Gå til innhold

babyleker som ikke kan vaskes

Gjest Aimabel

Anbefalte innlegg

Sånne myke babyleker som bare kan vaskes på overflaten, hva gjør dere når det blir gulp på dem? Mini har noen sånne myke dyr med bjelle og knitrelyd osv som han er så glad i, men de kan bare vaskes på overflaten. Jeg kan selvfølgelig prøve å kjøre de på et lett program i maskinen men har ikke lyst til å ødelegge de heller det er forholdsvis dyre leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasket slike leker i maskin. Ut i fra filososfien at hvis jeg ikke gjorde det, ville de etterhvert bli såpass ufyselige at jeg ikke orket tanken på at babyen skulle spise og suge på dem. Tålte de det ikke, så tålte de det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveføtter

Du kan jo prøve i oppvaskmaskinen, på et lett ptogram.

Ellers ville jeg tatt de i vaskemaskinen, kanskje på ullprogram, da blir de ikke så hardt vasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også vaske dem lett for hand! Eller på silkeprogram i maskinen. Kommer litt an på hva slags stoff det er i dem. Jeg har kjørt noe på ull og noe på silke. Har også vasket noe for hand, ha litt milo i vannet og skyll godt. Ikke gi mot hverandre, bare press. Bruk evt.en klut for å få vasket overflaten bedre. Klem vannet godt ut til slutt, og la det tørke flatt og varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder babyleker, har jeg en grei filosofi:

Kan det ikke vaskes, er det ikke en egnet babyleke.

Ofte fungerer det helt greit å vaske dem forsiktig, selv om det evt står at de ikke skal vaskes, eller det ikke ser ut som de tåler det. Det er forsøket verdt, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...