Gjest ut på tur Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Hei! Jeg har hørt at dersom man har flybillett (internasjonalt) som inkl to mellomlandinger, så må man passe på at man har good tid på mellomlandingene, slik at man er sikker på å rekke neste fly. Noen som vet noe om disse reglene? 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Det er nok ganske logisk, og ikke noe man behøver en "regel" for å skjønne..tid nok er alfa omega når man skal ut å fly og ikke minst mellomlande og bytte fly. Alt tar sin tid på en flyplass og det kan lett oppstå forsinkelser. God reise ! 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Finnes det noen nedskervne regler på dette da? Det er da logisk at man ikke satser på å nå et fly som går 30 min etter at det flyet man kommer med lander... Jeg hadde beregnet et par timer fra ankomst til avgang, minst! Avhengig av størrelse på flyplass og sesong kanskje. 0 Siter
Gjest ut på tur Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Finnes det noen nedskervne regler på dette da? Det er da logisk at man ikke satser på å nå et fly som går 30 min etter at det flyet man kommer med lander... Jeg hadde beregnet et par timer fra ankomst til avgang, minst! Avhengig av størrelse på flyplass og sesong kanskje. Hørte at det var en regel om at man får ny billett dersom flyet blir forsinket og man hadde tatt utgangspunkt i at man hadde nok tid til mellomlandingen/flybytte? 0 Siter
Gjest black ink Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Hørte at det var en regel om at man får ny billett dersom flyet blir forsinket og man hadde tatt utgangspunkt i at man hadde nok tid til mellomlandingen/flybytte? Ny bilett ved forinkelse får man bare når man har kjøpt en bilett, der mellomlanding er nødvendig. F.eks. om man bruker SAS, fra Bergen til London, med mellomlanding i Oslo. Da får man ombooket. Norwegian f.eks. lar deg ikke kjøpe en billett, men du må selv kjøpe to, og dermed tar ikke de ansver ang forsinkelse på mellomlandingen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Tror det er litt forskjellig på ulike selskaper, men jeg fikk en gang høre at man måtte ha minimum 45 minutter for å være sikret å få med seg bagasjen (om flyet var i rute), og at man da også ville ha rett til ny billett om man ikke skulle rekke transferen. Tror vanligvis ikke flyselskapene vil selge deg billetter med mindre enn 45 minutter til transfer. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Hørte at det var en regel om at man får ny billett dersom flyet blir forsinket og man hadde tatt utgangspunkt i at man hadde nok tid til mellomlandingen/flybytte? Sjekk KLM sine sider..? Tror du må beregne minst 1½ - 2 timer på mellomlandinger. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1228121283' post='4028393] Sjekk KLM sine sider..? Tror du må beregne minst 1½ - 2 timer på mellomlandinger. Jeg har da mange ganger hatt mindre enn det, men man må ha min. 45 minutter for å få med bagasjen. Dog har jeg opplevd å få med bagasjen når det pga. forsinkelser kun har blitt 30 minutter - det hadde jeg ikke regnet med. 0 Siter
AAA Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Hei! Hvor lang tid man må ha mellom 2 fly på gjennomgående billett varierer både fra flyselskap til flyselskap og fra flyplass til flyplass. Flyselskapene setter reglene som gjelder for at billetten skal være gyldig. Har man en billett som er gjennomgående (altså billett f.eks Stavanger-Tromsø via Oslo), og har lagt inn de påkrevede 35 minuttene i Oslo er flyselskapet ansvarlig for å få deg videre dersom du ikke når flyet videre pga forsinkelser f.eks. Det som er superduperviktig å få med seg er at dette kun gjelder ved gjennomgående billetter. Det er veldig sjeldent smart å dele opp billetter for å spare penger, hvis man ikke beregner meeeeeeeeeeeeget god tid mellom flyene. Da er det nemlig ingen som har ansvar verken for gjennomgående bagasjeinnsjekk eller videre forbindelse ved forsinkelser. Det kan fort bli dyrt. 0 Siter
AAA Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Hei! Hvor lang tid man må ha mellom 2 fly på gjennomgående billett varierer både fra flyselskap til flyselskap og fra flyplass til flyplass. Flyselskapene setter reglene som gjelder for at billetten skal være gyldig. Har man en billett som er gjennomgående (altså billett f.eks Stavanger-Tromsø via Oslo), og har lagt inn de påkrevede 35 minuttene i Oslo er flyselskapet ansvarlig for å få deg videre dersom du ikke når flyet videre pga forsinkelser f.eks. Det som er superduperviktig å få med seg er at dette kun gjelder ved gjennomgående billetter. Det er veldig sjeldent smart å dele opp billetter for å spare penger, hvis man ikke beregner meeeeeeeeeeeeget god tid mellom flyene. Da er det nemlig ingen som har ansvar verken for gjennomgående bagasjeinnsjekk eller videre forbindelse ved forsinkelser. Det kan fort bli dyrt. ...Glemte en liten ting: Dette finnes det selvsagt skriftlige retningslinjer for, som du skal få opplyst ved bestilling. Bestiller du på nett og reiseruten kommer opp gjennomgående fra a til å, kan du gå ut fra at det er en gyldig forbindelse. Det er når du begynner å mekke selv, og bestiller litt av reiseruta her og litt der, at du må være ekstra på vakt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Hørte at det var en regel om at man får ny billett dersom flyet blir forsinket og man hadde tatt utgangspunkt i at man hadde nok tid til mellomlandingen/flybytte? Skjønner hva du mener, men jeg kjenner ikke til det, men antar de beregner seg goooood tid ved mellomlandingene i så fall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.