Gjest Aimabel Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg har vært på shopping med babyen i dag. Det ser så fredelig ut sånn jeg ser dere andre mammaer som triller rundt og shopper, og går på kafè. Men for et stress det er da! På vei til senteret gikk det greit. Og første halvtimen. Men så ble han jo trøtt. Men han er jo ikke vant til å sove inne og med så mye spennede som skjer rundt seg var det ikke snakk om at han skulle sove. Så da ble det hyyyl og skrik hele veien hjem og nå endelig sover han søtt ute i vogna. Jeg synes et er et styr å komme seg ut med alt mulig ting og tang som skal med, amme i på et stellerom i en sofa full av gulp og sur melk var ikke så veldig koselig heller. Er det andre enn meg som synes det er stress? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Det er nok mange som stresser slik du beskriver, kjenner meg igjen selv også! Ikke alle har "kafé-barn", men det er stort sett disse du ser - de andre holder seg unna stressende steder ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg husker jeg prøvde meg på julegaveshopping og kafè-amming den jula guttungen var 6 mndr. Heeelt håpløst... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg holdt meg laaaaangt unna slike steder da jeg hadde baby. Og jeg holder meg om mulig ennå lenger unna sånne steder nå med en 6 åring. Jeg orker rett og slett ikke. Synes det alltid ender i sure oppstøt fra både unga og meg. Mulig det har noe med at jeg desidert liker meg best i skauen laaaaangt unna masse folk i utgangspunktet og får litt hetta på sånne steder da :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg holdt meg laaaaangt unna slike steder da jeg hadde baby. Og jeg holder meg om mulig ennå lenger unna sånne steder nå med en 6 åring. Jeg orker rett og slett ikke. Synes det alltid ender i sure oppstøt fra både unga og meg. Mulig det har noe med at jeg desidert liker meg best i skauen laaaaangt unna masse folk i utgangspunktet og får litt hetta på sånne steder da :-) jeg er håpløs på shopping fra før, så det var vel ikke så bra utgangspunkt. Synes det er gøy når jeg finner noe fint, men ofte surrer jeg rundt og ender opp med noe som jeg ikke trenger eller noe som ikke passer sammen med det jeg har fra før osv.. Og da hjelper det ikke med en liten på armen som ikke vil noenting og er like sliten som meg :-) Bedre å være i skogen ja! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Shopping og baby var aldri noe kos. Jeg går fremdeles uten barn om jeg skal kjøpe noe spesielt. Jeg orker ikke å forholde meg til barnas behov akkurat da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 jeg er håpløs på shopping fra før, så det var vel ikke så bra utgangspunkt. Synes det er gøy når jeg finner noe fint, men ofte surrer jeg rundt og ender opp med noe som jeg ikke trenger eller noe som ikke passer sammen med det jeg har fra før osv.. Og da hjelper det ikke med en liten på armen som ikke vil noenting og er like sliten som meg :-) Bedre å være i skogen ja! He he, nei og barn på shopping virker for meg som veldig hektisk :-) Har dog ikke prøvd det ennå :-) Eldste er 12........ Men faren dems har de med seg en gang i mellom da, så de vet hva det er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Og jeg som trodde det var bare mine tre som var håpløse å ha med seg på shopping når de var babyer ;-) Fortsatt blir jeg like forundra når jeg ser vellykkede mammaer som sitter på kafe med babyene pludrende _i_ vogna! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Her i huset har jeg valgt å ikke ta med meg babyene på shopping alene. Går greit hvis jeg skal en rask tur da. Men å shoppe hele dagen fungerer ikke med små, da tar jeg med noen som kan passe vogna mens jeg handler. :-) Å amme blandt folk har merkelig nok gått greit, enda så nysgjerrige de har vært. Det er noen som er rolige alle steder, og noen som så og si er oppvokst på kafe/kjøpesentre da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg har aldri tilhørt gruppen "andre mammaer som triller rundt og shopper og går på kafé". Spesielt ikke mens de var så små at de fikk pupp jevnlig. Minstemann syntes det var greit å sitte i sportsvogn en stund, så han kunne jeg ta med på enkle handlerunder når han ble større. Storesøsteren hatet det. Jeg tror man etter hvert får bra drag på å gjøre ting man svært nødig vil gi slipp på, sammen med småbarn. Men jeg har aldri prioritert shopping så høyt at jeg gadd å "trene dem opp" til det. Tror også det er store variasjoner barna imellom - datteren min likte best at vi holdt oss til de faste rutinene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg mangler det shoppinggenet som enkelte damer har, så det var ikke så veldig aktuelt å drasse med seg baby på shopping heller. Og sønnen min var en storgulper, så jeg likte best å være i mer hjemlige omgivelser;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Har aldri forstått sjarmen med å henge på et kjøpesenter med en liten baby og sitte på de utrolig dårlige kafeene. Hyggeligere å gå et sted, kafe, som er mindre og roligere og som har mat det går an å spise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke kafe-mamma!!! Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Da jeg fikk førstemann syns jeg det var koselig å dra til byen med babyen, og "vise ham fram" for verden - nå har jeg tredjemann i vogn-alder, og unngår helst å ta henne med på shopping.... det er luksus å få gå alene i kjøpesentre!!! Men når jeg må så klarer jeg det ved å gjøre ting på babyens premisser, ha med underholdning (leker, drikke, mat) til babyen osv... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Har aldri forstått sjarmen med å henge på et kjøpesenter med en liten baby og sitte på de utrolig dårlige kafeene. Hyggeligere å gå et sted, kafe, som er mindre og roligere og som har mat det går an å spise. Men det er det mest praktiske når man skal handle julegaver. Slipper å ta av og på klær mellom butikkene. Apropo, jeg har sett mange babyer med bobledressen på inne på senteret!......!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg mangler det shoppinggenet som enkelte damer har, så det var ikke så veldig aktuelt å drasse med seg baby på shopping heller. Og sønnen min var en storgulper, så jeg likte best å være i mer hjemlige omgivelser;-) Vet hva du mener, her gulpes det også endel. Det er koselig og veldig greit å være hjemme. Og det er nok det beste for babyen der kan han jo få ligge på gulvet og leke, og ha litt ro rundt seg. Rutinene følges og dagen går så greit. Men noen ganger går jeg på veggen, og må ut av huset litt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Storebror elsket å være med i butikker da han var liten. Han kunne sitte i vogna i timevis og bare se på alt som skjedde. Han var og er en rolig type. Jeg dro mye på bytur med ham da jeg var hjemme i permisjon. Nummer 2 begynte å skrike med en gang vi gikk inn en butikkdør. Han ble blid igjen når vi gikk ut av butikken. Nummer 3 kunne holde ut en liten stund, men ikke så lenge. Så unger er forskjellige. Storebror har nå helt mistet interessen for shopping. Han sitter heller i bilen med game-boy. Så nå tar jeg med ungene bare når det er nødvendig. Da er det inn på de butikkene de må være med på, så er det rett ut og jeg tar turen senere en gang alene, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Vet hva du mener, her gulpes det også endel. Det er koselig og veldig greit å være hjemme. Og det er nok det beste for babyen der kan han jo få ligge på gulvet og leke, og ha litt ro rundt seg. Rutinene følges og dagen går så greit. Men noen ganger går jeg på veggen, og må ut av huset litt :-) Ja, jeg var mye ut, men jeg det var mest å trille rundt omkring i nærliggende boligstrøk og innom nærbutikker og slikt, samt litt i "skogen" - slike type turer der jeg slapp å bruke andre transportmidler enn vogn og apostlenes hester. Jeg syntes det var et pes å skulle styre med baby ut og inn av bil, vogn ut og inn av bil etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ja, jeg var mye ut, men jeg det var mest å trille rundt omkring i nærliggende boligstrøk og innom nærbutikker og slikt, samt litt i "skogen" - slike type turer der jeg slapp å bruke andre transportmidler enn vogn og apostlenes hester. Jeg syntes det var et pes å skulle styre med baby ut og inn av bil, vogn ut og inn av bil etc. Ut på tur er kjempegreit! Det gjør jeg også for man blir jo gal av å være inne hele dagen. Det er jo avslappende å gå tur :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ja, vi er flere som synes slikt er bare stress!¨ Jeg har et par gavekort og noen kontanter liggende, som jeg fikk til bursdagen min. Jeg prøvde å ta meg en tur på kjøpesenter for å finne meg noen nye klær, men kom hjem med gavekortene og kontantene i veska, og med svetten silende nedover ryggen! Jeg synes det er stress nok å skulle finne klær fra før, og med baby som blei varm og sulten, ikke ville ta puppen fordi det var så mange lyder, ikke ville sitte i vogna - bare henge på armen, osv, så var jeg nær sammenbrudd innen vi kom ut i bilen igjen;-) Så nå har jeg lagt vekk gavekortene og pengene til en dag samboeren er litt tidlig ferdig på jobb og jeg kan ta meg en tur aleine. Hvis jeg klarer å slappe av uten baby da... Veit jo nesten ikke hvem jeg er uten henne på armen lenger! Men nettopp derfor trenger jeg noe nytt av klær og slikt:-) Eller så tilbød ei venninne seg å være med meg en dag, slik at hun kunne trille vogna eller bære babyen på armen mens jeg gikk i prøverom etc. Det er også en mulighet selvfølgelig, hvis man har med noe babyen kan spise... For min del blir det nok januarsalg;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Ja, vi er flere som synes slikt er bare stress!¨ Jeg har et par gavekort og noen kontanter liggende, som jeg fikk til bursdagen min. Jeg prøvde å ta meg en tur på kjøpesenter for å finne meg noen nye klær, men kom hjem med gavekortene og kontantene i veska, og med svetten silende nedover ryggen! Jeg synes det er stress nok å skulle finne klær fra før, og med baby som blei varm og sulten, ikke ville ta puppen fordi det var så mange lyder, ikke ville sitte i vogna - bare henge på armen, osv, så var jeg nær sammenbrudd innen vi kom ut i bilen igjen;-) Så nå har jeg lagt vekk gavekortene og pengene til en dag samboeren er litt tidlig ferdig på jobb og jeg kan ta meg en tur aleine. Hvis jeg klarer å slappe av uten baby da... Veit jo nesten ikke hvem jeg er uten henne på armen lenger! Men nettopp derfor trenger jeg noe nytt av klær og slikt:-) Eller så tilbød ei venninne seg å være med meg en dag, slik at hun kunne trille vogna eller bære babyen på armen mens jeg gikk i prøverom etc. Det er også en mulighet selvfølgelig, hvis man har med noe babyen kan spise... For min del blir det nok januarsalg;-) "Hvis jeg klarer å slappe av uten baby da... Veit jo nesten ikke hvem jeg er uten henne på armen lenger!" Jeg tok meg i å stå å trille handletralla frem og tilbake mens jeg sto og plukket varer i butikken ;-) Da skjønner man at det er på tide med en pause :-D Heldigvis så kommer jeg meg ut ganske ofte, når mannen min er hjemme. Det er jo fint for pappa og baby å ha litt alenetid også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.