Gjest svart jul i år :o( Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Fastlegen min har ike gjort jobben sin og sendt inn legeerklæring til nav så jeg får rehabiliteringspenger. Og jeg får IKKE tak i fastlegen, han har ikke sekretær lenger heller. Jeg har levd på lånte penger i november, og nå er det ikke mer å hente. Moren min jobber på nav, og har forhørt seg om muligheter for hjelp der, men det ser mørkt ut. Jeg tok kontakt med terapeuten min (som er lege), men h*n har ikke tid og kapasitet til å hjelpe meg. Så nå kan ungene og jeg se fram til en svart jul..... og jeg som begynte å glede meg til jul på leeeenge grunnet psykdom. 0 Siter
linnea72 Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Du må dra på legekontoret ,ta med deg matpakke å sitt der til han hjelper deg.Han får faxe over søknaden når du er der,eventuelt ringe NAV.Hvis de ikke rekker å hjelpe før jul,så må du søke hjelp fra sosialen.Husk ,at du har rettigheter. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har erfaring for at sosialkontoret kan forskutere/låne ut penger i påvente av trygdepenger. 0 Siter
frosken Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Skriv et kort brev til fastlegen, han er nødt til å forholde seg til mottatt post. Synes forøvrig du skal bestille en akutt-time på sosialkontoret (eller heter det nå egentlig nav det også?) og be om hjelp. De kan enten fremtvinge rask saksbehandling hos nav (inkl. at de legger press på legen til å få fylt ut det han skal fylle ut), eller de kan velge å forskuttere beløpet. Ikke la dette velte hverdagen din, - ta tak i situasjonen og kontakt sosialkontoret umiddelbart. Lykke til :-) 0 Siter
Gjest svart jul i år :o( Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Skriv et kort brev til fastlegen, han er nødt til å forholde seg til mottatt post. Synes forøvrig du skal bestille en akutt-time på sosialkontoret (eller heter det nå egentlig nav det også?) og be om hjelp. De kan enten fremtvinge rask saksbehandling hos nav (inkl. at de legger press på legen til å få fylt ut det han skal fylle ut), eller de kan velge å forskuttere beløpet. Ikke la dette velte hverdagen din, - ta tak i situasjonen og kontakt sosialkontoret umiddelbart. Lykke til :-) Takk for rådene deres! (Ja, både sosialkontor og trygdekontor heter nav nå). 0 Siter
Gjest Dere trenger sekretærer Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Der ser du hva problemet er- leger klarer seg nemlig ikke uten sekretærer. Det eneste en lege duger til er legeting, men kontordelen er vel så viktig skal ting skje... Man ser bare på sykehus, er det mye fravær blant sekretærene, blir mindre skrevet og en del ting blir ikke gjort, f.eks. å ordne timer eller noe så enkelt som å sende brev. Så dere leger der ute. Vel har dere en god utdannelse, men dere er ingenting uten de på bakken - sekretærene er der ute og dere trenger dem! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.