Gå til innhold

Jul i blåfjell

trollemor;o)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

12

• Lillemus

3

• morsan

3

• Mrs. Wallace

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603

Jeg synes alltid det tar litt tid å komme inn i disse seriene, men når jeg først er blitt engasjert er det koselig.

Favoritten min er Amalies jul, men jeg likte også godt Den gylne hale. Jeg kan fremdeles litt av sangen. Trur eg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes Jul i Svingen var helt nydelig! Virkelig noe av det bedre NRK har laga for barn. Men Blåfjell er vakkert! :)

Jeg og han som nå er 11 likte også Blåfjell første gangen det gikk, men etter å ha sett Jul i Svingen ble det bleikt... Stotrende skuespilere i bygda. (Mamsen og lillegutt er morsomme, men de andre er tilgjorte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes Jul i Svingen var helt nydelig! Virkelig noe av det bedre NRK har laga for barn. Men Blåfjell er vakkert! :)

Jeg og han som nå er 11 likte også Blåfjell første gangen det gikk, men etter å ha sett Jul i Svingen ble det bleikt... Stotrende skuespilere i bygda. (Mamsen og lillegutt er morsomme, men de andre er tilgjorte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alltid det tar litt tid å komme inn i disse seriene, men når jeg først er blitt engasjert er det koselig.

Favoritten min er Amalies jul, men jeg likte også godt Den gylne hale. Jeg kan fremdeles litt av sangen. Trur eg :o)

jepp, Amalies jul har jeg savnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en som er enig med meg!!!

Jeg måtte faktisk lokke med litt mandagsgodteri for at 6 åringen skulle gidde å følge med i dag. MEN, det kan fort forandre seg:o)

Ja, eldstemann her var ikke veldig imponert. Så det er nok bare treåringen som har falt pladask for Blåfjell.

*drømmer om Jul i svingen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, eldstemann her var ikke veldig imponert. Så det er nok bare treåringen som har falt pladask for Blåfjell.

*drømmer om Jul i svingen*

Det slår meg at neste år bør jammen NRK kjøre en FU blant oss DOL-mødre for å finne ut hvilken adventserie de skal sende. For en mer inngående vurdering av egne og barnas meninger skal de lete lenger etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår meg at neste år bør jammen NRK kjøre en FU blant oss DOL-mødre for å finne ut hvilken adventserie de skal sende. For en mer inngående vurdering av egne og barnas meninger skal de lete lenger etter :)

Hahaha, det er jammen sant. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skomakeren

Men hvor mange episoder så dere av Jul i svingen?

Forsøkte å få med oss alle episodene ..... men så lenge de ikke fenget, så ble det ikke til at vi satt å så på hele episoden ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg slutter aldri å forundre meg litt over DOL-mødrenes engasjement i Barne-TV generelt og juleserien spesielt *S*.

Synes Jul i Blåfjell er koselig, jeg. Litt kjedelig, men den er nok ikke myntet på meg. Barna elsker den! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året for oss hvor adventskalender-tv er noe man biter seg merke i, og fireåringen her satt som _fjetret_ og så på blånissene! Innertier for han hvertfall!! Lillesøster på snart to var litt mer "til og fra", men hun fulgte med og prøvde veldig å synge med på sangene. Og jeg som mamma syns det var kjempekoselig!! Men nå kan ikke jeg se så mye som et stearinlys på tv uten at jeg blir rørt da.... Blir nok noen heftige ettermidddager framover på meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tatjana

Joooo, jeg _tror_ Vertshuset har gått to ganger? Men da i en periode av livet mitt hvor jeg ikke akkurat var opptatt av barne-tv. :o)

Det gikk i hvert fall mens jeg var student, og jeg fulgte nøye med husker jeg :-). Tror det har gått en gang til også, da så jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter aldri å forundre meg litt over DOL-mødrenes engasjement i Barne-TV generelt og juleserien spesielt *S*.

Synes Jul i Blåfjell er koselig, jeg. Litt kjedelig, men den er nok ikke myntet på meg. Barna elsker den! *S*

Ja er det ikke herlig? :o)

Det er noen sånne temaer som klarer å gjøre trådene milelange gang etter gang.....Dyre reimadresser kontra billige....skrikemetoden for å få barn til å sove....hvem skal inviteres i bursdager.... Ja i det hele tatt.

Uff, jeg tror jeg må ha vært her for lenge! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er noen sånne temaer som klarer å gjøre trådene milelange gang etter gang.....Dyre reimadresser kontra billige....skrikemetoden for å få barn til å sove....hvem skal inviteres i bursdager.... Ja i det hele tatt.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med "Vertshuset den gyldne hale"? Ingen som savner den da? Tror ikke den har gått i reprise en eneste gang - men det var jo en virkelig hyggelig julekalender - for hørende og hørselshemmede :)

Tror ikke det er en eneste kalender som ikke har blitt sendt minst to ganger.

(Jeg vet at dette ikke er noen 100% sikker kilde, men allikevel:)

http://no.wikipedia.org/wiki/Vertshuset_den_gyldne_hale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har vært her aaaaltfor lenge i likhet med mange andre her på DOL:o) Står det bra til forresten?

Barna mine på 7 og 11 satt også og koste seg med Blåfjell i går!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...