Gå til innhold

Digital dekoder på hytta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke somlet oss til å skaffe det ennå, men jeg antar at det må være en enkel sak å finne passende type samt at det bare er å plugge den inn?

Det er helt uaktuelt med abonnementstyper, og vi skal ikke ha parabol.

Vi har en helt vanlig billedrørs-TV som er plugget til med helt alminnelig antenneledning til uttak i veggen, og så har vi gammeldags antenne på taket.

Er det slik at det er bare å koble boksen på mellom TV'en og antenneuttaket i veggen, og så kan vi se TV med én gang?

Hvor anbefaler du at vi kjøper boks? Merke??

På forhånd takk for svar:-)

Skrevet

Jeg kjenner noen som bare tar med seg boksen hjemmefra når de drar på hytta, kobler den til og vips! tv!

Skrevet

Jeg kjenner noen som bare tar med seg boksen hjemmefra når de drar på hytta, kobler den til og vips! tv!

Jeg har også hørt om det, men antar at det da må være 'samme type opplegg' begge steder? Vi har kabel-TV hjemme og antenne på taket på hytta.

Og så hender det seg at den ene er på hytta og ikke den andre, pluss at det generelt sett er et styr å måtte huske på alt mulig som skal framtes frem og tilbake for hver gang*S*

(dessuten har vi ikke digital dekoder hjemme ennå, men det står på neste halvtårsplan*S* Hyttedekoder vil vi helst ha denne helga så sønnen vår får sett MGP*S*)

Skrevet

Tror alle bokser har scartutgang. Da trengs det vel tilsvarende inngang på TVn.

Scart er en slik avlang sak med den ene kortsiden på skrå.

http://no.wikipedia.org/wiki/SCART

Takk for tips! :-)

Tv'en er fra år 2000 så jeg antar den har scart? Usikker på hva scart egentlig er, men vi har ihvertfall koblet på både dvd-spiller og Nintendo Wii på Tv'en.;-)

Skrevet

Tv'en er fra år 2000 så jeg antar den har scart? Usikker på hva scart egentlig er, men vi har ihvertfall koblet på både dvd-spiller og Nintendo Wii på Tv'en.;-)

'' Usikker på hva scart egentlig er...''

Morsan, da....

Skrevet

'' Usikker på hva scart egentlig er...''

Morsan, da....

;-)

Ja, er det den den litt brede, flate pluggen med slike metall"vegger" på kryss og tvers, eller er det en slik tredelt plugg med én rød, én hvit og én gul plugg?

*blond*

Skrevet

;-)

Ja, er det den den litt brede, flate pluggen med slike metall"vegger" på kryss og tvers, eller er det en slik tredelt plugg med én rød, én hvit og én gul plugg?

*blond*

Den brede, flate. :o)

Skrevet

;-)

*blond*

Den brede:

Hjemme hos oss er det meg som kobler og ordner TV og tilbehør, og mannen min har ikke lært å programmere VHS/DVD-opptaker :-)

Skrevet

Den brede:

Hjemme hos oss er det meg som kobler og ordner TV og tilbehør, og mannen min har ikke lært å programmere VHS/DVD-opptaker :-)

Takk for svar:-)

Det er meg som kobler og programmerer hjemme hos oss også, men jeg går litt i surr hva tingene heter;-)

Skrevet

''Usikker på hva scart egentlig er''

Samme her.

En gang forklarte en kollega at jeg måtte skaffe meg en scartkabel i en lignende problemstilling.

Jeg toget inn i en el-forretning og ba om å kjøpe en startkabel.

Ekspeditøren var heldigvis kvikk nok i oppfattelsen til å anta jeg mente scartkabel! *S*

Skrevet

''Usikker på hva scart egentlig er''

Samme her.

En gang forklarte en kollega at jeg måtte skaffe meg en scartkabel i en lignende problemstilling.

Jeg toget inn i en el-forretning og ba om å kjøpe en startkabel.

Ekspeditøren var heldigvis kvikk nok i oppfattelsen til å anta jeg mente scartkabel! *S*

LOL!

De er sikkert vant til å høre det meste, i likhet med IT-supportteamet! ;-)

Og det er vel også bedre for alle parter at man ikke later som om man kan mer enn man kan. Tenker mange på "spesialbutikker" til tider kan oppleve at det kommer inn "verdensmestere" som avslører seg selv...;-)

Skrevet

LOL!

De er sikkert vant til å høre det meste, i likhet med IT-supportteamet! ;-)

Og det er vel også bedre for alle parter at man ikke later som om man kan mer enn man kan. Tenker mange på "spesialbutikker" til tider kan oppleve at det kommer inn "verdensmestere" som avslører seg selv...;-)

Det sier jo ganske mye at det er psykiateren din som gir deg råd i denne type saker...

Skrevet

Det sier jo ganske mye at det er psykiateren din som gir deg råd i denne type saker...

LOL! Får si det til Finn: "Psykiateren min sa at vi måtte sjekke om TV'en har scart." ;-)

Skrevet

Det trenger ikke ha noe å gjøre med hvilket årstall den er produsert, for å ha scartinngang eller ikke. Det har mer med merke/modell å gjøre. Men man kan uansett kjøpe en overgang tror jeg som du plugger i tv`n.

Skrevet

Det trenger ikke ha noe å gjøre med hvilket årstall den er produsert, for å ha scartinngang eller ikke. Det har mer med merke/modell å gjøre. Men man kan uansett kjøpe en overgang tror jeg som du plugger i tv`n.

Det løser seg sikkert:-)

Mener å huske at det er en sånn rar "stikkontakt" der bak.

Skrevet

Det løser seg sikkert:-)

Mener å huske at det er en sånn rar "stikkontakt" der bak.

Hehe, "stikkontakt" ;O)

Skrevet

Noen hver kan trenge krisepsykiater når man mangler kabel, nett eller annen kontakt. Leste du denne her?

http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/artikkel.php?id=5001080086098&tag=item&words=rolness

Litt vond å lese på nett, men en ganske troverdig beskrivelse av møtet med kundebehandlerne...

Glitrende!!

Jeg har hatt min omgang med nettrøbbel hjemme i år, og brukte ganske mange timer på "fjernsupport" via telefonen før de omsider gikk med på å sende en fyr hjem til meg og skifte ut deler og reinstallere....;-)

Så denne delen her kjente jeg meg 100% igjen i:

''Her fikk jeg snakke med en svenske. Man får som

regel det. Svensken viste seg å være brennende interessert i

serienummeret til min basestasjon, som muligens hadde stått på et ark som fløy med vinden. Til slutt lot det seg identifisere

på dingsens underside, i en skriftstørrelse som liknet en

synstest. Jeg besto så vidt.''

Ellers var det mange perler og gode poenger i kronikken, men jeg velger å sitere denne, selv om jeg ikke har samme bredbåndsleverandør*S*:

''NESTE MONSTER: Bredbåndsleverandøren. Som jeg heller ikke skal nevne navnet på, bortsett fra at énstavelsesordet begynner på «G» og lett provoserer fram tilføyelsen «lost» i møte med firmaets legendariske mangel på kundeservice. ''

*lol*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...