Gå til innhold

Hvor gammel var ditt barn?.....

Gjest Aimabel

Anbefalte innlegg

...Første gang du var borte fra dem? Da tenker jeg ikke på når de er alene med pappa men når noen passer dem. Jeg føler at det er for tidlig, han er fire måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

3

• kløverdame

3

• Anonym 82

2

• puttelulle

2

Eldste var vel 8 mnd, tror jeg... Og yngste 10-11 mnd tenker jeg.

Jeg syns du skal følge magefølelsen. Hvis det ikke er noe superviktig du MÅ, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på hvor gamle de var når noen passet dem over natta?

Eldstemann var 10 mnd da min søster hadde ham ei natt. Jeg var helt på felgen av lite søvn, mannen min hadde omgangssyke, og jeg holdt på å tippe. Sov skikkelig ei natt, og kom meg igjen. Husker ikke om han overnattet os noen andre i det hele tatt før jeg skulle føde igjen (da han var to år) - da sov han hos min mor ei natt.

Da de to eldste var 3,5 og 1,5 reiste de og pappaen en uke før meg på juleferie - men da var de hos pappaen.

Vi reiste på "alenehelg" da nr 3 var 5 mnd, men da var hun med oss, og de to andre var da 3 år og 5 år.

Tror de har vært ca 2 år når de en sjelden gang overnattet hos mormor eller tante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang vi hadde vårt lille barnebarn en weekend...var hun ca

8 uker gammel.Mor og Far var utslitt..og vi hadde det bare vidunderlig med den lille.Så fikk vi lov å ha henne i hele 5 dager..når hun var 4 1/2 mnd..Fantastisk! Siden har det blitt en Helg,minst 1 gang i mnd og hun elsker å være sammen med oss:) Sålenge den lille,kjenner personen godt..er det ikke noe problem..mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort det enda! Jenta mi er snart 9 mnd.

Jeg føler ikke at hun kjenner noen andre godt nok, for vi lever ikke "oppå" familien vår...

Derfor kommer det nok ikke til å skje med det første heller. Og første gang blir det nok at noen passer henne litt her hjemme tenker jeg, mens samboeren og jeg faktisk går på kino igjen, og kanskje spiser på restaurant:-)

Uansett synes jeg du skal ta det i ditt eget tempo! Ja, en gang må du nesten gjøre det, men det kommer faktisk en dag da du føler deg klar... Så da er det ingen vits i å gå imot instinktene dine enda, hvis du ikke MÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang vi hadde vårt lille barnebarn en weekend...var hun ca

8 uker gammel.Mor og Far var utslitt..og vi hadde det bare vidunderlig med den lille.Så fikk vi lov å ha henne i hele 5 dager..når hun var 4 1/2 mnd..Fantastisk! Siden har det blitt en Helg,minst 1 gang i mnd og hun elsker å være sammen med oss:) Sålenge den lille,kjenner personen godt..er det ikke noe problem..mener jeg.

Det hørtes koselig ut :-) Men om jeg skulle klare det måtte jeg være 100% sikker på at besteforeldrene ville ta seg av han på samme måte jeg ville gjort selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på hvor gamle de var når noen passet dem over natta?

Eldstemann var 10 mnd da min søster hadde ham ei natt. Jeg var helt på felgen av lite søvn, mannen min hadde omgangssyke, og jeg holdt på å tippe. Sov skikkelig ei natt, og kom meg igjen. Husker ikke om han overnattet os noen andre i det hele tatt før jeg skulle føde igjen (da han var to år) - da sov han hos min mor ei natt.

Da de to eldste var 3,5 og 1,5 reiste de og pappaen en uke før meg på juleferie - men da var de hos pappaen.

Vi reiste på "alenehelg" da nr 3 var 5 mnd, men da var hun med oss, og de to andre var da 3 år og 5 år.

Tror de har vært ca 2 år når de en sjelden gang overnattet hos mormor eller tante.

Nei, tenkte på om dagen også. Det er ingen han kjenner så godt at jeg vil la noen passe han, sånn annet enn å trille en tur og sånt. Jeg vil ikke la noen passe han om natten før han har lært å sove hele natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann var ca 4 mnd da jeg og pappa'n var borte ei hel natt. Herlig! De to andre har nok vært ca 2-3 mnd når vi har vært borte ei natt eller 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort det enda! Jenta mi er snart 9 mnd.

Jeg føler ikke at hun kjenner noen andre godt nok, for vi lever ikke "oppå" familien vår...

Derfor kommer det nok ikke til å skje med det første heller. Og første gang blir det nok at noen passer henne litt her hjemme tenker jeg, mens samboeren og jeg faktisk går på kino igjen, og kanskje spiser på restaurant:-)

Uansett synes jeg du skal ta det i ditt eget tempo! Ja, en gang må du nesten gjøre det, men det kommer faktisk en dag da du føler deg klar... Så da er det ingen vits i å gå imot instinktene dine enda, hvis du ikke MÅ!

Takk det var det jeg ville høre :-) Min mor og jeg er visst ganske uenige i litt av hvert når det gjelder dette med babyen og det er vanskelig. Nå i dag hadde hun fått en idè om at jeg skulle være med på noe mens ei jente som jeg og mini ikke kjenner skulle passe mini og da fikk jeg helt panikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann var ca 4 mnd da jeg og pappa'n var borte ei hel natt. Herlig! De to andre har nok vært ca 2-3 mnd når vi har vært borte ei natt eller 2.

Men da sov babyen kanskje natten igjennom eller? Han her er våken hver time. Hvis noen skulle passet han måtte jeg kunne stole på at vedkommende tok han opp og trøstet når han våkner ihvertfall.... Eller nei, jeg vil vente til han sover natten igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mnd, men det var fordi vi skulle i bryllup. Jeg hadde han med meg i kirken, og ammet han etterpå, og så overtok søsteren min han og passet han noen timer den kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det er for tidlig så venter du. :o)

Når jeg tenker meg om så har vi aldri hatt barnevakt over natten. Hadde aldri behov for det da ungene var babyer og senere er vi jo blitt skilt så da er bare ungene hos den andre dersom vi skal noe spesielt en barnekveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun var 7,5 mnd da både sambo og jeg ble invitert i bryllup 50 mil unna. Det var bror til sambo som skulle gifte seg, og alle vi kjente der skulle i bryllupet (som var spesifikt uten barn selvom brudeparet har to selv)

Jeg synes det var for tidlig å være borte en hel helg... Altså, det gikk fint - men allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førtemann var seks uker første gang vi var borte noen timer en kveld, og drøyt året når hun sov over en natt hos besteforeldre.

Andremann har ikke sovet borte ennå, hun er 2.5 år. Forrige helg var første gang jeg var borte fra henne om natta, men da var jo pappan der. Hun er en helt annen type en storesøsteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det var det jeg ville høre :-) Min mor og jeg er visst ganske uenige i litt av hvert når det gjelder dette med babyen og det er vanskelig. Nå i dag hadde hun fått en idè om at jeg skulle være med på noe mens ei jente som jeg og mini ikke kjenner skulle passe mini og da fikk jeg helt panikk.

Nettopp derfor har jeg bestemt meg for å prøve å huske hvordan det er å være førstegangsmamma, slik at jeg aldri foreslår noe så dumt for mine egne barn når/hvis de får egne små!

Jeg kan bare si at det der hadde jeg ALDRI gjort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førtemann var seks uker første gang vi var borte noen timer en kveld, og drøyt året når hun sov over en natt hos besteforeldre.

Andremann har ikke sovet borte ennå, hun er 2.5 år. Forrige helg var første gang jeg var borte fra henne om natta, men da var jo pappan der. Hun er en helt annen type en storesøsteren.

Enig med deg. 4 måneder er altfor tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret skulle til Aimabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...