Gjest Elextra Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 ''Tidligere var pepperkakebakingen et av høydepunktene før jul, som de gledet seg til.'' Men gledet du deg også da, ettersom du syntes det var dumt at deres interesse hadde dalt? :-) Hehe, jeg har vel aldri gledet meg så mye som dem, men mener å ha merket meg at det er morsomst første gangen hvert år. Men de synes jo det er morsomt å sette i gang hjemme uansett, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikke71 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Herlighet, har jenta hennes hygget seg, eller har hun ikke. Mora hennes skal være så glad for at hun har venner hun kan gjøre sånt sammen med. Kjempe egotripp mora hennes fikk der syns jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hehe, jeg har vel aldri gledet meg så mye som dem, men mener å ha merket meg at det er morsomst første gangen hvert år. Men de synes jo det er morsomt å sette i gang hjemme uansett, da. :-) Jeg skjønner jo det at entusiasmen avtar noe når man gjør det flere ganger. Men jeg hadde ikke blitt lei meg dersom jeg hadde "gått glipp av" pepperkakebaking, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg forstår forsåvidt hvordan hun tenker, men den risikoen må hun nesten ta hvis hun lar datteren være med noen andre hjem i desember. Det er hennes jobb å "overgå" den hverdagslige restedeig-seansen du la opp til, med en hellig høytidsstund på en adventssøndag som kan prente seg inn som et barndomsminne for livet. Antakelig var det bare fint at hun først fikk overvære denne primitive versjonen hos deg først, slik at kontrasten blir fullkommen. :-)) ''Det er hennes jobb å "overgå" den hverdagslige restedeig-seansen du la opp til, med en hellig høytidsstund på en adventssøndag som kan prente seg inn som et barndomsminne for livet. Antakelig var det bare fint at hun først fikk overvære denne primitive versjonen hos deg først, slik at kontrasten blir fullkommen. :-))'' LOL! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Du må forhåndsvarsle slike ting i desember: Vi kommer kanskje til å kjevle ut noen pepperkaker, men det er bare noen deigrester og de får ikke bruke nisseformene. Kanskje lager vi litt julepynt også, men ikke med ordentlig glanspapir, det regner jeg jo med at dere gjør hjemme. Ja, også får de risengrynsgrøt til middag, men selvfølgelig uten mandel... Det skal ikke være lett. ''Vi kommer kanskje til å kjevle ut noen pepperkaker, men det er bare noen deigrester og de får ikke bruke nisseformene. '' Her kan man kanskje bruke smultringform? Eller bare skjære ut noen stygge figurer på frihånd? ''Kanskje lager vi litt julepynt også, men ikke med ordentlig glanspapir, det regner jeg jo med at dere gjør hjemme.'' Her burde farget kopipapir egne seg veldig bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg syns dere er litt hårsåre begge to. Nå vet du at hun er sær når det gjelder peppekakebaking. Bare å styre unna det til neste år, så er problemet ute av verden :-) ''Bare å styre unna det til neste år, så er problemet ute av verden :-)'' ...eventuelt la noen _andre_ bli med hjem neste gang....? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ikke bry deg om det. Greit nok at hun hadde lyst til å la det være en spesiell ting hun skulle gjøre sammen med datteren, men det blir for dumt å la det gå ut over deg. Ungene koste seg helt sikkert, og det er det viktigste 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Det høres da en smule spesielt ut. Jeg synes absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet. Jeg ville vært kjempeglad på mitt barns vegne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Ikke ha dårlig samvittighet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.