Zelda77 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 http://www.side2.no/kultur/article2437783.ece Er det bare jeg som tror at mummitrollet er en gutt? Det kan jo ikke være noen tvil om att snorkfrøken er en jente og viss mummitrollet er en gutt er det jo ikke snakk om noe homofili. Viss mummitrollet er en jente.........Vel det får jeg bare ikke til å stemme 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Det er klart at mummitrollet er en gutt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 For noe teit - selvfølgelig er Mummitrollet en gutt! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Mummitrollet er en gutt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vingla Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 jeg har alltid tenkt det var en gutt ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zilja Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Det er selvfølgelig en gutt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg tenker også det er en gutt. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Mummitrollet er en gutt - og det står vel ikke noe annet i artikkelen heller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Mummitrollet er en gutt - og det står vel ikke noe annet i artikkelen heller? hvordan kan de si at han er homo ut i fra bilde på koppen da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 hvordan kan de si at han er homo ut i fra bilde på koppen da? Er det ikke nettopp det de sier at koppen IKKE viser? At et bilde av mummi som ser forelsket ut i snorfrøken er det som er feil? Artikkelen var ytterst kort, men det står der at de hevder at i Janssons verden er "Mummi er forelsket i Snusmumriken og Snorkfrøken er en «faghag»", altså en jente som henger sammen med homofile, og så fremgår det av billedteksten at "Ingvarsson mener koppen gir feil inntrykk av Mummidalen" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Er det ikke nettopp det de sier at koppen IKKE viser? At et bilde av mummi som ser forelsket ut i snorfrøken er det som er feil? Artikkelen var ytterst kort, men det står der at de hevder at i Janssons verden er "Mummi er forelsket i Snusmumriken og Snorkfrøken er en «faghag»", altså en jente som henger sammen med homofile, og så fremgår det av billedteksten at "Ingvarsson mener koppen gir feil inntrykk av Mummidalen" Slik tolket jeg det også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Er det ikke nettopp det de sier at koppen IKKE viser? At et bilde av mummi som ser forelsket ut i snorfrøken er det som er feil? Artikkelen var ytterst kort, men det står der at de hevder at i Janssons verden er "Mummi er forelsket i Snusmumriken og Snorkfrøken er en «faghag»", altså en jente som henger sammen med homofile, og så fremgår det av billedteksten at "Ingvarsson mener koppen gir feil inntrykk av Mummidalen" ok da er jeg med, men jeg har alldri fått inntrykk av at mummitrollet er forelsket i snusmumriken da. Jeg har bare trodd de har vært gode venner 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 ok da er jeg med, men jeg har alldri fått inntrykk av at mummitrollet er forelsket i snusmumriken da. Jeg har bare trodd de har vært gode venner Jeg har ikke lest bøkene, bare sett tegnefilmene på tv, og har ikke inntrykk av at han er forelsket verken i Snusmumrikken eller Snorkfrøken, men det kan jo hende at inntrykket ville vært noe annet dersom man leser bøkene.;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Jeg har ikke lest bøkene, bare sett tegnefilmene på tv, og har ikke inntrykk av at han er forelsket verken i Snusmumrikken eller Snorkfrøken, men det kan jo hende at inntrykket ville vært noe annet dersom man leser bøkene.;-) jeg er av den oppfattning at dette ikke hadde vært ett tema om forfatteren hadde vært hetro. Det er synd det fortsatt fins så mange fordommer i dagens samfunn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Det er klart at mummitrollet er en gutt:-) Har det noengang vært jentetroll eller dametroll? Troll har alltid vært uten pupper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 ok da er jeg med, men jeg har alldri fått inntrykk av at mummitrollet er forelsket i snusmumriken da. Jeg har bare trodd de har vært gode venner Mummitrollet ser nok veldig opp til Snusmumriken, tror jeg - men ingen forelskelse... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GoodTimes Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Har det noengang vært jentetroll eller dametroll? Troll har alltid vært uten pupper. Man må ha lest bøkene, da, før man uttaler seg. Jeg som har det, mange ganger, kan med hånden på hjertet forsikre om at Mummitrollet ER gutt OG han er hetero. Han og Snorkfrøken er et tydelig par særlig i Farlig Midtsommer og Trollmannens hatt. I Pappaen og havet er han derimot forferdelig forelsket i en sjøhest, som galopperer på stranda og kaster på den lyse manen sin og mister den ene sølvskoen ... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 jeg tror ikke det er noen andre homser i Mummidalen enn nettopp homsene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.