plommeblomst Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 8 av 10 her også - bommet på rosene og på dette med fysisk avstraffelse;-) Hva har forresten sistnevnte med kunnskaper om skikk og burk å gjøre? ;-) Synes også spørsmålet om båndtvang var "på grensa", selv om jeg visste svaret;-) Da har vi akkurat like mye folkeskikk. Vi har visst vært siviliserte lenger enn jeg trodde 0 Siter
pekkaline Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 ''Pkt 2 Gjør aldri det uansett, og mener det er høflig gjort.'' Klart man gjør det :-) I Europa er det mye mer vanlig enn her og jeg mener det er høflig å vise at man blir engasjert. Nei, jeg klapper heller mindre.... 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Nei, jeg klapper heller mindre.... Uansett er det ikke god folkeskikk med buing etter en forestilling. Mener nå jeg. 0 Siter
Gjest det var det lite av gitt Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 2 av 10...jaja...folkeskikk er vel ikke det jeg vet mest om nei.så lenge man oppfører seg greit driter jeg i små detaljer 0 Siter
jubalong70 Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 10/10 - elementary my dear Watson 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Jeg lurer på hvilken fortapt sjel det er som lager alle disse dumme quiz'ene? Diverse spørsmål her er jo i helt feil kategori. 0 Siter
morsan Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1227894403' post='4026813] Jeg lurer på hvilken fortapt sjel det er som lager alle disse dumme quiz'ene? Diverse spørsmål her er jo i helt feil kategori. De fleste quiz'ene på Aftenposten er laget av leserne. Jeg er forøvrig helt enig i at det er mange dårlige quiz'er! Jeg har fusket litt i faget selv, og det er jammen tidkrevende å lage en quiz med variasjon, men samtidig innenfor temaene, og som har gode svaralternativer. Det går med litt tid til å slå opp ymse for å være helt sikker på at man har riktig svar:-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Uansett er det ikke god folkeskikk med buing etter en forestilling. Mener nå jeg. Da er vi enige. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1227894403' post='4026813] Jeg lurer på hvilken fortapt sjel det er som lager alle disse dumme quiz'ene? Diverse spørsmål her er jo i helt feil kategori. Enig, og jeg som er såå høflig og snill, fikk bare 6 av 10, dustequiz! :-D Har aldri heist et flagg i hele mitt liv... 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Ikke har jeg heist flagg, ikke har jeg blitt invitert med antrekk mørk dress og aldri har jeg vært i operaen heller. Tullespørsmål ( 0 Siter
morsan Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Ikke har jeg heist flagg, ikke har jeg blitt invitert med antrekk mørk dress og aldri har jeg vært i operaen heller. Tullespørsmål ( ''Ikke har jeg heist flagg,'' Barnelærdom for en gammel speider som meg;-) men jeg har glemt flaggstikket, da, selv om jeg husker reglene;-) ''ikke har jeg blitt invitert med antrekk mørk dress'' Hvert eneste julebord i jobbene mine har vært av den typen, pluss alle (?) bryllupene jeg har vært i. '' og aldri har jeg vært i operaen heller. '' Det anbefales! Jeg har ikke vært i den nye ennå, men det kommer jeg til å gjøre:-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 ''Ikke har jeg heist flagg,'' Barnelærdom for en gammel speider som meg;-) men jeg har glemt flaggstikket, da, selv om jeg husker reglene;-) ''ikke har jeg blitt invitert med antrekk mørk dress'' Hvert eneste julebord i jobbene mine har vært av den typen, pluss alle (?) bryllupene jeg har vært i. '' og aldri har jeg vært i operaen heller. '' Det anbefales! Jeg har ikke vært i den nye ennå, men det kommer jeg til å gjøre:-) Jeg kjenner ingen andre som vil gå dit og dessuten er det trapper der 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Bomma på to jeg også. Man buer da for pokker ikke i operaen! Og dessuten drier jeg i om man tar av seg skoa eller ikke i Japan. Jeg kommer fra et møblert hjem uansett. *snurt* 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 ''Ikke har jeg heist flagg,'' Barnelærdom for en gammel speider som meg;-) men jeg har glemt flaggstikket, da, selv om jeg husker reglene;-) ''ikke har jeg blitt invitert med antrekk mørk dress'' Hvert eneste julebord i jobbene mine har vært av den typen, pluss alle (?) bryllupene jeg har vært i. '' og aldri har jeg vært i operaen heller. '' Det anbefales! Jeg har ikke vært i den nye ennå, men det kommer jeg til å gjøre:-) Og jeg har vært i ett bryllup bortsett fra mitt eget, da var jeg forlover og det var aldri snakk om antrekk. 0 Siter
Gjest varmmat Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Ja, båndtvang og flagg har ingenting i en slik quiz å gjøre. Ikke spørsmålet om korporlig avstraffelse i skolen heller. Vi kunne ha laget en mye bedre quiz om temaet skikk og bruk, ikke sant? Når er det f. eks. OK å begynne å spise av maten før alle har fått? '' Når er det f. eks. OK å begynne å spise av maten før alle har fått? '' Når maten er varm 0 Siter
henrikke71 Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 8 av 10 her også - bommet på rosene og på dette med fysisk avstraffelse;-) Hva har forresten sistnevnte med kunnskaper om skikk og burk å gjøre? ;-) Synes også spørsmålet om båndtvang var "på grensa", selv om jeg visste svaret;-) Må innrømme at jeg syns båndtvangspørsmålet var et av de som var relevante her. Syns det er mange hundeeiere som ikke eier folkeskikk. Har selv hatt hund og vet at det er mange mennesker som blir nervøse når man lar hunden gå løs der man kan møte andre. Men sånt som å heise flagg er helt ut for meg, skjønner ikke helt hva det har med alminnelig folkeskikk å gjøre, men vet det er noen fra den eldre generasjonen som går veldig mye opp i dette med hvilke tidspunkt man heiser etc. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.