Gå til innhold

Jul i blåfjell

trollemor;o)

Anbefalte innlegg

Jeg gledet meg til å se igjen blånissene i dag, men det var en liten nedtur etter å ha sett Jul i svingen,,, Jul i svingen er den absolutt beste julekalenderen NRK har laget!

Det syns iallefall trollemor;o)

Neida, barnetv er ikke laget for meg,jeg vet det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

12

• Lillemus

3

• morsan

3

• Mrs. Wallace

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest skomakeren

Jul i blåfjell var et koselig gjensyn ikveld både for store og små.

Den beste kalenderen noensinne syns vi voksne er Jul i Skomakergata.

Jul i Svingen fenget ikke voksne her i huset :), men som du skriver, det er vel ikke oss voksne den skal "treffe" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg elsket Jul i svingen - det var topp for både barn og voksne. Helt enig i at det er den aller, aller beste julekalenderserien.

Men her i huset sto jentungen på 3 klistret til skjermen og så på Blåfjell, og da blir jo mor litt sjarmert. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul i Sivingen fenget overhodet ikke her i huset - det var jo bare krangling og ingen julestemning jo! I alle fall i de første 2/3 av serien.

Blåfjell synes vi er kjempekoselig! :o) Jeg digger også "The Julekalender" på tv2 da. *Hehe* Det ska itj stå på det nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul i Svingen fenget ikke voksne her i huset :), men som du skriver, det er vel ikke oss voksne den skal "treffe" :)

Hva med "Vertshuset den gyldne hale"? Ingen som savner den da? Tror ikke den har gått i reprise en eneste gang - men det var jo en virkelig hyggelig julekalender - for hørende og hørselshemmede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med "Vertshuset den gyldne hale"? Ingen som savner den da? Tror ikke den har gått i reprise en eneste gang - men det var jo en virkelig hyggelig julekalender - for hørende og hørselshemmede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joooo, jeg _tror_ Vertshuset har gått to ganger? Men da i en periode av livet mitt hvor jeg ikke akkurat var opptatt av barne-tv. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg savner den. Husker vi tok den opp på video da vi var små, og så den om igjen og om igjen :o)

Den røde dame var veldig skummel husker jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul i Sivingen fenget overhodet ikke her i huset - det var jo bare krangling og ingen julestemning jo! I alle fall i de første 2/3 av serien.

Blåfjell synes vi er kjempekoselig! :o) Jeg digger også "The Julekalender" på tv2 da. *Hehe* Det ska itj stå på det nei!

Fenget ingen hos oss heller! Guttungen på 6 år ble helt knust under enkelte episoder pga måten de behandlet hverandre på. Og ikke bygget det opp under julestemning og forventning heller!

Nei, Linus og gjengen er ok, men var ikke anvendelig til adventsbruk i heimen hos oss.

Jeg var veldig glad i skomakergata som barn, og guttungen her har foreløpig viet Månetoppen mest oppmerksomhet. Han har nå ikke så lang fartstid heller, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi storkoste oss med Blåfjell i kveld, alle fem :-)

Og eldstemann syntes det var kjempevittig å kjenne igjen Mikkel Gaup fra "Skal vi danse" :-)

(han klarte ikke å plassere ham selv, men så det da vi sa hvem det var)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jul i svingen på dvd, og på søndag satt vi benket og såg de siste episodene. 6 åringen,11 åringen, mor og far satt her å snufsa og lo om hverandre... Den er rett og slett noe av det koseligste vi vet om. Visste var det krangling, men de ordnet opp og alt ble bra tilslutt;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg elsket Jul i svingen - det var topp for både barn og voksne. Helt enig i at det er den aller, aller beste julekalenderserien.

Men her i huset sto jentungen på 3 klistret til skjermen og så på Blåfjell, og da blir jo mor litt sjarmert. ;o)

Endelig en som er enig med meg!!!

Jeg måtte faktisk lokke med litt mandagsgodteri for at 6 åringen skulle gidde å følge med i dag. MEN, det kan fort forandre seg:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange episoder så dere av Jul i svingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, den likte jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange episoder så dere av Jul i svingen?

Jeg så litt til og fra på Jul i Svingen, prøvde noen ganger, men ingen av de 12 første episodene ga meg det minste julestemning. Lucia var rørende. Etter det var det fremdeles lite julestemning å spore før de siste episodene før jul mener jeg å huske. Var mer som vanlig barne-tv liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg til blånissene, men akkurat i dag skulle jeg på trening i den tia, men oppfordret 8-åringen til å slå på å se, kjekt å få med seg første episode liksom.

Men fikk et fryktelig lite oppløftende svar"Blånissene? Det skal jeg iallefall IKKE se, da gjør jeg heller lekser", og sånn gikk det, han satt fortsatt med leksene da jeg kom hjem, og har gjort omtrent hele ukas ukeplan!

Så det negative er jo at jeg neppe får kost meg til Blåfjell i år, det positive er jo at leksene blir gjort uten noe om og men : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så litt til og fra på Jul i Svingen, prøvde noen ganger, men ingen av de 12 første episodene ga meg det minste julestemning. Lucia var rørende. Etter det var det fremdeles lite julestemning å spore før de siste episodene før jul mener jeg å huske. Var mer som vanlig barne-tv liksom.

Men det var morro og mer enn nok julestemning for meg:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg til blånissene, men akkurat i dag skulle jeg på trening i den tia, men oppfordret 8-åringen til å slå på å se, kjekt å få med seg første episode liksom.

Men fikk et fryktelig lite oppløftende svar"Blånissene? Det skal jeg iallefall IKKE se, da gjør jeg heller lekser", og sånn gikk det, han satt fortsatt med leksene da jeg kom hjem, og har gjort omtrent hele ukas ukeplan!

Så det negative er jo at jeg neppe får kost meg til Blåfjell i år, det positive er jo at leksene blir gjort uten noe om og men : )

Hehe, jaja, fint å få gjort unna noe lekser:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Jeg likte også jul i svingen... Grusomt overdrevet,og også noe patetisk men likevel rørende og koselig...

Skulle gjerne sett den på nytt jeg...

Eldstedatteren er for ung til å huske serien men den fenget da den gikk. Å skulle se på blånissene var iallfall ikke aktuelt. Slo på TV'n først etter at dagens episode var ferdig... Ja, ja... det blir vel jul tilslutt likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Vi storkoste oss med Blåfjell i kveld, alle fem :-)

Og eldstemann syntes det var kjempevittig å kjenne igjen Mikkel Gaup fra "Skal vi danse" :-)

(han klarte ikke å plassere ham selv, men så det da vi sa hvem det var)

''(han klarte ikke å plassere ham selv, men så det da vi sa hvem det var)''

Sånn var det med sønnen min også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...