Gå til innhold

Hjelp meg, er desperat, lage en tabell!:(

Anbefalte innlegg

Gjest hjelpeløsjente
Skrevet

Trenger hjelp til å få laget en tabell i word, en ukeplan, liggende på arket, med 8 x 8 ruter. Er helt grønn, får det bare ikke til. Får det til i prinsippet, men det blir bare feil, nytter ikke hva jeg gjør. Får til litt, men plutselig så hopper innholdet ned, deler ordet og lager ruten jeg skriver i større... Blit heller ikke fornøyd med rutene, størrelsene... Gir opp og ber om hjelp her.

Håper det er noen som har tid og ork til å hjelpe meg...?:)

Gjest bruker outlook
Skrevet

Hvorfor ikke bruke en "tom" uke i kalenderen i Outlook?

Skrevet

Ta utgangspunkt i de rutestørrelsene tabellen lager når du setter den inn. Så skriver du alt som skal stå i tabellen (bry deg ikke noe om hvordan det blir seendes ut). Når du er ferdig med dette, kan du begynne å justere rutene. Før musa til strekene i tabellen, til du får dobbeltpil, hold inne venstre musetast og juster som du ønsker.

Tar litt tid, og det er litt pirkearbeid, men kan bli fint til slutt:-)

Gjest hjelpeløsjente
Skrevet

Hvorfor ikke bruke en "tom" uke i kalenderen i Outlook?

Takk for tipset, visste ikke det fantes engang:) men ut fra det jeg finner her så var det ikke helt et jeg var ute etter. Se for deg en vanlig ukeplan, ei kollonne først hvor klokkeslettene skal stå, deretter mandag-søndag i hver sin kolonne, og 8 rader under der med plass til timene/fagene/aktivitetene.

Skrevet

Gjør det enkelt. Bruk excel!

Støttes! Ingn grunn til å bruke Word til slikt

Skrevet

Støtter de som sier at du bør bruke excel, men om du absolutt vil bruke word gjør du følgende:

Velg TABLE i menyfeltet øverst på siden når du har åpnet et word-dokument, skroll til INSERT og velg deretter TABLE. Når du klikker TABLE får du opp valg for antall rader og kolonner. Velg 8 og 8.

Men igjen: Lær deg heller excel først som sist. Excel er standard i officepakken, og du åpnet nytt dokument ved å gå på START nederst på siden, velg ALL PROGRAMS og MICROSOFT.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...