Gå til innhold

Sykt barn og rettigheter

Onsdag1365380628

Anbefalte innlegg

Onsdag1365380628

Gjelder retten til å være hjemme med sykt barn til fylte 12 år eller til barnet er 13? Min datter er mye syk og det er vondt å forlate henne hjemme alene hele dagen mens jeg er på jobb. Pendler og har lang vei i tillegg...ja nå snakker jeg om at hun er ordentlig syk og ikke bare litt halsonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visstnok ut det kalenderåret barnet fyller 12 år. Ergo har de som har barn født 1. januar denne rettigheten ett år lengre enn de som føder 31. desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjelder ut kalenderåret men vær obs på at om hun har en eller annen form for kronisk sykdom kan du ha rett på utvidet rett til sykt-barn.dager. Dvs at du har 20 dager i stedet for 10 (40 hvis du er enslig forsørger) og ikke minst at retten gjelder til hun er 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...