Gjest d-o-d juba jubaaa Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Det første lyset ble tent i dag, men lar dere lys(ene) brenne bare på søndagene i adventstiden eller også på kvelder gjennom hele uken? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 For å kunne la det brenne de andre kveldene i uka også er adventstaken på salongbordet i år bestående av lilla kubbelys! Aner ikke om det er "riktig", men sånn blir det her i år 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 De brenner i noen minutter hver morgen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Vi brenner kun på søndagene :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Brenner hver dag vi, under alle måltid og på kveldstid - og må skifte lys jevnt og trutt. Da jeg var liten var pappa veldig nøye med det der med tenning av lys. Lysene skulle brenne like lenge og kun på søndager, og de ble sånn tripp-trapp i lengde. Siste søndag ble alle lysene brent helt ned. Tror kanskje det er pappas strenge regime som har ført til det totale lysanarkiet som råder her i huset... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg tenner adventslysene kun på søndagene. ) Jeg er vant til at de tennes til barne-tv og brenner en stund utover kvelden. Min kjære er vant til at de tennes til frokosten. Så ettersom han var hos meg i går ble jeg nedstemt av begge ungene og han så vi tente lys og leste vers til frokosten. Veldig koselig! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Kun på søndagene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Vi tenner dem ved alle måltider hele uka. Stor seremoni med lesing av vers hver gang, administrert av husets 6-åring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Vi tenner dem til frokost og middag i adventstiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Lysene tennes så snart vi setter rompa nedpå en stol, - og iallefall når det er barnetv-tid!:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Vi tenner så og si hver kveld vi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 I år kjører eg litt minimalistisk julepynting, så eg dropper muligens adventslysene. Men "til vanlig" lar eg de brenne kun lørdag og søndags morningene. Ps! Det _skal_ dessuten være tolv adventslys, ett for hver disppel! Ps! Du kan droppe Judas om du vil, slik at det bare blir elleve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.