waxo Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg har skura ned tregulvet i stua. En drittjobb for å si det mildt, men er det noe jeg kan behandle det med så det blir enklere å holde rent????? Det er ubehandlet tre men vet ikke hvilken sort tre det er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Grønnsåpevann impegnerer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg har tregulv i hele andre etg. De var lakerte, men valgte å slipe dem. Dette er 5 år siden nå og det eneste jeg har brukt på dem er Faxe Hvit, det blir som å vaske gulvene med grønnsåpe bortsett fra at såpen er hvit og gir lysere gulv. Dette gjør jeg kun to-tre ganger i året, for det er jo soverom og det beste er å støvsuge slike gulv. Ditt gulv er jo i stua, og det eneste jeg kan anbefale er å bruke masse tepper. Spørs jo om du vil lakkere eller hva du vil da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Jeg har tregulv i hele andre etg. De var lakerte, men valgte å slipe dem. Dette er 5 år siden nå og det eneste jeg har brukt på dem er Faxe Hvit, det blir som å vaske gulvene med grønnsåpe bortsett fra at såpen er hvit og gir lysere gulv. Dette gjør jeg kun to-tre ganger i året, for det er jo soverom og det beste er å støvsuge slike gulv. Ditt gulv er jo i stua, og det eneste jeg kan anbefale er å bruke masse tepper. Spørs jo om du vil lakkere eller hva du vil da? He he, tepper funker dårlig for meg, da jeg hater å støvsuge de og har bikkje :-) Vi ender nok med å legge nytt gulv vil jeg tru, med tiden iallefall. 3 unger og hund på ubehandla gulv som i tillegg begynner å bli bra slitt etter å ha liggi der i godt over 30 år. Nå har jeg som sagt skuret det skikkelig ned, det tok meg 5 timer og 15 bøtter med skikkelig møkkete vann. Måtte bytte etter å ha vasket 2 m2. Orker ikke skure det skikkelig så veldig ofte, så jeg bare vasker over på samme måte som på de andre gulvene, men det holder ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Grønnsåpevann impegnerer. Mye grønnsåpe da eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Mye grønnsåpe da eller? Mamma bruker ren grønnsåpe som hun "impregnerer" med. Både på spisebord og gulv som er av ubehandlet tre. Smør det på, la det trekke inn, og tørk av 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Må man være mamma for å vite hvordan man vasker tregulv da..? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Må man være mamma for å vite hvordan man vasker tregulv da..? ;-) He he, tenkte at det sikkert var flest mammaer her inne jeg da, og i min verden vasker ikke menn gulv. For det har jeg nemlig aldri sett :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Mye grønnsåpe da eller? Ja, en goood slump. Ser noen nevnte ren såpe, det har jeg aldri prøvd. Sikkert bra det, men det virker fint om man lager vaskevann også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 He he, tenkte at det sikkert var flest mammaer her inne jeg da, og i min verden vasker ikke menn gulv. For det har jeg nemlig aldri sett :-) He he, hjemme hos oss var det alltid far som vasket gulv, så det har jeg sett ofte. Tror kanskje ikke det er så vanlig nei;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 He he, hjemme hos oss var det alltid far som vasket gulv, så det har jeg sett ofte. Tror kanskje ikke det er så vanlig nei;-) Nei, hos oss har aldri det vært vanlig. Min far ukependlet, eller var borte lenger. Opptill flere uker i slengen. Og jammen i meg har jeg skaffet meg en mann som jobber på akkurat samme måte :-) Det er ikke akkurat gulvvask som står i hue på dem når de først er hjemmom en tur :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nei, hos oss har aldri det vært vanlig. Min far ukependlet, eller var borte lenger. Opptill flere uker i slengen. Og jammen i meg har jeg skaffet meg en mann som jobber på akkurat samme måte :-) Det er ikke akkurat gulvvask som står i hue på dem når de først er hjemmom en tur :-) det forstår jeg sånn sett godt ja, da er det nok heller tid for andre ting;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.