Gå til innhold

Julegave - Nintendo Wii / PS3

Annabeth

Anbefalte innlegg

Hallo

I år blir det tv-spill på ungene! De er 4,5 og 9,5 år gamle.

Vi vurderer Nintendo Wii evt. PS3, men blir ikke helt enige om hva som er best for begge alderstrinn? Men er usikker på brukervennligheten og hvor vanskelig det er for minstemor å få til kontrollene som skal beveges på Wii? Mange velkjente og barnevennlige spill på Wii også (Mario etc).

PS3 har jo Blue Ray, og vanlige kontroller. Kanskje ikke fullt så mange gode spill til de begge?

Hva ville dere valgt - og kom gjerne med tips!

Takk! :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke prøvd PS3, men det kan vel ikke være så forskjellig fra PS2. Jeg ville valgt WII. Der må ungene bevege seg en del også, og da er det enklere å la de få spille så mye de vil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaymen

Jeg har en sjuåring selv, og vi har valgt Wii i år.

Sakset fra Asker og Bærums budstikke:

''Barn og familier :

Wii er den maskinen med flest spill egnet for barn og familier, og den maskinen som er best egnet for å spille flere i samme stue. Mange av Wii-spillene styres ved bevege seg fysisk i stedet for å trykke på knapper. Tennis, bowling, bordtennis og golf har vist seg å være morsomme anvendelsesområder for denne nye formen for spilling.

Maskinen kan dessuten by på flere svært gode actioneventyr, og snedige ideer som kirurgspill og dykkerspill, men den stiller svakt innen både lagidrett, skytespill og realistiske racingspill. ''

Sønnen min er lite interessert i lagidrett, skytespill syns jeg ikke noe om for en gutt på 7, og racingspill har vi på PC'n, og etter det jeg har sett hittil er Wii spennende med de forskjellige kontrollene og spillene. Dessuten betyr pris litt for oss, da ps3 koster ca 4000 mens wii koster ca 2000. (veldig ca-priser).

Alt i alt syns jeg Wii ser gøyalere ut, og jeg gleder meg til å prøve den etter julaften :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Takk for alle innspill! :)

Tror jeg går for Wii.

Mvh

Ser du har bestemt deg (nesten), og gir deg bare et argument til på veien:

Wii inneholder spill med bevegelse. Stillesittende spill kan man finne massevis av på Internett/til bruk på PC, og dette er mitt argument for å kjøpe Wii til jul.

Mine unger er mellom dine, 6 og 7 år, og jeg tror vi alle kommer til å få glede av Wii.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...