Gå til innhold

Nei til negative tanker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at negative tanker om alt som ikke er bra gjør meg sint og irritabel. Blir også lettere irritertt om jeg nettopp har snakket med noen om noe negativt eller om jeg har hørt noe på radio og tv som gjør meg sint.

Men det og bare si at man skal tenke positivt er jo lettere sagt enn gjort.

I det siste har jeg hørt på musikk som gjør meg glad. Jeg har hørt på den svært mange ganger. Det jeg nå merker er at desse glade sangene synger i hodet mitt lenge etter at jeg har slått av musikken. Det gjør at det proitive tvinges mere frem enn det negative. Eller er det jeg gjør sprøtt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Milde måne
Skrevet

Det er fornuftig det du gjør : )

Skulle ønske flere kunne tenke positivt!

Gjest Sunnycat
Skrevet

Veldig bra ja, synes du skal fortsette med det. Det som jeg synes også ofte hjelper er å stikke ut og gå en tur, eller bare holde meg opptatt med noe,samma om det er husarbeid eller hobby eller noe annet, bare en er opptatt med noe og får kroppen igang:) (føles litt hyklersk å si dette egentlig, siden jeg overhodet ikke er noe sportslig av meg, men en tur greier jeg nå og da, hehe)

Det kan også være fint å dagdrømme om en ferie man har lyst å reise på, og lage planer for gøye ting man har lyst å gjøre. :)

Gjest jeg tror på det
Skrevet

Det er en fin strategi, det der. Fortsett sånn! Det er fullt mulig å endre den negative tankegangen sin. Øver du lenge nok på det, og hver dag, så skal du se at det er forsøket verdt. Lykke til videre! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...