Gjest mallet Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Mellom 10 og 12 måneder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Takk det var det jeg ville høre :-) Min mor og jeg er visst ganske uenige i litt av hvert når det gjelder dette med babyen og det er vanskelig. Nå i dag hadde hun fått en idè om at jeg skulle være med på noe mens ei jente som jeg og mini ikke kjenner skulle passe mini og da fikk jeg helt panikk. ''mens ei jente som jeg og mini ikke kjenner skulle passe mini og da fikk jeg helt panikk.'' Det hadde jeg aldri i verden gjort! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ollymor Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Det hørtes koselig ut :-) Men om jeg skulle klare det måtte jeg være 100% sikker på at besteforeldrene ville ta seg av han på samme måte jeg ville gjort selv. Selvfølgelig:) Vi hadde lang Liste med Spisetider....Sovetider...ut å gå tur o.s.v. Skravling og Kos! Og det var vi veldig nøye med å overholde:)Så små må føle den samme tryggheten,som den de har hjemme. Lille Tulla vår,er snart 1 år. og vi holder fremdeles samme Rutiner. Er du ikke 100% sikker på dine nærmeste ang. babypass...så venter du med det:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uvitende......! Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Første gang prinsessen vår sov hos noen andre alene, var hun 2,5 år...... (dette var da hos besteforeldrene sine) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Det viktigste er jo hva DU føler deg komfortabel med! :-) Hvis du synes fire måneder er for tidlig, så er det det. Jeg kunne uten problemer passe den fire måneder gamle nevøen og niesa mi mens foreldrene var ute noen timer, men forutsetningen for at det skal være koselig for foreldrene er jo at de føler seg trygge på barnevakten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg passet poden til venninna mi da han var tre måneder gammel. En hel helg og det gikk veldig greit. En så liten baby er stort sett fornøyd så lenge behovet for mat og stell er dekket. Jeg passet han flere helger før han var året og det var ingen problem, smilende og blid og vi koste oss mens foreldrene fikk slappe av. Som barnevakt lar man selvsagt ikke barnet ligge å gråte, og man er nok ekstra påpasselig med det meste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iselin Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Første gang vi var borte ei helg (fredag-søndag), var hun 14mnd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Eldstemann var 2 år og 3 måneder første gang han overnattet borte. Det var like før han skulle bli storebror og vi "øvde" ettersom han kanskje måtte overnatte borte når lillebroren ble født. Yngstemann var nok yngre, men i hvertfall var han nok året, jeg husker ikke nøyaktig (sånn er det med nr. 2). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Snakker du om en time, en natt eller en uke? Første gang vi var borte en helg var gutten vår 14-15 måneder. Da var han hos besteforeldre, som han kjente godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Vi var borte en helg da snuppa var 9 mnd. Det gikk veldig bra:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulda-huldra Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg tror nok du kan stole på at en barnevakt tar opp babyen og trøster den hvis h*n våkner om natten. De gangene jeg har vært barnevakt har jeg i hvertfall vært helt på tuppa for det minste klynk, og barnet har sovet mer eller mindre på fanget godt fornøyd, mens jeg har våket Jeg har lagt merke til at foreldrene tåler mye mer klaging før barna blir tatt opp. Så spørsmålet er vel om du har en barnevakt du stoler på. Men mat er jo et tema når man er så liten, mitt barn diet flere ganger om natten i den alderen, så vi hadde ikke barnevakt en hel natt før han spiste grøt om kvelden og sov til vi var tilbake tidlig på morgenen, 9-måneders alder kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg passet poden til venninna mi da han var tre måneder gammel. En hel helg og det gikk veldig greit. En så liten baby er stort sett fornøyd så lenge behovet for mat og stell er dekket. Jeg passet han flere helger før han var året og det var ingen problem, smilende og blid og vi koste oss mens foreldrene fikk slappe av. Som barnevakt lar man selvsagt ikke barnet ligge å gråte, og man er nok ekstra påpasselig med det meste. "En så liten baby er stort sett fornøyd så lenge behovet for mat og stell er dekket." Oi, da har du ikke truffet min lille ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 han var akkurat tre uker. Han overnattet hos mamma en natt. Dro tidlig morgenen etter og hentet han, var litt rart, men verken faren elle rjeg hadde sovet siden fødselen, så vi var utslitte. så var fordi vi trengte en natts søvn. Han ville ikke ha pupp, så fikk mm i flaske - ikke noe problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ollymor Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Men da sov babyen kanskje natten igjennom eller? Han her er våken hver time. Hvis noen skulle passet han måtte jeg kunne stole på at vedkommende tok han opp og trøstet når han våkner ihvertfall.... Eller nei, jeg vil vente til han sover natten igjennom. huff a meg! Du har det slitsomt, med den lille,som våkner hver time hele natten! Hva med å ha en god omsorgsperson boende hos deg en natt eller to? som kan avlaste deg litt? Du trenger å hvile litt du også! Jeg håper ,du kommer snart i faste soverutiner med den lille.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Men da sov babyen kanskje natten igjennom eller? Han her er våken hver time. Hvis noen skulle passet han måtte jeg kunne stole på at vedkommende tok han opp og trøstet når han våkner ihvertfall.... Eller nei, jeg vil vente til han sover natten igjennom. ...Han sov ikke natten igjennom før han var 5 år. Han overnatta hos besteforeldrene, og dem stoler vi på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
simane Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Babyen min var noen dager fra å være 3 mnd og jeg var borte i 2 netter. Da vi bestilte turen var det helt greit med tanken på å være borte fra henne, men den dagen vi skulle reise var det trist. Det var litt for tidlig for min del merket jeg. Storebror var over året før han sov borte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hvis du tenker på noen timer på dagtid, så var de ikke gamle. En 3-4 mnd gamle eller noe slikt. Første gang de sov over hos noen var etter at jeg hadde sluttet å amme, så da var vel førstemann 9, andre 8 og siste 10 mnd gamle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 huff a meg! Du har det slitsomt, med den lille,som våkner hver time hele natten! Hva med å ha en god omsorgsperson boende hos deg en natt eller to? som kan avlaste deg litt? Du trenger å hvile litt du også! Jeg håper ,du kommer snart i faste soverutiner med den lille.. Takk for omtanken. Den eneste som jeg kunne kome på har mulighet for å hjelpe til er moren min, men når jeg sier at han våkner om natta så lurer hun på hvorfor vi ikke setter han langt unna vårt soverom så vi ikke hører han skriker. Jeg og mannen min vil heller slite oss ut enn å la han ligge å gråte alene hele natta. Når jeg er utslitt så overtar mannen min og ligger sammen med mini mens jeg ligger på et annet rom, så jeg får sove noen netter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Takk for omtanken. Den eneste som jeg kunne kome på har mulighet for å hjelpe til er moren min, men når jeg sier at han våkner om natta så lurer hun på hvorfor vi ikke setter han langt unna vårt soverom så vi ikke hører han skriker. Jeg og mannen min vil heller slite oss ut enn å la han ligge å gråte alene hele natta. Når jeg er utslitt så overtar mannen min og ligger sammen med mini mens jeg ligger på et annet rom, så jeg får sove noen netter. ''men når jeg sier at han våkner om natta så lurer hun på hvorfor vi ikke setter han langt unna vårt soverom så vi ikke hører han skriker'' OMG. Ikke for det - det der kunne nok min egen mor funnet på å si også. Husker hun sa at da vi var babyer så fikk de råd om å la oss ligge og skrike litt for å utvikle lungene... Jadda. Hvem hadde fått sove godt om de hadde den minste anelse om at babyen lå og hylskrek uten at noen hørte!??! Ikke jeg i alle fall... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 ''men når jeg sier at han våkner om natta så lurer hun på hvorfor vi ikke setter han langt unna vårt soverom så vi ikke hører han skriker'' OMG. Ikke for det - det der kunne nok min egen mor funnet på å si også. Husker hun sa at da vi var babyer så fikk de råd om å la oss ligge og skrike litt for å utvikle lungene... Jadda. Hvem hadde fått sove godt om de hadde den minste anelse om at babyen lå og hylskrek uten at noen hørte!??! Ikke jeg i alle fall... Ja ikkesant! Får høre det med at skriking styrker lungene ja, altformange ganger! Selv så lå jeg og skrek i etasjen under, kan ikke se hvilken nytte jeg skal ha hatt av det. Jeg vet jo at babyen ikke skriker for å plage meg, han skriker vel fordi han er trøtt og ikke klarer å sove på egenhånd, eller at han lurer på om vi er der og det er slitsomt for oss alle. men vi jobber med å lære han det. Jeg vil at han skal være trygg, og jeg kan ikke se hvordan han skal kunne være det om han skal ligge å gråte alene. Selv var jeg ganske utrygg som barn, redd for å være alene eller å gå bort til andre barn osv, vet ikke om det har sammenheng men...Nå er jeg ikke ute etter å starte en krangel med min mor så jeg diskuterer ikke det med henne, sier bare hvordan jeg gjør det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.