Gå til innhold

NHD - depresjon etter IVF

Anbefalte innlegg

Gjest misslykket

Jeg sliter med lett til moderat depresjon etter flere misslykkede IVF forsøk. Det meste går på det at jeg selv føler meg missslykket i alt. Er dette noe som det er forsket på, og finnes informasjon om? Det virker nemlig slik i helsesystemet at når man er ferdig med IVF så er man ikke en del av systemet lenger. Det mangler oppfølging etter behandlingene. På gunn av dette sliter jeg nå med dårlig selvtillit. Dette gis utslag i at jeg annklager alle andre for å ikke være gode nok, men det er de egentlig ikke. Det er jeg som ikke klare å utføre oppgavene, og dermed misster min egen selvtillit. Hva kan gjøres for å bedre dette? Har vært hos fastlegen og den sykemelder meg i kortere eller lengre perioder. Jeg opplever det som vanskelig å komme tilbake i jobb etter en lengre sykemelding pga jeg er jo ikke "frisk". Det skulle vært mer. Kanskje samtale med psykolog eller medikanenter som gjør at stemningsleiet kommer opp igjen. Ikke alle kan få det de ønsker, men jeg ønsker ikke å være så nedfor. Innser at jeg trenger hjelp til å kommer videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319213-nhd-depresjon-etter-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...