Gå til innhold

Hvorfor er det umulig å bli psykolog nesten?

Gjest Har en drøm jeg gjenre skulle få oppfylt

Anbefalte innlegg

Gjest Har en drøm jeg gjenre skulle få oppfylt

Hvis jeg skulle utdanne meg på nytt, hadde jeg ønsket å bli pskykolog. Men skjønner det som at man må ha beste karakterer fra eks.phil og fra videregående. I tillegg lurer jeg på om det er loddtrekning, blant de som oppfyller disse kravene? Rene lottogevinsten jo....

Som voksen og etablert ser jeg ikke for meg at jeg kan ta videregående og eks.phil på nytt, for kanskje å komme inn...

Så finnes det ingen bakveier, eller alderspoeng eller noe?

Fortsetter under...

Jeg har snakket med en psykolog-student, som hevdet at man trenger for det meste Aer fra første året, for å få fortsette.

Det er få som kommer gjennom nåløyet.

Men det er jo mange andre muligheter for å bli terapeut, da. Det er bare psykologer (og psykiatere) som får drive med utredninger i psykiatrisystemet, men de trenger mange flere terapeuter enn det, og jeg tror nok behovet kommer til å være økende fremover... innen psykiatri satses det etter hva jeg forstår mer og mer på forebyggende arbeid, selv om sykehusene kanskje nedprioriteres.

Før kom man inn i oslo på karakterer basert på eksamensresultater fra årstudiet i psykologi. Jeg kjenner en som kom inn i fjor på flere B`r.

Dette ble endret i fjor, nå er det kun videregående som gjelder. uavhengig av exphil. exphil inngår nå i proffesjonsstudiet. Du får alderspoeng som på alle andre studier og det er primær og ordniær opptak. Opptak både vår og høst. Hvis du ikke har lyst å ta opp fag fra videregående er det fortsatt mulig å komme inn i trondheim og da må du avlegge årsstudium først. Dette er ikke umulig og det er litt overdrevet at det er umulig. Multple choice på introduksjonsfag. Biologisk psykologi, kognitiv psykologi, metode, psykologiens historie og exphil(oppgave).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...