Gjest anonym nå!!! Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Skrev et innlegg lenger nede om vår datter på¨8 år som vi fikk henvist p.g.a begynnende brystutvikling og svettelukt. Nå er hun blitt utredet på sykehuset,tatt masse blodprøver og røntgen av håndledd.Alle prøvene var fine.Foreløpig ingen tegn til pubertet.Det gjenstår kun ultralyd over bekkenet for å utelukke det helt. Røntgen viste kronologisk alder 8 år,og skjelettalder 8 år. Nå er vi bare lettet og glad. Og veldig,veldig glad for at jeg tok henne til legen og fikk henne utredet. Nå slipper vi å bekymre oss over det:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hypathia Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Så flott! Ingenting er bedre enn å kunne legge bort en bekymring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten navn nå Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 vet du, det går faktisk bra om hun var i pre pubertet alder.... Jenta vår var ikke fyllt 5 år en gang da hun fikk en vanvittig svettelukt... I tillegg er hun høg for alder. dro til legen og ble henvist til spesialist.Tok røntgen, blodprøve og ultralyd. Disse prøvene viste at hun har en skjellettalder som er 1,5 år mer en det hun egentlig er. Vi får tett oppfølging, og må nok regen med at puppene som har begynt å vise nå i en alder av 6,5 år, blir fremtredende tidlig og at menstruasjon kommer tidlig. Vi følger nøye med og er klar for å takkle det som måtte komme. Det er bare en bagatell i forhold til den kampen vi har hatt i over et år for å finne ut hva som feiler den lille sønnen våres. Men det er en helt anna historie. så til andre somopplever det samme, det er ikke farlig om jentene våres utvikler seg tidlig. Vi har et flotte leger som vet hvordan en kan stoppe det om det er ønskelig.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym nå!!! Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 vet du, det går faktisk bra om hun var i pre pubertet alder.... Jenta vår var ikke fyllt 5 år en gang da hun fikk en vanvittig svettelukt... I tillegg er hun høg for alder. dro til legen og ble henvist til spesialist.Tok røntgen, blodprøve og ultralyd. Disse prøvene viste at hun har en skjellettalder som er 1,5 år mer en det hun egentlig er. Vi får tett oppfølging, og må nok regen med at puppene som har begynt å vise nå i en alder av 6,5 år, blir fremtredende tidlig og at menstruasjon kommer tidlig. Vi følger nøye med og er klar for å takkle det som måtte komme. Det er bare en bagatell i forhold til den kampen vi har hatt i over et år for å finne ut hva som feiler den lille sønnen våres. Men det er en helt anna historie. så til andre somopplever det samme, det er ikke farlig om jentene våres utvikler seg tidlig. Vi har et flotte leger som vet hvordan en kan stoppe det om det er ønskelig.. For vår del hadde det vært et ønske å stoppe en evt pre pubertet.Vår datter er absolutt ikke moden enda for det som skjer med kroppen. Barnelegene er også ganske klare på at pubertet som starter før 8 år må sees på og utredes nettopp fordi barna ikke psykisk er klar for den modningen som skjer i kroppen. Mensen når man er rundt 9 år er alt for tidlig,selv i våre dager.Men barn er så klart forskjellige,derfor er det viktig at foreldrene blir hørt når avgjørelser skal tas i denne sammenhengen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest søndagsengel Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 vet du, det går faktisk bra om hun var i pre pubertet alder.... Jenta vår var ikke fyllt 5 år en gang da hun fikk en vanvittig svettelukt... I tillegg er hun høg for alder. dro til legen og ble henvist til spesialist.Tok røntgen, blodprøve og ultralyd. Disse prøvene viste at hun har en skjellettalder som er 1,5 år mer en det hun egentlig er. Vi får tett oppfølging, og må nok regen med at puppene som har begynt å vise nå i en alder av 6,5 år, blir fremtredende tidlig og at menstruasjon kommer tidlig. Vi følger nøye med og er klar for å takkle det som måtte komme. Det er bare en bagatell i forhold til den kampen vi har hatt i over et år for å finne ut hva som feiler den lille sønnen våres. Men det er en helt anna historie. så til andre somopplever det samme, det er ikke farlig om jentene våres utvikler seg tidlig. Vi har et flotte leger som vet hvordan en kan stoppe det om det er ønskelig.. Det er klart det går bra til slutt. Allikevel ville jeg gjort alt for om mulig å utsette det om det var mitt barn. Selv var jeg veldig tidlig ute. Fikk tydelige pupper da jeg var 9 år, og behåring i 11 års alderen. Og det var helt forferdelig! Jeg var absolutt ikke psykisk moden for det. Jeg var barnslig til sinns og absolutt et lite barn. Jeg slet med meg selv og min egen kropp, og møtte ingen forståelse hjemme. Det vil si at jeg sa ingenting om hvordan jeg hadde det, og prøvde alt for å skjule det. Jeg klarte ikke å sette ord på det som skjedde, og synes det var forferdelig når f.eks venninner kommenterte det. Jeg grudde meg til gymtimene hele uken. Jeg følte at kroppen min forrådte meg på det groveste.På den tiden var det inn med trange pologensere som fremmhevde alt, og det hjalp ikke på akkurat. Jeg lutet rygg og skuldre alt jeg kunne for at ingen skulle se. Først på ungdomsskolen gikk det bedre. Der hadde jo alle pupper. Så selv om det føles ok ut for foreldrene, skal man være på vakt. Det er ikke sikkert barnet det gjelder synes det er værre at man ikke finner ut hva som feiler lillebror! (for all del ikke vondt ment - bare et eksempel). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wibecke Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hei Så flott at det ikke var noe. En lettelse tenker jeg! Vi fikk den samme beskjeden for litt over 1 år siden at hun ikke var på vei inn i puberteten, men hun er nok det nå! Vi skal til legen nå om en drøy uke, da skal vi sjekke det igjen og noen andre ting!!! Vi tar dagene og mnd som de kommer, og snakker om det rett som det er her hjemme. Hun har fått ganske tydelige bryster nå, men ikke for omverden! En av jentene i klassen syns de 3 i klassen som hadde begynt å få pupper var heldige. Må si at jeg ikke er sikker på om min mener det samme ;-) De er heldigvis 3 jenter i samme situasjon, så det trenger jo ikke bli så ille.. Er enig med det mht at hode ikke er modent for tidlig utvikling, det kommer etterhvert som utviklingen går sin gang. Her er det i hvertfall sånn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.