Gå til innhold

Er jeg helt på jordet?

Luska

Anbefalte innlegg

I går hadde jenta mi med seg ei venninne hjem fra barnehagen. Vi hadde bakt pepperkaker i helga, og hadde igjen en del pepperkakedeig, så jeg bestemte meg for at vi kunne bake litt pepperkaker med jentene i går ettermiddag. De storkoste seg!

Da mora (som også er en venninne av meg) kom for å hente jenta, ble hun snurt da jeg fortalte at vi hadde bakt pepperkaker. De hadde ikke gjort det enda hjemme hos dem, og hun syns pepperkakebaking er litt "hellig", så hun ville at jenta hennes kun skulle gjøre det hjemme sammen med henne. Hun mente at det kom ikke til å bli så spesielt og koselig for jenta hennes, når hun allerede hadde gjort det hjemme hos meg.

Jeg ble veldig lei meg. Jeg ville jo bare gjøre noe koselig med jentene, og det falt meg ikke inn at dette kunne bli feil.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Luska

7

• morsan

6

• tonie

4

• Lillemus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda

Synes ikke det var du som var på jordet her.

Hadde det vært mitt barn som hadde fått være med å bake pepperkaker sammen med en kamerat så hadde jeg syntes det var hyggelig for de små, og fint gjort av mammaen.

Vi kan da alikevel bake og pynte pepperkaker hjemme vi.

Jeg hadde iallefall syntes det var koselig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener venninna di er helt på jordet. Hun burde blitt glad for at du gjorde noe gøy med datteren hennes, og gledet seg over at datteren faktisk koset seg. Så nå er juleforberedelsene ødelagt i den heimen?

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener venninna di er helt på jordet. Hun burde blitt glad for at du gjorde noe gøy med datteren hennes, og gledet seg over at datteren faktisk koset seg. Så nå er juleforberedelsene ødelagt i den heimen?

;o)

''Så nå er juleforberedelsene ødelagt i den heimen?''

Nja... Noe forringet, kanskje. Takket være meg. ;o)

Godt å høre at ikke alle syns jeg gjorde en kjempebommert, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Hvis mitt barn hadde fått bake pepperkaker på besøk hos dere, hadde jeg syntes det var kjempeflott!

Etter min mening er den andre mora en smule sær hvis hun mener at pepperkakebakinga hennes ble ødelagt av at datteren fikk bake hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Jeg hadde ikke giddet å gi uttrykk for misnøye slik hun gjorde, likevel skjønner jeg litt hva hun mener.

Da vi skulle bake pepperkaker hjemme i fjor hadde barna allerede gjort det 3-4 andre steder og var ikke så veldig interessert. Tidligere var pepperkakebakingen et av høydepunktene før jul, som de gledet seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår forsåvidt hvordan hun tenker, men den risikoen må hun nesten ta hvis hun lar datteren være med noen andre hjem i desember.

Det er hennes jobb å "overgå" den hverdagslige restedeig-seansen du la opp til, med en hellig høytidsstund på en adventssøndag som kan prente seg inn som et barndomsminne for livet. Antakelig var det bare fint at hun først fikk overvære denne primitive versjonen hos deg først, slik at kontrasten blir fullkommen. :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora haqdde nok bare en dårlig dag, det der var faktisk en god ide og sikkert veldig trivelig for jentene.

Ps! Ingenting å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hvordan hun tenker, tror jeg. Men jeg hadde ikke tenkt slik selv. Jeg hadde syntes det var koselig at du gjorde noe hyggelig med barnet mitt når det var på besøk.

Ikke bruk opp dårlig samvittighet på noe så lite, det er så utrolig mye annet man kan ha dårlig samvittighet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Nei, du har ikke gjort noe galt - men samtidig er det jo noe man kan ta lærdom av. :-)

Jeg skjønner også denne mora litt, for dette med pepperkakebaking er gjerne en tradisjon vi innfører når vi får barn. I dag har vi det travelt, færre og færre gjør slike "heimesyssler" med ungene - så for mange har pepperkakene blitt symbolet på "overføring av tradisjoner" og førjulskos.

Så, for framtiden kan det være lurt å si fra til foreldrene om man har lyst til å gjøre noe spesielt med ungene når de er på besøk. Det være seg å lage julepynt eller baking eller hva som helst, slik at man ikke "frarøver" noen det man kanskje etterstreber mye i en hektisk hverdag. :-)

Som sagt, du har ikke gjort noe galt, du skal ikke ha noe dårlig samvittighet. Men kanskje handle litt annerledes ved en senere anledning.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde bare vært kjempekoselig! Selv om vi har en egen tradisjon på akkurat pepperkakebakst, så hadde det ikke falt meg inn å blitt sur for noe sånt. Jeg hadde bare blitt glad for at mora hadde orket. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår forsåvidt hvordan hun tenker, men den risikoen må hun nesten ta hvis hun lar datteren være med noen andre hjem i desember.

Det er hennes jobb å "overgå" den hverdagslige restedeig-seansen du la opp til, med en hellig høytidsstund på en adventssøndag som kan prente seg inn som et barndomsminne for livet. Antakelig var det bare fint at hun først fikk overvære denne primitive versjonen hos deg først, slik at kontrasten blir fullkommen. :-))

''primitive versjonen''

*snøft*

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også tradisjon på dette med pepperkakebaking, men jeg hadde da ikke blitt sur hvis han hadde gjort det hos en venninne først.. Unger elsker da det, og kan bake pepperkaker hver dag for den saks skyld..

Synes ikke du burde være lei deg. Ungene koste seg, og det er det viktigste. Det er vel heller moras ego om at HUN skal gjøre det med datteren først, og ingen andre. Barnslig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''primitive versjonen''

*snøft*

;o)

Du må forhåndsvarsle slike ting i desember: Vi kommer kanskje til å kjevle ut noen pepperkaker, men det er bare noen deigrester og de får ikke bruke nisseformene. Kanskje lager vi litt julepynt også, men ikke med ordentlig glanspapir, det regner jeg jo med at dere gjør hjemme. Ja, også får de risengrynsgrøt til middag, men selvfølgelig uten mandel...

Det skal ikke være lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må forhåndsvarsle slike ting i desember: Vi kommer kanskje til å kjevle ut noen pepperkaker, men det er bare noen deigrester og de får ikke bruke nisseformene. Kanskje lager vi litt julepynt også, men ikke med ordentlig glanspapir, det regner jeg jo med at dere gjør hjemme. Ja, også får de risengrynsgrøt til middag, men selvfølgelig uten mandel...

Det skal ikke være lett.

Skal ta det til etterretning! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er ikke lett når også de gode tingene blir feil.... Jeg synes det var snilt gjort av deg jeg. Hun kan jo også bake med sitt barn når som helst, på sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var mine barn, hadde jeg vært storfornøyd ;-)

Og hadde kanskje tenkt at jeg da kunne droppe det selv, hehe - ikke sånn flink mor som har syntes at sånt var så stas å gjøre...

Uansett, denne moren kommer til å få seg noen skuffelser om hun er så hårsår på sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...