidth=1000&MaxHeight=620

Den gir veldig bra lys og kan dempes. Veldig fornøyd.

I tillegg har vi denne fra Ikea på en lav hylle:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30089430

Den første der var knallfin!!!!

Skrevet

Høres fint ut. Men hvordan mener du med spotlamper oppå skap?

Jeg skjønner hva du mener med lampetter. Og jeg vil ikke ha sånne!

Hehe, godt vi er enige om lampettene ;)

Når jeg sier spot, så mener jeg ikke "innebygde" spoter man har i taket, men smålamper med "klype" til å feste fast i noe. Hmmm.. Skjønner?

Skrevet

Hehe, godt vi er enige om lampettene ;)

Når jeg sier spot, så mener jeg ikke "innebygde" spoter man har i taket, men smålamper med "klype" til å feste fast i noe. Hmmm.. Skjønner?

Er det stilig da? Er ikke det litt sånn "plæstik" og harry?

Kan liksom ikke huske at jeg har sett det på mange mange år - men jeg er ikke noe flink til å legge merke til interørting....

Skrevet

Den første var ikke helt vår stil - den andre var knalltøff :-)

Takk! :0)

Skrevet

Er det stilig da? Er ikke det litt sånn "plæstik" og harry?

Kan liksom ikke huske at jeg har sett det på mange mange år - men jeg er ikke noe flink til å legge merke til interørting....

De er usynlige når de ligger på toppen av et skap, så de lager bare lys i rommet uten at man vet hvor lyset kommer fra ;)

Enig i at det ser harry ut dersom man ser selve lampa ;)

Skrevet

Hmmmmm - interessant!!!!

Ja, ikke sant, den er så enkel og stilig, skal ha en sånn selv når jeg har sluttet å studere;-)

Skrevet

De er usynlige når de ligger på toppen av et skap, så de lager bare lys i rommet uten at man vet hvor lyset kommer fra ;)

Enig i at det ser harry ut dersom man ser selve lampa ;)

Da skjønner jeg! Høres fint ut!

*myser bort på den syra furuhylla og lurer på om den kan bli stilig hvis den blir malt hvit og får sånne togli-spotter på toppen*

Skrevet

Denne her er så flott, en venninne har den over spisebordet. Når man dimmer den, så ligner det en måne, man kan få flott lys i hele stua hvis man vil, eller romantisk måneskinn:-)

http://www.illumsbolighus.dk/Lamper/Pendler/Glo-Ball+S?product_id=17852

Vi har denne på vårt nyoppussede soverom: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70378800

Den ligner litt på den du linket til, men din passer nok best i ei stue. Jeg er så fornøyd med denne lampa og gubben er frelst han også (jeg måtte virkelig overtale ham til å kjøpe den ;-)).

Skrevet

Da skjønner jeg! Høres fint ut!

*myser bort på den syra furuhylla og lurer på om den kan bli stilig hvis den blir malt hvit og får sånne togli-spotter på toppen*

Den blir nok lekker når den blir malt og får toglispotter, ja ;-P

Skrevet

Den blir nok lekker når den blir malt og får toglispotter, ja ;-P

:-)

Moro så mange som svarte her!

Nå skal jeg krype til køys! Natta!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...