Gå til innhold

Hvete-eller mais tortillas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget først nå at jeg hadde kjøpt inn tortilla laget på mais i stedet for hvete...Smaker det veldig forskjellig slik at det har noe å si? Bedre? Verre? Eller bør jeg dra ut for å handle igjen?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes de er bedre, og det synes junior også, men en av kompisene hans syntes den smakte rart....;-)

Skrevet

Jeg synes de er bedre, og det synes junior også, men en av kompisene hans syntes den smakte rart....;-)

Jeg syns de er bedre, men smaken er som baken...

Skrevet

Jeg syns de er bedre, men smaken er som baken...

Ble ikke så mye klokere av disse svarene. Smaker de veldig forskjellig altså? Kan jeg risikere at de ikke faller i smak? Skal ha 10 gjester til tacofest i morgen, så det er litt viktig for meg. Hvordan vil du beskrive smaken? Har ikke lyst å åpne dem i dag, i tilfelle jeg bestemmer meg for å bytte dem i morgen.

Skrevet

Ble ikke så mye klokere av disse svarene. Smaker de veldig forskjellig altså? Kan jeg risikere at de ikke faller i smak? Skal ha 10 gjester til tacofest i morgen, så det er litt viktig for meg. Hvordan vil du beskrive smaken? Har ikke lyst å åpne dem i dag, i tilfelle jeg bestemmer meg for å bytte dem i morgen.

Litt annerledes er de jo i smak, selvsagt, men jeg ville syntes voksne som hadde reagert negativt på dette ville vært veldig snodig! En ting at man kanskje _foretrekker_ det ene eller det andre, men smaken er tross alt såpass nøytral og så har man jo alt fyllet oppi, så da blir ikke den lille smaksforskjellen mot hvetetortillas så merkbar uansett.

Min sønns kompis var vel kanskje 9 eller 10 år da han sa han syntes tortillaen smakte "rart" (hvilket ikke er et uvant svar når barn mener "uvant"), dessuten var lompa bare fylt med kjøtt og ost og intet mer....;-)

Men uansett - får du byttet matvarer, da?? Jeg hadde ikke likt det om butikken hadde tatt tilbake slikt. Da burde du heller kjøpt noen pakker med hvetetortillaer i tillegg, og dermed hatt begge deler på selskapet. Det som ikke spises puttes i fryseren til senere:-)

Og når vi først snakker om å ha variasjon i det man kan forsyne seg med: Selv om jeg liker maistortillaer bedre enn dem av hvete, så synes jeg det er desidert best med _skjell_;-)

Sønnen min (11 årr) sa forresten at han synes maistortillaene smaker ferskere.

Skrevet

Litt annerledes er de jo i smak, selvsagt, men jeg ville syntes voksne som hadde reagert negativt på dette ville vært veldig snodig! En ting at man kanskje _foretrekker_ det ene eller det andre, men smaken er tross alt såpass nøytral og så har man jo alt fyllet oppi, så da blir ikke den lille smaksforskjellen mot hvetetortillas så merkbar uansett.

Min sønns kompis var vel kanskje 9 eller 10 år da han sa han syntes tortillaen smakte "rart" (hvilket ikke er et uvant svar når barn mener "uvant"), dessuten var lompa bare fylt med kjøtt og ost og intet mer....;-)

Men uansett - får du byttet matvarer, da?? Jeg hadde ikke likt det om butikken hadde tatt tilbake slikt. Da burde du heller kjøpt noen pakker med hvetetortillaer i tillegg, og dermed hatt begge deler på selskapet. Det som ikke spises puttes i fryseren til senere:-)

Og når vi først snakker om å ha variasjon i det man kan forsyne seg med: Selv om jeg liker maistortillaer bedre enn dem av hvete, så synes jeg det er desidert best med _skjell_;-)

Sønnen min (11 årr) sa forresten at han synes maistortillaene smaker ferskere.

Takk for betryggende svar. Tar sjansen på å beholde mais tortillaene;-)

Annonse

Skrevet

De myke ferske som noen REMA-butikker har er kjempegode! Mye bedre enn hvetetortilla. Men de andre maistortillaene er litt tørre og harde synes jeg. Tror de egentlig er til Enchillada

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...