Gå til innhold

advendt og fire lys

Gjest d-o-d juba jubaaa

Anbefalte innlegg

Gjest d-o-d juba jubaaa

Det første lyset ble tent i dag, men lar dere lys(ene) brenne bare på søndagene i adventstiden eller også på kvelder gjennom hele uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å kunne la det brenne de andre kveldene i uka også er adventstaken på salongbordet i år bestående av lilla kubbelys!

Aner ikke om det er "riktig", men sånn blir det her i år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brenner hver dag vi, under alle måltid og på kveldstid - og må skifte lys jevnt og trutt.

Da jeg var liten var pappa veldig nøye med det der med tenning av lys. Lysene skulle brenne like lenge og kun på søndager, og de ble sånn tripp-trapp i lengde. Siste søndag ble alle lysene brent helt ned. Tror kanskje det er pappas strenge regime som har ført til det totale lysanarkiet som råder her i huset... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenner adventslysene kun på søndagene. :o) Jeg er vant til at de tennes til barne-tv og brenner en stund utover kvelden. Min kjære er vant til at de tennes til frokosten. Så ettersom han var hos meg i går ble jeg nedstemt av begge ungene og han så vi tente lys og leste vers til frokosten. Veldig koselig! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år kjører eg litt minimalistisk julepynting, så eg dropper muligens adventslysene.

Men "til vanlig" lar eg de brenne kun lørdag og søndags morningene.

Ps! Det _skal_ dessuten være tolv adventslys, ett for hver disppel!

Ps! Du kan droppe Judas om du vil, slik at det bare blir elleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...