Gjest Konfirmert i år Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Konfirmanten syntes det var dritkjipt at det skulle bli færre julegaver i år. Vi har avtaler med noen at vi slutter å gi da. Hun kunne ihvertfall ikke skjønne at fadderne skulle slutte å gi, hadde hun ingen faddere lengre. Heldigvis er det ikke alle som slutter å gi, så det går nok greit. Men hvordan var det i din familie når det begynte å minke på? Kjøper dere noe ekstra selv da til tenåringen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 ''Heldigvis er det ikke alle som slutter å gi, så det går nok greit. Men hvordan var det i din familie når det begynte å minke på? Kjøper dere noe ekstra selv da til tenåringen?'' Hos oss så er det i min manns side av familien at dette er en avtale. Min sønn får derfor bare to-tre gaver mindre. Det var litt rart for han første året, men andre var det ok. Kan ikke huske at vi kjøpte noe ekstra nei. Men jeg selv syntes det var vanskelig å slutte å gi når de andre barna var konformert, så det første året fikk de en minigave. De smilte av meg da hehe. Hvis du vil gi mere selv til din tenåring i år, så gjør du overgangen lettere for dere begge tror jeg, (siden det er et tema mener jeg) Gi "barnet" lese-lappene-jobben? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 ''Heldigvis er det ikke alle som slutter å gi, så det går nok greit. Men hvordan var det i din familie når det begynte å minke på? Kjøper dere noe ekstra selv da til tenåringen?'' Hos oss så er det i min manns side av familien at dette er en avtale. Min sønn får derfor bare to-tre gaver mindre. Det var litt rart for han første året, men andre var det ok. Kan ikke huske at vi kjøpte noe ekstra nei. Men jeg selv syntes det var vanskelig å slutte å gi når de andre barna var konformert, så det første året fikk de en minigave. De smilte av meg da hehe. Hvis du vil gi mere selv til din tenåring i år, så gjør du overgangen lettere for dere begge tror jeg, (siden det er et tema mener jeg) Gi "barnet" lese-lappene-jobben? ''konformert'' haha bommet!! konfirmert 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Vi greier ikke å slutte vi... De eldste er snart 30 år og de får fortsatt gaver. De får barn som også får... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Nå har du muligens en konfirmant som fremdeles har greie gaveønsker, og da er det hyggelig å gi. Jeg ser på min nevø - som er konfirmant til våren - at han i de siste 3-4 årene kun har ønsket seg penger, penger og atter penger til bursdag og jul. Det synes jeg IKKE er hyggelig å gi. Jeg ser det heller ikke som min oppgave å fylle opp nevøer/nieser/fadderbarns konti etterhvert som de blir større. Det er derfor vi har denne "ingen-gave-etter -konfirmasjon" regelen. Rett og slett fordi det etterhvert blir fryktelig vanskelig å finne på noe fornuftig å gi - som ikke koster skjorta - samt at tabbekvoten er gedigen - veldig for gjort å kjøpe feil. Gavekort er selvsagt en mulighet - men der er for meg omtrent akkurat det samme som penger... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 ''konformert'' haha bommet!! konfirmert he-he - jeg sier jo faktisk: "komfårmert" :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 he-he - jeg sier jo faktisk: "komfårmert" :-) Det sier jeg også ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 he-he - jeg sier jo faktisk: "komfårmert" :-) Ja. den kom rett fra levra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Kanskje på tide å minne konfirmanten om at jula ikke bare handler om julegavene ........ Jeg ville ikke ha kjøpt flere gaver selv om det minker i gavehaugen. Mindre gavehaug er en naturlig konsekvens av at man blir eldre. That´s life =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Det er/var ganske vanlig i min familie at onkler, tanter, nevøer og nieser slutta og gi julegaver etter konfirmasjonsalderen. Sånn er livet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.