PieLill Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg synes heller ikke han bare skal ta i mot hva som helst. Dersom han klarer å løse konfliktene uten at det blir enda mer bråk i etterkant, så er det sikkert greit at han til en viss grad tar igjen, Men dersom hans måte å ta igjen på, bare medfører mye bråk og uro rundt ham, så trenger han mer sostifikerte metoder. Det er vel fortsatt slik at det å lære barn opp til å ikke bite på erting, er en av de beste måtene de kan beskytte seg selv på. Ved å hjelpe dem til å utvikle litt elefanthud, så er det ikke sikkert det er så interessant for andre unger å prøve å plage dem heller. Noen av de ungene som opplever seg selv mye plaget av andre, tolker også tilfeldige hendelser som intensjonal atferd fra andre barn. Å bli god på å skille mellom når andre unger er slemme med deg og når det bare skjer uhell, er en god egenskap. Uansett så er det vel viktig at dere foreldre og skolen blir enige om en rimelig felles holdning i forhold til hva som er akseptabel oppførsel i skoletiden. Hvis dere hjemme støtter ham på ting skolen forbyr ham å gjøre, så vil det jo fort øke vanskelighetene for ham på skolen. ''Det er vel fortsatt slik at det å lære barn opp til å ikke bite på erting, er en av de beste måtene de kan beskytte seg selv på. Ved å hjelpe dem til å utvikle litt elefanthud, så er det ikke sikkert det er så interessant for andre unger å prøve å plage dem heller.'' Det er jeg enig i. Til min store overraskelse fortalte en venn meg at nettopp elefanthuden ble en provokasjon på skolen som gjorde mobberne enda mer oppsatt på å ta ham. Så det virker nok ikke alltid, dessverre. Men du verden hvor tykkhudet den mannen har blitt. ;-) Bare som en liten avsporing. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319215-nhdom-selvhevding/page/4/#findComment-2631800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 ''Jeg hadde ikke vært så spesielt tolmodig, om det var jeg eller mine som daglig ble slått med balltre. '' Nei, så du også ville med andre ord mene at det var ok at en gjeng med ungdomsskolegutter banka opp gutten. Har du lagt merke til at det allerede var en hel del elever som ble utsatt for vold og denget opp. Nå vet jeg ikke at gutten ble banka opp. Jeg ville synes det var helt greit at de f.eks. satte seg på ham og tok fra ham balltreet for å slippe og bli skamslått selv. Norsk lov tillater at man bruker nødvendig fysisk makt når det dreier seg om selvforsvar. Man har faktisk også lov å slå i selvforsvar. Og man trenger ikke stå å ta imot til det kommer en høyere makt og griper inn. Men du kan jo snakke rolig mens du blir denget opp med balltre og ringe rektor hver dag. Det forundrer meg at det plager deg så voldsomt at noen elever forsvarte seg selv, og kanskje andre. Mens du ikke ser ut til å ense at _mange_ elever daglig ble utsatt for umotivert vold. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319215-nhdom-selvhevding/page/4/#findComment-2631812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.