Gå til innhold

mummidalen

Zelda77

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Mummitrollet er en gutt - og det står vel ikke noe annet i artikkelen heller?

hvordan kan de si at han er homo ut i fra bilde på koppen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan de si at han er homo ut i fra bilde på koppen da?

Er det ikke nettopp det de sier at koppen IKKE viser? At et bilde av mummi som ser forelsket ut i snorfrøken er det som er feil?

Artikkelen var ytterst kort, men det står der at de hevder at i Janssons verden er "Mummi er forelsket i Snusmumriken og Snorkfrøken er en «faghag»", altså en jente som henger sammen med homofile, og så fremgår det av billedteksten at "Ingvarsson mener koppen gir feil inntrykk av Mummidalen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke nettopp det de sier at koppen IKKE viser? At et bilde av mummi som ser forelsket ut i snorfrøken er det som er feil?

Artikkelen var ytterst kort, men det står der at de hevder at i Janssons verden er "Mummi er forelsket i Snusmumriken og Snorkfrøken er en «faghag»", altså en jente som henger sammen med homofile, og så fremgår det av billedteksten at "Ingvarsson mener koppen gir feil inntrykk av Mummidalen"

Slik tolket jeg det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da er jeg med, men jeg har alldri fått inntrykk av at mummitrollet er forelsket i snusmumriken da. Jeg har bare trodd de har vært gode venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da er jeg med, men jeg har alldri fått inntrykk av at mummitrollet er forelsket i snusmumriken da. Jeg har bare trodd de har vært gode venner

Jeg har ikke lest bøkene, bare sett tegnefilmene på tv, og har ikke inntrykk av at han er forelsket verken i Snusmumrikken eller Snorkfrøken, men det kan jo hende at inntrykket ville vært noe annet dersom man leser bøkene.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lest bøkene, bare sett tegnefilmene på tv, og har ikke inntrykk av at han er forelsket verken i Snusmumrikken eller Snorkfrøken, men det kan jo hende at inntrykket ville vært noe annet dersom man leser bøkene.;-)

jeg er av den oppfattning at dette ikke hadde vært ett tema om forfatteren hadde vært hetro.

Det er synd det fortsatt fins så mange fordommer i dagens samfunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mummitrollet ser nok veldig opp til Snusmumriken, tror jeg - men ingen forelskelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noengang vært jentetroll eller dametroll? Troll har alltid vært uten pupper.

Man må ha lest bøkene, da, før man uttaler seg.

Jeg som har det, mange ganger, kan med hånden på hjertet forsikre om at Mummitrollet ER gutt OG han er hetero. Han og Snorkfrøken er et tydelig par særlig i Farlig Midtsommer og Trollmannens hatt.

I Pappaen og havet er han derimot forferdelig forelsket i en sjøhest, som galopperer på stranda og kaster på den lyse manen sin og mister den ene sølvskoen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...