Pooh Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Vår sønn på 8 år har i en lengre periode hatt utslett (begynte med mollusker som han klødde på) i knehasen. Jeg smurte litt med et par forskjellige kremer - reseptfrie. Har ikke smurt på en stund da vi ikke så noen bedring. Vi skal nå gå til legen men det er litt ventetid og i mellomtiden så klør han seg skinnløs og stillongsen setter seg fast i sårene. Det virker ikke som han synes det er vondt å dra den av men jeg synes det ser så forferdelig ut. Vet dere om noe som kan hjelpe ham til legetimen? Kremer eller andre tips? Vi har ingen erfaring med utslett og kløe i familien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Vår yngste fikk masse eksem rundt molluskene, så hun hadde også kløende knehaser. Vi fikk knallsterk hydrokortison hos legen. Eksemet forsvant etter to-tre dager, men det kom igjen etter en stund. Hun fikk eksem nesten alle steder der det var mollusker, og hun hadde sikkert et par hundre av dem. Jeg ville smurt med reseptfri hydrokortison inntil du er kommet til legen. Heldigvis var alle molluskene borte etter ca 6 mnd, og eksemet forsvant også. Storesøster hadde mollusker i nesten 2 år, men hun var ikke like hardt angrepet. Det smitter så lett når barnet klør. Jeg plastret molluskene når de var modne. Det er da de smitter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.